Toon posts:

In tomcat cocoon van xml + xsl naar html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb net tomcat en cocoon geinstalleerd. Op http://localhost:8080/index.jsp krijg ik de welkoms pagina en ook op http://localhost:8080/cocoon/ It seems you got me running :) . Ik wil nu gaan oefenen met xml en xsl en dit dan parsen naar html. Ik heb overal veel gelezen over hoe dit theoretisch werkt, maar nergens zo praktisch dat ik er nu zelf uitkom. In welke map moet ik welke bestanden zetten en hoe laat ik alles parsen. Hoe moet ik via de webserver iets aanvragen om alles in werking te zetten ?

bedankt !

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je nog geen ervaring met XSLT hebt, zou ik je willen aanraden om daar vooral eerst los van Tomcat/Cocoon mee aan de slag gaan te gaan. XSLT staat volledig los van zaken als Cocoon. Er zijn vele XSLT processoren die je vanaf de command-line aan kan roepen.

Als je wel ervaring hebt met XSLT, moet je duidelijker aangeven waar je nu eigenlijk een probleem hebt.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook nog aan de slag gaan jsp en java. Verder heb ik positieve berichten gehoord over cocoon. Ik heb met xml, xsl en java geen ervaring. Ik begin te begrijpen wat er mogelijk is maar ik mis nu gewoon nog even een beetje praktijk kennis. Hoe zet ik een projectje op waarbij een html pagina wordt opgebouwd uit een xml en een xsl bestand. In welke mappen zet ik deze bestanden en hoe roepen zij elkaar aan ?

Wat is XSLT ?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
beimkirche: Ik wil ook nog aan de slag gaan jsp en java.
Dat zou ik ook los van Tomcat en Cocoon doen. Technieken leren met integrerende oplossingen lijkt me niet zo'n goed idee.
een beetje praktijk kennis.
Zeg maar gerust heel wat ;) . Niet erg, maar je moet wel bij het begin beginnen.
Wat is XSLT ?
Goede vraag. Dat is de transformatie tak van de verzameling standaarden die XSL wordt genoemd. Deze vraag geeft precies aan dat je op dit punt lekker aan de slag kan gaan :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Maar de bestanden moeten toch geparsed worden ? Tomcat is toch gewoon een apache webserver die het parsen mogelijk maakt ? Ik wil graag bij het begin beginnen, maar waar is het begin ?
Pagina: 1