[SAT] Free to air te ontvangen zonder smartcard?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 10:51
Ik heb hier op mn werk een Nokia 9304s SAT ontvanger aangesloten, deze willen wij gebruiken om radio te ontvangen. Naar mijn weten zijn 538 en een aantal andere zenders zonder smartcard te ontvangen, maar de Nokia vraagt steeds om een smartcard als ik zenders wil zoeken. Is dit een beperking van de Nokia?

iRacing Profiel

Verwijderd

Op www.sat4all.com kun je heeeeel veel over satelliet spullen, probeer daar eens.

• MartijnA3
Thanks. :) Zal ik eens doen. Ik hoorde trouwens dat de zenders wel te beluisteren zijn als alle zenders gevonden zijn mbv een smartcard. Deze kan er daarna weer uit en dan kun je nog naar de FTA zenders kijken/luisteren. Eerst maar ff wachten tot ik een smartcardje kan lenen.

iRacing Profiel

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Radio 538 is FTA en moet dus ook zonder smartcard te beluisteren zijn. Ik denk dat het dan gewoon een limitatie/beperking van je ontvanger is, want bij mijn ontvanger (Arnion 6410) kan ik gewoon alle zenders zoeken zonder dat er een smartcard in zit.

• MartijnA3
Heb het geprobeerd vanmiddag, maar zonder smartcard doet het ding niets, ook al zijn alle zenders gevonden. Beetje jammer, maar goed.

iRacing Profiel

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Het beste laat je je Nokia patchen, hiermee voorzie je deze van alternatieve software die minder beperkingen heeft. Het is natuurlijk van de zotte dat je een kaart nodig hebt voor een ongecodeerde zenders, maar dat is een door Canal+ voorgeschreven beperking voor alle SECA receivers.

Je kunt ook een verlopen SECA-1 kaart proberen, misschien dat die dan wel weer beeld geeft op de FTA zenders, ik heb er evt. wel eentje liggen voor je.
Pagina: 1