Toon posts:

[C#web] Combobox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een combobox zit niet standaard in het webgedeelte van Visual studio C#

Ik heb op internet wel een combobox gevonden nl:

http://www.coreyhulen.com/CoreyHulenWebTests/

maar deze werkt niet correct in een web user control.
Er worden er genoeg aangeboden waarvoor je moet betalen, maar ik ben natuurlijk op zoek naar eentje die gratis is.

Heeft iemand anders een combobox in gebruik en waar heb je die dan vandaan?

m.vr.gr. Alka

ps. Het liefst waar een autopostback op zit of een selectedIndexChange

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 11:38 . Reden: Tyfo ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
In hoeverre staat deze post in relatie met een eerder topic? C# + actie <input type=text> en asp textbox :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 28 May 2003 @ 11:43:
In hoeverre staat deze post in relatie met een eerder topic? C# + actie <input type=text> en asp textbox :)
uhm die hebben inderdaad een relatie :Y) ,
Ik heb geprobeer om deze zelf te maken,maar mijn kennis van javascript is nogal nihil. Uitgaande dat het een en ander op de client kant uitgevoerd dient te worden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 11:53 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

En een DropDownList gebruiken?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Don Facundo schreef op 28 mei 2003 @ 13:01:
En een DropDownList gebruiken?
Nope ik ben echt opzoek naar een ComboBox. Er staan te veel gegevens in de dropdownlist. Middels een combobox is het makkelijker om een waarde te zoeken

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

En het feit dat een DropDownList gewoon een ComboxBox is?

oogjes open, snaveltjes dicht

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Een DropDownList is niet hetzelfde als een ComboBox.
En ComboBox is een combinatie tussen een textbox en een DropDownList. Je kunt daar dus ook zelf in typen en de waarde wordt dan meteen in de lijst opgezocht.
In een DropDownList kun je alleen een waarde selecteren.

En de ComboBox zit inderdaad standaard niet in het framework. Een ComboBox is ook geen onderdeel van HTML, dus zal inderdaad zelf gebouwd moeten worden (of gedownload/gekocht) dmv een TextBox en een DropDownList.

[ Voor 29% gewijzigd door maikel op 28-05-2003 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
maikel schreef op 28 May 2003 @ 17:21:
Een DropDownList is niet hetzelfde als een ComboBox.
En ComboBox is een combinatie tussen een textbox en een DropDownList. Je kunt daar dus ook zelf in typen en de waarde wordt dan meteen in de lijst opgezocht.
In een DropDownList kun je alleen een waarde selecteren.

En de ComboBox zit inderdaad standaard niet in het framework. Een ComboBox is ook geen onderdeel van HTML, dus zal inderdaad zelf gebouwd moeten worden (of gedownload/gekocht) dmv een TextBox en een DropDownList.
Is er dan echt niemand die deze functionaliteit in zijn web-applicatie wil hebben? Ik vind het verrekte handig en gebruiksvriendelijk.... Maar ja ik kom du niet echt een stap verder :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit zoek ik, maar ook shareware of 25.00$ :(

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Die heb ik overigens gebruikt in project wat zojuist is afgesloten; verre van perfecte oplossing qua code maar qua functionaliteit echt geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op 03 June 2003 @ 14:17:
[...]

Die heb ik overigens gebruikt in project wat zojuist is afgesloten; verre van perfecte oplossing qua code maar qua functionaliteit echt geweldig.
Is het jou gelukt om het in je project te bouwen? mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan en of het mogelijk was om database gegevens in de ListBox te laden.

m.vr.gr.
Alka

• McVirusS
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 14:19:
[...]

Is het jou gelukt om het in je project te bouwen? mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan en of het mogelijk was om database gegevens in de ListBox te laden.

m.vr.gr.
Alka
Ik heb dus dat Ycode geval gebruikt; je kan zoiets natuurlijk ook zelf schrijven. Dat ding werkt alleen in IE; het werkt zo: scriptje kijkt waar de <SELECT> staat en plaatst daar dan overheen een <INPUT TYPE="text"> element die zeg maar in de select kijtk of bepaalde waarde voorkomt en deze dan aanvult (ala een echte combobox :P).

Maar niet voor een C#Web project overigens, heb ik geen ervaring mee...maar volgens mij ontkom je niet aan een dergelijke oplossing als je dit wilt. Ik vind het overigens ook onbegrijpelijk dat dit geen standaard HTML-element is.

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op 03 juni 2003 @ 14:28:
[...]

Ik heb dus dat Ycode geval gebruikt; je kan zoiets natuurlijk ook zelf schrijven. Dat ding werkt alleen in IE; het werkt zo: scriptje kijkt waar de <SELECT> staat en plaatst daar dan overheen een <INPUT TYPE="text"> element die zeg maar in de select kijtk of bepaalde waarde voorkomt en deze dan aanvult (ala een echte combobox :P).

Maar niet voor een C#Web project overigens, heb ik geen ervaring mee...maar volgens mij ontkom je niet aan een dergelijke oplossing als je dit wilt. Ik vind het overigens ook onbegrijpelijk dat dit geen standaard HTML-element is.
Balen! Dit was precies wat ik nodig heb!!! maar ja, ik heb zelf niet zoveel verstand van javascript want het moet toch mogelijk zijn om dit zelf te maken? Je hebt een textbox,button en listbox nodig volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 14:45:
[...]

Balen! Dit was precies wat ik nodig heb!!! maar ja, ik heb zelf niet zoveel verstand van javascript want het moet toch mogelijk zijn om dit zelf te maken? Je hebt een textbox,button en listbox nodig volgens mij.
Zoiets zou HEULEMAAL perfect zijn : http://www.intersoftpt.com/WebCombo2/Live/Default.htm

• McVirusS
Ik vind die ycode oplossing mooier, jouw voorbeeld is gewoon complete rewrite van <select> object..beetje zonde aangezien je dan scripting dingen en dergelijk beetje verliest. Maar goed, het is een oplossing :).

• Bluestorm
  • Laatst online: 20-08-2022
Hmm die ycode gaat niet zo lekker hier als je wat sneller typt...

Maar volgens mij is jouw probleem meer de aanpassing van je serverside op het javascriptje dan dat je gewoon een javascriptje zoekt. En vraag me af of dit dan de plaats is voor het antwoord hierop.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bluestorm schreef op 03 June 2003 @ 16:44:
Hmm die ycode gaat niet zo lekker hier als je wat sneller typt...

Maar volgens mij is jouw probleem meer de aanpassing van je serverside op het javascriptje dan dat je gewoon een javascriptje zoekt. En vraag me af of dit dan de plaats is voor het antwoord hierop.
* gorgi_19 is benieuwd naar wat er serverside aan is. Je zou anders voor iedere letter die je tikt een postback moeten doen; waar je op zich niet vrolijk van wordt.

ASP.Net kent wel de mogelijkheid om usercontrols / custom controls te maken; zo zou je dus je eigen componentje kunnen bakken. Echter, hiervoor zul je eerst een clientside oplossing moeten bedenken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Bluestorm
  • Laatst online: 20-08-2022
Ja... maar hij geeft zelf al meerdere clientside oplossingen aan...
maar deze werkt niet correct in een web user control.
Dus dan ligt daar toch het probleem? en niet langer bij het script zelf?

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bluestorm schreef op 03 juni 2003 @ 18:35:
Ja... maar hij geeft zelf al meerdere clientside oplossingen aan...

[...]

Dus dan ligt daar toch het probleem? en niet langer bij het script zelf?
Da's onzin, dan doet hij wat fout. Of hij snapt dan niet wat de webcontrol uitspuugt aan HTML, of hij snapt Javascript niet, of hij snapt allebei niet.

Het enige wat de usercontrol doet is clientside code, dus Javascript en / of HTML er uit gooien. Als je het met geen enkele clientside oplossing voor elkaar kan krijgen, dan kan je ook geen serverside oplossing gaan gebruiken, tenzij je dan met externe componenten als flash en / of applets aan de gang wilt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1