[NT4/Disk Manager] Schijfnaam rood

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Kan zijn dat dit niet de juiste plaats is, in dat geval excuses...

Ik heb al gezocht (*) maar helaas niet gevonden wat ik zocht:

Mijn Disk Manager onder NT4 geeft 1 schijfnaam in rode tekst weer. Dit is me nooit eerder opgevallen en ik weet niet of het een probleem aangeeft of alleen een leuk kleurtje is.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/uhohraid.gif

De schijf hangt in een (software)mirror en is daarom zelf paars(ig?) van kleur. Maar zoals je ziet is de "omschrijving" rood. Dit kan dus zijn omdat 'ie in een raid hangt of omdat 'ie "defect" of "corrupt" is ofzo.

Ik kan
• me niet veroorloven om de raid effe "aan te passen"
• laat staan die schijven formatteren of whatever
• liever niet rebooten
• in het eventlog niks "engs" vinden onder alle 3 de logs
• op google groups niks vinden (*)
• op google niks vinden (*)
• in de diskmanager helpfile niks vinden (*)

en wil eigenlijk alleen weten of er iets loos is, of dat ik me zorgen om niks maak...

OS is overigens (zoals eerder vermeld) NT4 / SP 6a

* of ik zoek verkeerd ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 28-05-2003 01:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

kun je niet als je rechts klikt "mark Active" doen.? en wat zegt je Eventviewer hierover bij system. Meer informatie dus.

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Kheb ff voor je op de Knowledge Base en microsoft.com zitten zoeken, maar ook daar niets te vinden over rooie text in de Disk Administrator. Ik denk idd dat je meer kan vinden in het Event log, eventueel na het benaderen van de schijf...

(8> (8> (8>

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Heb via Google gevonden dat rooie tekst meestal verschijnt als een mirror net is aangemaakt. Even een quote "The labels in the mirrored partition are red (which means the mirrored set is being regenerated)." Ik kon niet vinden of het iets slechts is. Hier de link waar het stond (ergens onderin bij configuring fault tolerance):
http://www.windowsitlibrary.com/Content/638/13/1.html

Battle.net tag

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
When you’re up and running again, log on and immediately open Disk Administrator. The labels in the mirrored partition are red (which means the mirrored set is being regenerated). If you select the mirror (the secondary partition), its status says “Initializing”; then, when mirroring is running, the status says “Healthy.” Everything is running correctly.

Je draait RAID 1 neem ik aan? De melding is idd duidelijk, hehe...

:) :) :)

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• Mystery
Alleen is er bij de schijven van de TS maar een met een rood label en niet beide.
Je kan dus nog steeds niet met zekerheid zeggen of dit het is.
Probleem van TS komt namelijk ook over alsof de mirror al een tijdje bestaat en niet net is aangemaakt.

offtopic:
Lekker makkelijk Donuts, herhalen wat al als antwoord is gegeven.

Battle.net tag

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Misschien is het handig als TS eerst weer even een reactie stuurt zodat we meer informatie krijgen wat er in zijn eventviewer staat want TS geeft bitter weinig informatie.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
mutsje schreef op 28 May 2003 @ 10:54:
Misschien is het handig als TS eerst weer even een reactie stuurt zodat we meer informatie krijgen wat er in zijn eventviewer staat want TS geeft bitter weinig informatie.
Het staat er toch écht:
RobIII schreef op 28 May 2003 @ 01:13:...
Ik kan:
...
• in het eventlog niks "engs" vinden onder alle 3 de logs
...
Er staat dus niks in het eventlog over mijn schijven (geen rode kruisjes of geen gele uitroeptekens die op mijn "schijven", "raid", "mirror", "controllers" of wat dan ook betrekking hebben). Wel wat andere dingen, maar die hebben er niks mee te maken.

En wat wil je dan nog meer weten? Het is NT4, SP6a (ook al genoemd), de schijfconfig zie je op het plaatje en het merk schijven, mobo, proc etc lijken me niet echt belangrijk immers het gaat waarschijnlijk idd om een "regenererende schijf" of "defecte mirror" ofzo... Ik zie niet wat er mis is met mijn startpost, die is uitgebreid genoeg lijkt me zo...

Oh, wat misschien wél ontbreekt: De mirror bestaat al een jaartje ofzo. Kan goed zijn dat 'ie al rood was, het valt me alleen nu pas op...
mutsje schreef op 28 mei 2003 @ 09:43:
kun je niet als je rechts klikt "mark Active" doen.? en wat zegt je Eventviewer hierover bij system. Meer informatie dus.
Uh, en dan? Laten booten van een schijf zonder OS ofzo? Is dit niet levensleip om te proberen?

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 28-05-2003 11:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Mystery
Als je het deel van de mirror dat een rood label heeft aanklikt hoort onderin de statusbalk van de Disk Administrator de status van de schijf te worden weergegeven.
Als dit Healthy is is er niks aan de hand.

Battle.net tag

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Mystery schreef op 28 mei 2003 @ 11:30:
Als je het deel van de mirror dat een rood label heeft aanklikt hoort onderin de statusbalk van de Disk Administrator de status van de schijf te worden weergegeven.
Als dit Healthy is is er niks aan de hand.
Hmmz, daar had ik nog niet eens gekeken :X
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mirbro.gif
... Mirror is BROKEN dus :(
Kan ik 'm dwingen te regeneraten met een of ander commando, of moet ik rebooten?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/regen.gif
De regenerate optie is uitgeschakeld in het menu (natuurlijk heb ik de mirror eerst geselecteerd)...

Over mij

• Mystery
Hier staat de manier om een broken mirror te repairen:
http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=14671

Battle.net tag

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Van die site:
Q. How do I repair a broken mirror set?

A. You need an area of unpartitioned space that is at least the size of the primary partition to repair a broken mirror set. To perform the repair, complete the following steps:

• From the Start menu, select Programs, Administrative Tools, then Disk Administrator.
• Click the working part of the mirror, hold down the Ctrl key, and select the area of unpartitioned space.
• Select Establish Mirror from the Fault Tolerance menu.
En als ik die ruimte niet heb? Kan ik mijn mirror ook gewoon "Break"-en en dan opnieuw "Establishen"? Of maak ik het dan erger?

...ik ben 'm nu toch maar aan 't rebooten (op hoop van zegen). Ik hou jullie op de hoogte...

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 28-05-2003 12:05 ]

Over mij

• Mystery
Break en Establish lijkt me een correcte oplossing.

Battle.net tag

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Mystery schreef op 28 May 2003 @ 12:08:
Break en Establish lijkt me een correcte oplossing.
Issie nu mee bezig... duim maar voor me :|

edit:

Done! En HEALTHY!! :*)

Hier mag een slotje op...

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 28-05-2003 13:48 ]

Over mij

Pagina: 1