Toon posts:

Disk encryptie

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik wil mijn harde schijf compleet beveiligen omdat ik paranoid ben.
Met compleet beveiligen bedoel ik geen pgp disk of bijvoorbeeld best crypt.
Dit soort programma`s zijn geloof ik maar tot 128bit encrypte te beveiligen
en het slaat nergens op immers als je een word documentje bijvoorbeeld opent en hem daar op zo`n encrypted hd opslaat dan staat er altijd in je temp dir een kopy, en nee ik ga ook niet mijn temp dir elke keer leeg maken want mijn computer gaat nooit uit.

Ik zoek dus een programma wat mijn hd compleet encrypt met een 256bit encryptie. Ik heb gehoord dat dit via een usb token kan???????

dank

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
dit kan niet, niet op die manier (volledige schijf)
athans ik heb het nog nooit gehoord (en ik hoor nog wel is wat) :)

Tevens kan je misschien proberen je probleem wat te structureren want
echt wijs wordt ik er niet uit..

Wat wil je exact beveiligingen
Waar tegen wil je het beveiligen
Wat voor HHD heb je (usb ?)
Welk OS gebruik je

offtopic:
over het groeten ben je al meerdere keren aangesproken... niet duidelijk?

[ Voor 159% gewijzigd door avon op 28-05-2003 11:42 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al mijn informatie beveiligen die op mijn computer staat,
tegen mensen die mijn informatie willen lezen
gewone ide hd
windows xp

• avon
Nou ik ben bang dat dat niet gaat lukken, misschien kan je met NTFS je rechten
gaan instellen zodat jij moet inloggen als je bepaalde bestanden wil benaderen...

• prostar
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 12:17
Dit soort software (om een hele harde schijf te encrypten) bestaat zeker. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de SafeGuard Easy Software van Utimaco (www.utimaco.de).

Ik snap echter niet wat je hoopt te bereiken met de encryptie. Net zoals bij Windows EFS, bewijst dit enkel zijn nut in het geval dat iemand jou harde schijf steelt en probeert de data erop te lezen via een anders systeem.
Dit biedt totaal geen bescherming tegen hackers daar je met de juiste credentials (= juiste username en paswoord op je windows systeem) sowieso toegang krijgt tot die geëncrypteerde data.

De SafeGuard Easy Software ondersteunt alle zaken die je vraagt, zijnde 256bit encryptie en het samenwerken met een token (ook weer in combinatie met de cardreaders van Utimaco). Dit is natuurlijk wel commerciële software dus gratis ga je die niet vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door prostar op 28-05-2003 11:59 ]

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

SilentSimon

Have you been hopped?

of in de form van een soort IDE controller die dat regelt? kan vast wel

Verwijderd

Gewoon heel je hd encrypteren, temp dir wordt dan meege-encrypteerd. Gewoon bij de eigenschappen van je hd > encrypt.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er ook niet om of hackers me pakken een hack is altijd eigen stommiteit.
Het gaat er me om dat er ongenodigde mensen binnenkomen die mijn HD (en of computer) meenemen. Echter nu vraag ik me af als ze die usb token hebben dan kunnen ze er ook in of hebben ze dan nog steeds mijn wachtwoord nodig?

• avon
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 12:02:
Gewoon heel je hd encrypteren, temp dir wordt dan meege-encrypteerd. Gewoon bij de eigenschappen van je hd > encrypt.
encrypt of niet encrypt, hij blijft toch benaderbaar
op deze manier ook zonder key

TS wat heb je gehoordt over dat USB ding wat volgens mij is dat brood met aap..
er me om dat er ongenodigde mensen binnenkomen die mijn HD (en of computer) meenemen
256 encrypt of niet kan dat nog steeds, volgens mij is "Seperatie"
meer wat voor jouw :)

[ Voor 47% gewijzigd door avon op 28-05-2003 12:07 ]

Verwijderd

Onder Windows heb ik nooit gehoord van versleutelde vaste schijven. Onder GNU/Linux is het echter geen probleem. Standaard ondersteuning voor vasteschijf versleuteling door middel van de encrypted loopback device. Ik weet niet of het mogelijk is de gehele vaste schijf te versleutelen omdat het opstarten dan mogelijk niet meer mogelijk is 8)7. Doch al je gegevensbestanden of anderzins gevoelige informatie kan je gemakkelijk beschermen door middel van 256 bits versleuteling. Je kunt kiezen uit diverse algoritmen waaronder blowfish, twofish en DES.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 12:47:
Onder Windows heb ik nooit gehoord van versleutelde vaste schijven. Onder GNU/Linux is het echter geen probleem. Standaard ondersteuning voor vasteschijf versleuteling door middel van de encrypted loopback device. Ik weet niet of het mogelijk is de gehele vaste schijf te versleutelen omdat het opstarten dan mogelijk niet meer mogelijk is 8)7. Doch al je gegevensbestanden of anderzins gevoelige informatie kan je gemakkelijk beschermen door middel van 256 bits versleuteling. Je kunt kiezen uit diverse algoritmen waaronder blowfish, twofish en DES.
Het *is* mogelijk om ook je root partitie volledig te encrypten, maar dat is een major PITA om op te zetten.
De overige partities volledige encrypten is idd geen enkel probleem.

Het enige nadeel is dat het veranderen van een password/phrase niet mogelijk is..
En misschien dat het toch redelijk wat cpu power trekt.

Als je perse windows wilt draaien kun je windows installeren met VMWare in Linux >:)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 23:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

is een hardware oplossing niks ?

Afbeeldingslocatie: http://www.compgeeks.com/images/300x300/MSC-W-SE64-unit.jpg
http://www.compgeeks.com/details.asp?invtid=W-SE64

deze is slechts 64bits maar ik neem aan dat er ook wel andere versies zijn van iets dergelijks.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• avon
cosmoOo schreef op 28 May 2003 @ 15:48:
is een hardware oplossing niks ?

[afbeelding]
http://www.compgeeks.com/details.asp?invtid=W-SE64

deze is slechts 64bits maar ik neem aan dat er ook wel andere versies zijn van iets dergelijks.
maar wat schiet je ermee op ?... data is wel gecrypt maar kan toch gelijk
gedecrypt worden... data-crypt-data...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 13:36
AvOn schreef op 28 May 2003 @ 15:49:
[...]

maar wat schiet je ermee op ?... data is wel gecrypt maar kan toch gelijk
gedecrypt worden... data-crypt-data...
Ik neem aan dat hier aan de voorkant een USB of FireWire key in moet worden gestoken om de HDD te decrypten en dus leesbaar te maken. Lijkt me opzich best een goede oplossing, alleen dan nog een 256bit model vinden.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• avon
idd werkt het met key's.

256bit is zware overkill naar mijn id... het is hardware matig dus ook niet echt makkelijk
brute force te kraken (en zulke belangrijke dingen zal meneer de TS ook niet hebben)

Verwijderd

Probeer DriveLock eens.

DriveLock is een hardware beveiliging van je harddisk welke ervoor zorgt dat je alleen toegang krijgt tot de data als je bij het opstarten het juiste wachtwoord intypt. 2.5" harddisks van tegenwoordig hebben volgens mij al standaard DriveLock ingebouwd, kun je dus zo activeren.

Geen encryptie, maar puur hardware access control. Zolang je harddisk achter een goed slot ligt dan is encryptie in dit geval niet nodig.

Verwijderd

Je kunt ook DriveCrypt plus van SecurStar.de gebruiken.
DriveCrypt plus versleutelt je gehele harde schijf, dus onder het bestandssysteem.
Er wordt een 256 bits sleutel gemaakt met het Rijndeal (AES) algortime. Erg veilig dus.
Je private key wordt versleuteld met een extreem zwaar wachtwoord.
Dus als je je pc opstart krijg je een DriveCrypt bootmanager scherm te zien waar je je wachtwoord mag intikken, dan wordt je private key ge-decrypt in het geheugen van je computer waardoor je schijf gelezen kan worden en Windows geladen kan worden. Zelfs je swapfile is dus versleuteld.
Je prive sleutel wordt nooit onversleuteld opgeslagen.

Je kunt ook een usb key gebruiken maar die is te stelen, een wachtwoord niet.

DriveCrypt plus werkt goed met Windows 2000/ XP /2003, tenminste, daarmee heb ik ervaring. Ik merk geen performance verlies.
Enig nadeel is dat je geen hibernation meer kan gebruiken.

DriveCrypt is trouwens gebaseerd op het opensource product E4M, wat niet meer gecontunieerd wordt. De programmeur is nu in dienst van SecurStar.

Verwijderd

Zeg Ghans,
niet om het een of ander hoor, maarre... wat is er mis met 128 bits encryptie? Het is echt niet zo dat elke loslopende semi-whizzkid een 128 bits algoritme 'eventjes' kan kraken. Er is nogal wat verwarrende berichtgeving over encryptiealgoritmen, hun werking en de 'moeilijkheidsgraad'.

Zelfs een simpele XOR encryptie is al zonder héle specifieke kennis en de juiste tools maar door héél errug weinig personen op deze wereld zomaar eventjes te decrypten.

Verdiep je eens in de werking van encryptie voordat je iets gaat roepen over 'zoveel'-bits encryptie.

Verwijderd

Bij mijn vorige werkgever gebruikten we een produkt van SecureData. Stuk hardware met een smartcard. Encrypt de hele HD. Smartcard nodig + het password voor die kaart.
Een ander hardware produkt dat ik ken is Elkey; werkt op vergelijkbare wijze.
Dit zijn wat oudere oplossingen, maar je kunt er naar zoeken op het internet.
Pagina: 1