Toon posts:

Iceberg cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op de HCC daagjes een aantal fans gekocht, maar ook een Iceberg FCPGA cooler. Deze heeft een veel grotere omvang dan mijn huidige coolermaster, en de fan lijkt me ook veel beter. Echter, nu zit er een klein plakplaatje onder op die CPU. Wat moet ik nu doen? CPU schoonmaken en gewoon plakplaatje gebruiken of plakplaatje weghalen en de op de CPU achtergebleven pasta gebruiken? (pasta kan ik og wel uitsmeren, maar ik heb niet meer)

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

De pasta heeft en veel kleiner geleidingsvermogen dan bijv, arctic silver, maar werkt op zich wel voldoende.
Ik heb nu een Super Orb met arctic silver ipv een cooler master met plakker en het verschl is niet echt gigantisch.

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Als je wilt overclocken ben je zonder een thermische pad bijna altijd beter af. Daarbij moet ik zeggen dat de kwalitiet van zo'n pad nogal kan verschillen per koeler. Voor de Arctic koeler die toch al gemaakt is om je cpu beter koel te houden dan andere koelers zal hun thermal pad ook wel beter zijn dan die van de goedkopere standaard koelers.

Sommige pads komen beter tot hun recht als je de cpu korte tijd op een hogere temperatuur laat draaien (fan tijdelijk uitzetten), zoals bij de Coolermasters (zie hun site).

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Mmm, dat lijkt me wel wat riskant!
Als ik mij niet vergis heeft AMD doorgegeven dat een 1000 MHz binnen 8s doorbrandt, zonder adequate koeling.
Ik weet niet hoe het met de pentiums zit, maar ik zou liever de FSB/multiplier/voltage tijdelijk wat verhogen.