Plextor T8432A brand niet meer

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik was vanmorgen de nodige schijfjes aan het bakken. Muziek cd's wel te verstaab. En toen ik de eerste twee had gehad in mijn cd speler en de 3e er in wilde duuwen zijn die: "cd not finalized" Dus ik in pc gekeken. Maar die kreeg hem niet eens aangezwengeld. Toen ik op de cd keek zag ik alleen een klein brandspoor in de binnen ringen. Een halve centimeter ongeveer was volgeschreven. Ik had nog veel meer cd's al gebakken ondertussen en die hebben allemaal hetzelfde probleem. Ik gebruik Nero 5.5.7.2 en Sentinal R80 cd's.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

momania

iPhone 30! Bam!

Probeer altijd eerst even te kijken of er update's zijn voor firmware.
Een nero update is er sowieso, want 5.5.7.2 is al wat oud ;)

Je krijgt verder geen buffer underruns oid?
Andere cd's wil soms ook nog wel eens helpen. Goedkope cd's willen met sommige
branders nog wel eens problemen geven (die soms ook wel opgelost worden met een nieuwe firmware)

[ Voor 35% gewijzigd door momania op 28-05-2003 11:22 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ehh jah die versie van Nero is inderdaad wat oud. Maar ik heb met die brander en die versie van Nero al honderden cd's gebrand. Het merk cd's wat ik momenteel gebruik is niet nieuw. Dat heb ik ook al even. Alhoewel nu ik er over nadenk. De cd's die allemaal zijn mislukt kwamen wel net uit een nieuwe doosje. En ik heb net een RW volgeschreven en daar was niks mis mee. Deamed, waar is het bonnetje van die cd's. Ergens in nederland wordt zometeen een winkelier erg over de zijk geholpen.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

cyspoz schreef op 28 mei 2003 @ 11:28:
Deamed, waar is het bonnetje van die cd's. Ergens in nederland wordt zometeen een winkelier erg over de zijk geholpen.
:Y)

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Neeh sorry mijn excuus ik heb me vergist. Het was ook bij cd's van een ander doosje wat ik al veel eerder had gekocht. Zou het kunnen zijn dat de brander na zo veel cd's achter elkaar oververhit is geraakt dat de laser zich zelf vervolgens na een tijdje uitzet. Waardoor de brander gewoon door brand, alleen niks meer doet. Met als gevolg dat van alle cd's die ik daarna heb gebrand alleen de binnenste sectors van de cd zijn gebrand?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

cyspoz schreef op 28 May 2003 @ 16:40:
Neeh sorry mijn excuus ik heb me vergist. Het was ook bij cd's van een ander doosje wat ik al veel eerder had gekocht. Zou het kunnen zijn dat de brander na zo veel cd's achter elkaar oververhit is geraakt dat de laser zich zelf vervolgens na een tijdje uitzet. Waardoor de brander gewoon door brand, alleen niks meer doet. Met als gevolg dat van alle cd's die ik daarna heb gebrand alleen de binnenste sectors van de cd zijn gebrand?
Nah, lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik heb met plextor nog nooit zo'n probleem meegemaakt en met plextor's al heel wat cd's achter elkaar gebrandt.

Check gewoon de plextor site even voor een firmware (plextor.be) en kijk of dat helpt. Probeer dan een andere nero versie en daarna eventueel andere cd's.
Lukt het dan nog niet dan ligt het probleem ergens anders.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ik heb inmiddels gedaan zoals werd gezegt door momania. 3 cd's verder werkt alles nog goed. Ben benieuwd of het zo blijft.

Die firmware van die brander was overigens makkelijk, onder windows gewoon.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

cyspoz schreef op 28 May 2003 @ 19:03:
Ik heb inmiddels gedaan zoals werd gezegt door momania. 3 cd's verder werkt alles nog goed. Ben benieuwd of het zo blijft.

Die firmware van die brander was overigens makkelijk, onder windows gewoon.
Ben benieuwd :)

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Toch zul je effe moeten wachten, want door al dat gedoe zijn al mijn cd's op. Moet morgen effe nieuwe kopen. Als probleem zich dan niet meer voor doet laat ik het nog wel even weten middels een edit. In iedergeval bedankt momania
Pagina: 1