Vaag toetsenbord probleem

Pagina: 1
Acties:

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Gisteren wat nieuwe computeronderdelen binnen gekregen, maar ik zit nu met het volgende probleem:

Wanneer ik mijn toetsenbord (ps/2) aansluit, dan gaan of alle lampjes aan, of ze blijven allemaal uit en m'n toetsenbord werkt niet. Computer start wel gewoon op naar windows, maar ook daar werkt het toetsenbord niet. Wanneer ik een ander ps/2 toetsenbord erin plug werkt het wel! Ik heb zelfs twee toetsenborden ps/2 die wel gewoon werken op m'n pc.. maar juist dat ene toetsenbord dat ik wil gaan gebruiken (van degenen die het wel doen, zijn of de toetsen deels weg of het is een duits toetsenbord) doet het niet! Dat toetsenbord doet het overigens wel gewoon prima op 2 andere pc's. Alleen m'n nieuwe mobo schijnt dus dat ene toetsenbord niet te willen slikken op de 1 of andere manier...

Mobo: ASRock K7VT2
Niet werkende toetsenbord: standaard Dell ps/2
wel werkende: standaard compaq/siemens ps/2

Iemand enig idee hoe dit kan?? En nog beter, hoe het op te lossen is :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Pubbert

random gestoord

geen pinnetje scheef? geen knop ingedrukt?

[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 28-05-2003 08:28 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Vreemd verhaal :/ .. misschien moet je eens contact zoeken met de fabrikant. Die weet wellicht of er compatibiliteitsproblemen zijn.

• krietjur

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Geen pinnetjes scheef, en geen knop ingedrukt.. als ik de kabel omplug naar mn laptop werkt ie ook gewoon nog perfect.. Heb de winkel al gemaild of zij een oplossing voor me weten, vrees ook dat het een vaag compatibiliteitsprobleem is :(

• krietjur

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Zojuist telefoontje gehad van de winkel, ze hadden even een testopstelling gemaakt met zelfde toetsenbord/mobo opstelling en inderdaad hetzelfde probleem. Krijg nu een toetsenbord nagestuurd dat wel werkt met het mobo. *kijkt weer vrolijk* Goede service!

Probleem is dus opgelost :)

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Excuses voor deze schop :7

Ik wilde even zeggen dat ik precies hetzelfde probleem had en dat lag aan een jumper op het betreffende mobo. Bij de ps/2 ingang zit een jumpertje voor standby modus o.i.d als je die op de 2-3 positie hebt staan dan vreet ie 2 ampere van je 5volt. Bij mijn voeding was dat het verschil tussen 5,05v of 4,80v. Ik moest mijn pc altijd 2 of 3 keer opnieuw opstarten voordat mijn toetsenbord het deed. Nu staat het jumpertje in de 1-2 stand en nooit geen last meer. Ik heb overigens een 400 Watt voeding.

Misschien dat de topicstarter nu zijn oude toetsenbord weer kan gebruiken. ;)

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Pagina: 1