Cdrom brander doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Hoi :).

Ik probeerde net mijn drivesnelheid te testen met CDspeed.exe van Nero, alleen op één of andere manier heeft dat progsel mijn fikkertje helemaal verbrakt :(.

Als ik nu een CD (meerdere geprobeert) probeer uit te lezen loopt explorer.exe vast en als ik daarna de explorer opnieuw probeer op te startten loopt de hele PC vast :(.

Dit is nogal naar, omdat mijn DVDdrive ook net overleden is ;(.

Simpelweg het ding weggooien uit apparaatbeheer en daarna windows de brandder weer opnieuw laten detecten lost het probleem niet op.

Specs:
- 8rda+ (195Mhz FSB)
- 350W enermax
- WinXP
- Freecom classic 12x10x32 (XP vind dat het een NEC 7700A is)

De freecom heeft de hele IDE2 kabel voor zichzelf.

Owja: nog iets raars: als er geen CD in de brander zit dan denk hij dat er een lege CD inzit :? 8)7.

tvw

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Test 'm eens in een andere PC. Kan zijn dat je IDE interface verbrakt is.

Forget your fears...
...and want to know more...

• iets
Zal ik morgenochtendmiddag doen. Ik ga nu pitten :P.

tvw

• iets
Ik heb hem net in een andere pc geprobeert en hij werkt daar gewoon wel goed :?.

De pc start nu trouwens helemaal niet eens meer op als er een CD in ligt :(.

tvw

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:38

SkyStreaker

Move on up!

Ik zou ff checken of je IDE-kabels goed zijn en diverse combinaties proberen. neem ook hier een kijkje: http://forum.firmware-flash.com Misschien is gewoon je firmware corrupt geraakt - het is mogelijk.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• iets
Ik ben er al achter gekomen wat het is: de Nforce 2.42 drivers. :(. Toen ik die eraf probeerde te halen bootte XP niet eens meer, ook niet in de veilige modus. Na een format werkt de drive wel gewoon weer :).

Wel shitty, nu ben ik de hele dag bezig om alles weer terug te zetten enzo :(

tvw

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:38

SkyStreaker

Move on up!

[sarcasmemodus] Altijd leuk [/sarcasmemodus]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1