[PHP] Applicaties installeren vanaf de server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment het ik een server met daarop een aantal setup-bestanden van verschillende applicaties waaronder Winzip 8.1, MS Office, etc.

Is het mogelijk om via een PHP-pagina op de server (Intranetsite), via een link het bestand uit te voeren zodat bijvoorbeeld winzip81.exe (Winzip 8.1) geinstalleert wordt vanaf de server?

Ik heb al geprobeert een link te leggen zoals //server/utilities/winzip81.exe. Echter wanneer deze aangeklikt wordt vanaf een andere computer in het netwerk dan kan je het bestand enkel downloaden.

Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe?

Kort samengevat: mogelijkheid tot installeren van een applicatie vanaf de server met PHP. Is dit mogelijk?

Edit: heb al in de search gezocht echter vond niks over installeren applicaties dmv PHP

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, er bestaat al zoiets om .rpm te installeren op linux, dus ik zou zeggen indexeer de directory waar de setup files in staan, en gebruik het gevaarlijke commando exec of system om het bestand met de nodige opties (voor het automatisch installeren zonder dialoogschermen) te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik even wat meer details geven over de server: Windows 98 SE, Apache 1.3.27, PHP 4.x, MySQL 4.x.

Dus geen Linux. En is .rpm zoiets als .msi?

Zie net op http://www.rpm.org/platforms/ dat .rpm niet onder Windows draait. Is het ook mogelijk om .msi te downloaden of andere opties net als rpm of msi?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

denk het niet. Maar wat gaat er precies mis op het netwerk? Gaat het bijvoorbeeld wel goed als je file://10.0.0.1/files/installer.exe (bijvoorbeeld) gebruikt?

edit:

RPM is idd soort van .msi voor linux. Maar wat s991051 waarschijnlijk bedoelde: Als het voor linux mogelijk is, is het voor windows ook mogelijk.
Wat hij wel als goeie tip geeft is kijken of een 'silent' installatie mogelijk is, dus met schakelopties (winzip.exe /s bijvoorbeeld, weet niet of dat ook echt bestaat) een stille installatie oproepen ipv de standaard met volgende-volgende-next-OK....

[ Voor 58% gewijzigd door MBV op 28-05-2003 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 10:58:
Op dit moment het ik een server met daarop een aantal setup-bestanden van verschillende applicaties waaronder Winzip 8.1, MS Office, etc.

Is het mogelijk om via een PHP-pagina op de server (Intranetsite), via een link het bestand uit te voeren zodat bijvoorbeeld winzip81.exe (Winzip 8.1) geinstalleert wordt vanaf de server?

Ik heb al geprobeert een link te leggen zoals //server/utilities/winzip81.exe. Echter wanneer deze aangeklikt wordt vanaf een andere computer in het netwerk dan kan je het bestand enkel downloaden.

Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe?

Kort samengevat: mogelijkheid tot installeren van een applicatie vanaf de server met PHP. Is dit mogelijk?

Edit: heb al in de search gezocht echter vond niks over installeren applicaties dmv PHP
bijna elke setup is tegenwoordig een wizzard
al zou je hem kunnen uitvoeren, de setup wordt waarschijnlijk praktisch nooit afgerond

wat misschien wel nuttig zou kunnen zijn, is dat je bijvoorbeeld je FTP-server of VNC zou kunnen starten mocht je dit vergeten zijn toen je vanochtend de deur achter je dicht trok :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op 28 May 2003 @ 11:12:
denk het niet. Maar wat gaat er precies mis op het netwerk? Gaat het bijvoorbeeld wel goed als je file://10.0.0.1/files/installer.exe (bijvoorbeeld) gebruikt?
Nee, ook op die manier lukt het niet. Heb het zojuist nogmaals geprobeert: file://server/utilities/winzip81.exe. Dan wordt het bestand gedownload door DAP (anders wel door IE downloader).
frankivo schreef op 28 mei 2003 @ 11:16:
wat misschien wel nuttig zou kunnen zijn, is dat je bijvoorbeeld je FTP-server of VNC zou kunnen starten mocht je dit vergeten zijn toen je vanochtend de deur achter je dicht trok :P
Uiteraard weet ik dat een FTP-server ook een optie is. De gebruikers kunnen ook via gesharede mappen de bestanden installeren. Echter om het mooi en compact te houden wil ik de gebruikers de mogelijkheid bieden om het vanaf de intranetsite te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Je gebruikt windows 98 als server wat sowieso al niet echt aan te raden is. Als je een server OS gebruikt zoals windows 2000 server kun je heel eenvoudig programma's remote installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
Dus jij wilt dat het mogelijk is dat PHP .EXE files kan uitvoeren op de pc van de client?? denk nog eens rustig na en vraag je af waarom het niet kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 28 May 2003 @ 14:12:
Je gebruikt windows 98 als server wat sowieso al niet echt aan te raden is. Als je een server OS gebruikt zoals windows 2000 server kun je heel eenvoudig programma's remote installeren.
Windows 2000 server hebben ze hier niet voor handen. Ik zit op het moment in Zuid-Afrika en tot mijn beschikking heb ik Win95, Win98 SE en WinNT Server. De laatste werkte niet echt optimaal. Waarschijnlijk was er iets mis met de cdrom |:(

Op een enkel systeem draait hier wel Win2000 (niet de Server editie) dus ik zal eens navragen.

Je zegt dat het met Windows 2000 (server) wel mogelijk is om programma's remote te installeren. Echter mocht dit allemaal lukken dan blijft de vraag nog hoe de gebruikers via de Intranetsite (PHP) een programma kunnen installeren. Is dit uberhaubt mogelijk doormiddel van PHP/HTML :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 14:45
Volgens mij moet je niet bij de PHP zijn maar meer met de instellingen van internet explorer.

Als ik bijv. een documentje op school (word.doc) open dan krijg ik hem IN ie op het scherm terwijl ik thuis het bestand moet downloaden.

Iets met instellingen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webbrowsers kunnen nooit .exe's openen. Alleen downloaden, heeft te maken met beveiliging :). Zou nogal fijn zijn wanneer exe files zouden kunnen geopent vanaf een site :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
In Ie wordt het bestand toch eerst gedownload, anders kun je het ook niet uitvoeren 8)7 maar daarna kun je het toch gewoon open, als je voor de download openen vanaf huidige locatie hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je kan denk ik beter via de intranetsite de loginscript van de gebruiker laten aanpassen voor een quiet-installatie bij de eerst volgende login oid.....de meeste setupprogjes ondersteunen wel een /s of /q optie met daarbij een tekstbestand waarin je de installatieopties meegeeft. Of je zou MSI-tjes kunnen bouwen met alle opties en regkeys er al ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissingDog schreef op 28 mei 2003 @ 22:06:
je kan denk ik beter via de intranetsite de loginscript van de gebruiker laten aanpassen voor een quiet-installatie bij de eerst volgende login oid.....de meeste setupprogjes ondersteunen wel een /s of /q optie met daarbij een tekstbestand waarin je de installatieopties meegeeft. Of je zou MSI-tjes kunnen bouwen met alle opties en regkeys er al ingebouwd.
Idd, dat kan zeker, is ook makkelijk te doen.

Als je allemaal updates moet doen op een pc, heel makkelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
@echo off
if exists c:\blaat\u1.txt goto u2t
\\server\netlogon\blaat.exe /q

:u2t
if exists c:\blaat\2u.txt goto u3t
\\server\netlogon\blaat.exe /q /e /x:123

:u3t
if exists c:\blaat\3u.txt goto u4t
\\server\netlogon\blaatieeees.exe /q

:u4t

Kan je zelfs update packs maken, zodra er al een updated is dan gaat hij naar de volgende, simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Vergis ik me nu enorm of kun je .exe files wel gewoon uitvoeren?

Ik werk echt niet vaak op windows, maar wat ik zowat altijd als eerste doe is op een link klikken die naar een putty.exe ergens op een webserver verwijst en dan "open this file from its current location" ofzo kiezen, alle waarschuwungen negeren en het start op. Dat moet toch ook met installers kunnen? Of waar is mijn denk(lees?)foutje?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
sebas schreef op 29 mei 2003 @ 13:04:
Vergis ik me nu enorm of kun je .exe files wel gewoon uitvoeren?

Ik werk echt niet vaak op windows, maar wat ik zowat altijd als eerste doe is op een link klikken die naar een putty.exe ergens op een webserver verwijst en dan "open this file from its current location" ofzo kiezen, alle waarschuwungen negeren en het start op. Dat moet toch ook met installers kunnen? Of waar is mijn denk(lees?)foutje?
de fout die je maakt is dat het programma evengoed bij de computer die het opent runt, en niet op de webserver.
Pagina: 1