Toon posts:

[Nokia 6800] Pop3 & Smtp email instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Nokia 6800 voor me liggen, en ik wil hierop e-mail instellen, hiervoor moet je dus een pop3 en smtp server instellen!

Nu ken ik geen enkele provider, die smtp (uitgaande) email ondersteunt vanaf een ander netwerk / andere provider.

Hoe kan ik nu dan emails verzenden met dit apparaat?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 18:24
welke provider (gsm) gebruik je?

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
vodafone... op de vodafone site kan ik ook niets met smtp vinden :S

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Kweenie of je dit al hebt gezien. Maar misschien heb je er wat aan. :)
Dan kun je via Vizzavi je e-mail koppelen aan je mobiele telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen via sms / wap... niet via de nokia functie als ik het zo zie, of ben ik zo scheel?

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 10:45:
Alleen via sms / wap... niet via de nokia functie als ik het zo zie, of ben ik zo scheel?
Nee klopt. Maar ik wist ook niet helemaal wat je bedoelde. Nu dus wel.
Als je helpdesk belt van vodafone. Dan kun je vodafone-live aanvragen en daar zit emailen ook bij geloof ik. Weet ik bijna wel zeker. :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de beste man van wie deze telefoon is, wil emailen via de email functie van Nokia. :S

• megaleo

megaleo

Special member

Ja maar dan moet je daar toch echt iets voor aanvragen. Dat gaat geloof ik niet zomaar. Dat zou ik ook wel willen. :P
Vodafone-Live is dan denk ik de enigste optie. :)

Verwijderd

M.i. heeft iedere inet provider een mogelijkheid om in te bellen, en dan zo je email te bekijken. Ook kabel providers. Dus als je je telefoon zo instelt dat hij er inbelt, dan kan hij ook de email daar ophalen via smtp en pop3.

Verwijderd

Vogens mij weet ik wel een provider die dit ondersteunt, namelijk wanadoo, ik kan op mijn chello account gewoon mijn wanadoo mail ophalen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, maar niet verzenden!

Ik heb echter de oplossing al gevonden:
Een TMFWEB accountje aangemaakt, de WAP/GSM inbelgegevens ingesteld exact zoals op de PC met inbellen en toen de email account geconfigureerd volgens de TMFweb instellingen. Dit werkt gelukkig!!!

Maar op den duur zullen we ivm snelheid en kosten toch overstappen op de aanschaf van een VodaFone Live! abonnement.
Pagina: 1