[win2000 en winxp]DFS

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Heb backup policy gemaakt, maar wil die bestanden ook op 1 client zetten, zodat die ze op cd kan branden. Die client heeft winxp geinstalleerd. De server heeft win2000 AS geinstalleerd en de root DFS is gemaakt, zo ook 2 links. Een link die master moet zijn (voor replication) en de andere naar de client, die dus automatisch die bestanden moet overhalen. Helaas werkt het niet echt, win2000 stel ik als master in en die andere op enable (winxp), maar dan zegt die file replication niet geinstalleerd. Ik heb wel adminpack 2003 geinstalleerd, is dat niet voldoende? Moet ik nog iets anders installeren dan?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

adminpack2003 is voor windows.net servers. Pas hier mee op want er zitten meer functionaliteiten in dan windows2000 aan kan.

Wil je files replyceren(mirrorren) kun je ook robocopy uit de resource kit van windows2000 gebruiken.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 28 May 2003 @ 09:38:
adminpack2003 is voor windows.net servers. Pas hier mee op want er zitten meer functionaliteiten in dan windows2000 aan kan.

Wil je files replyceren(mirrorren) kun je ook robocopy uit de resource kit van windows2000 gebruiken.
Ik ken het probleem van adminpack2003, maar hij neemt adminpack2000 niet echt... Die functionaliteiten gebruik ik toch niet, alleen maar users and computers en dfs dan, oh ja DNS niet te vergeten. Ik zal dat robocopy eens proberen, werkt die ook voor winxp, want daar zit juist het probleem.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Robocopy is gewoon een tooltje van microsoft die complete directories kan mirrorren. Na de eerste mirror gaat ie alleen nog veranderingen op de source directory naar de target directory verplaatsen.

Zit bij Robocopy ook een document kun je alles nalezen hoe je de parameters moet zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door mutsje op 28-05-2003 10:52 ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 28 mei 2003 @ 10:49:
Robocopy is gewoon een tooltje van microsoft die complete directories kan mirrorren. Na de eerste mirror gaat ie alleen nog veranderingen op de source directory naar de target directory verplaatsen.

Zit bij Robocopy ook een document kun je alles nalezen hoe je de parameters moet zetten.
Helaas heb ik geen resource kit, dus moet ik maar ff kijken waar ik het programma vandaan haal >:)