Toon posts:

merk ik het als ik 128 ram erbij koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb windows 98se ik heb gehoord dat die niet meer 128 ram ondersteunt en als je meer hebt dat dat niet gebruikt klopt dat?

Verwijderd

Ja klopt wel. Alleen appz die meer "herkennen" gebruiken het, maar OS zelf niet. (Iig dat is zoals ik het altijd begrepen heb)
Heb zelf 256Mb en moet zeggen dat verschil tussen 64 en 128 wel 100x groter is dan het verschil tussen 128 en 256 binnen Windows dan.
Wil je een andere OS draaien dan de W9x-serie dan is het natuurlijk altijd handig omdat de rest wel die Xtra MB-tjes gebruikt

Verwijderd

Als je goed had gekeken in andere threads van vandaag dan wist je dat het wel degelijk uitmaakt. TENZIJ je over de 512 MB heen gaat, want daar kan Win9X/WinME niet mee omgaan. In dat geval kan je beter Win 2000 nemen :7

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Gelul.

Windows 95 --> 64 MB
Windows 98 --> 128 MB
Windows ME --> 512 MB

Windows 98 SE ondersteunt óf ook 128 MB of 256 MB, dat weet ik niet zeker meer.

Tja, als je dat vervelend vindt moet je je eerst eens afvragen waarom je in het jaar 2000 nog steeds DOS gebruikt >:)

En komt niet met dat gelul aan van "WinME heeft geen DOS" puur omdat je niet meer ziet....

iOS developer

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
De performance van Win98 zelf gaat niet omhoog met meer dan 128mb.

De enige plaats waar je echt verschil voelt is dus je portemonnee, alhoewel dat met de geheugenprijzen van nu wel meevalt :)

Verwijderd

Nou in windows merk je het idd niet.
Maar bij het spelen van spellen merk je het wel degelijk ik had 128Mb nu 256Mb en bij grote levels in UT merk ik het verschil heel erg goed. Ik speel ook veel flightsims (echte geheugenvreters) en deze lopen ook veel soepeler, dus mocht je ook een gamer zijn, kopen die zooi!!!!!!!!!!!1

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
bij bewerkingen in photoshop kreeg ik (bij 128Mb) regelmatig de melding dat er niet genoeg geheugen beschikbaar, met 256 MB is dit probleem nooit meer voorgekomen, vreemd als win98 niet meer dan 128 Mb aankan?????

Verwijderd

Win2000 draait wel lekker. hij draait hier al redelijk op mijn p120 met 64 MB.
Ik kan niet wachten tot ik mijn celeron 466 weer aan het pruttelen heb.
<EMBED SRC="http://members.home.nl/rdj/sound/oho.wav" autostart=true loop=false volume=50 WIDTH=0 HEIGHT=0> </embed>

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Die zogenaamde geheugen limieten van Win 9x zijn toch wel een van de meest hardnekkige onzin verhalen die ik ooit ben tegen gekomen.
Bijna net zo erg als het verhaal dat je pc trager werd met meer dan 64mb op de aloude FX of VX borden in het Pentium tijdperk.

Dat Windows zelf niet of nauwelijks meer sneller word met meer dan 128mb, is duidelijk. Als alles al van memory draait, wat zou er dan sneller moeten gaan? Afhankelijk van welke apps je draait heb je er wel degelijk nut van.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 21:21 schreef BikkelZ het volgende:
Gelul.

Windows 95 --> 64 MB
Windows 98 --> 128 MB
Windows ME --> 512 MB

Windows 98 SE ondersteunt óf ook 128 MB of 256 MB, dat weet ik niet zeker meer.

Tja, als je dat vervelend vindt moet je je eerst eens afvragen waarom je in het jaar 2000 nog steeds DOS gebruikt >:)

En komt niet met dat gelul aan van "WinME heeft geen DOS" puur omdat je niet meer ziet....
Hey Bikkelz, probeer eerst na te denken voordat je wat post :r Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken dus ik sluit af met de link naar de betreffende thread die mijn gelijk bewijst:

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?t=975117620&ID=14593

En zoals Afterburn al opmerkte: meer geheugen hoeft dus niet perse te betekenen dat performance van windhoos zelf omhoog gaat, maar WEL DEGELIJK de applicaties die je erop draait (photoshop, flightsims)
Pagina: 1