Vanuit mijn C++ applicatie probeer ik dmv SQL DMO na te gaan of een database wordt gepublished via sql replicatie. Waarom?? Als dit het geval is levert dit problemen wanneer ik vanuit m'n c++ app onder andere de database triggers probeer aan te passen.
De volledige structuur van het aanmaken en updaten van de database is al opgezet dmv SQL DMO. Ik heb dus ook geen andere keuze dan hier mee verder te gaan.
Als ik kijk op msdn (http://msdn.microsoft.com...qldmo/dmoref_c_r_8ka6.asp) zie ik dat er een aantal replication collections zijn. Daar ben ik als volgt mee aan de slag gegaan:
pSQLServer is de server collection van het type LPSQLDMOSERVER2.
Ik heb nu twee databases aangemaakt en van 1 de sql replicatie opgezet. Nu levert deze code voor beide databases hetzelfde resultaat: de GetReplicationDatabaseByName call lukt op beide databases.
Mijn vraag: ga ik zo de goede kant op om na te gaan of een database wordt gerepliceerd via sql door gebruik te maken van SQL DMO? Zo ja, hoe nu verder? SQL DMO is nou niet bepaald goed gedocumenteerd
Thanks
De volledige structuur van het aanmaken en updaten van de database is al opgezet dmv SQL DMO. Ik heb dus ook geen andere keuze dan hier mee verder te gaan.
Als ik kijk op msdn (http://msdn.microsoft.com...qldmo/dmoref_c_r_8ka6.asp) zie ik dat er een aantal replication collections zijn. Daar ben ik als volgt mee aan de slag gegaan:
pSQLServer is de server collection van het type LPSQLDMOSERVER2.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| CString sName = _T("myDatabase");
LPSQLDMOREPLICATION pReplication;
LPSQLDMOREPLICATIONDATABASE pReplicationDbs;
if (SUCCEEDED(hr = pSQLServer->GetReplication(&pReplication)))
{
if (SUCCEEDED(hr = pReplication->GetReplicationDatabaseByName(sName, &pReplicationDbs)))
{
// En nu?
// Message: Replicatie staat aan. eerst uitzetten aub...
}
else
{
//Replicatie staat niet aan, doorgaan met update
}
}
else
{
// error
} |
Ik heb nu twee databases aangemaakt en van 1 de sql replicatie opgezet. Nu levert deze code voor beide databases hetzelfde resultaat: de GetReplicationDatabaseByName call lukt op beide databases.
Mijn vraag: ga ik zo de goede kant op om na te gaan of een database wordt gerepliceerd via sql door gebruik te maken van SQL DMO? Zo ja, hoe nu verder? SQL DMO is nou niet bepaald goed gedocumenteerd
Thanks