Kortsluiting in tv-kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik heb een ''professionele'' kabel laten maken, tulp, door de lokale onderdelenboer.
Moest 15mtr dus d8 dan maar knap.
Ding doet het perfect alleen als ik hem bijv. van video in naar out verplaats en ik raak met de mantel de vga-kaart (of andersom bij de tv de scart) dan flikkeren m'n stoppen deruit :(
Ik heb alles geaard hier, kan ik dit nog op 1 of andere manier verhelpen??

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Lijkt me toch een probleem in je aarding te zijn. 2 opties:

1. laat door een elektroboer je installatie in huis eens grondig doormeten.

2. koop een scart stekker met een schakelaartje voor het omzetten van in/out

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

idd erg raar, laat idd ff alles nameten (als je er zelf niet handig mee bent)

want dit kan je straks hardware gaan kosten als je niet voorzichtig bent (en veel stoppen?)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je met "stoppen" een aardlekschakelaar bedoelt. Zit die televisie toevallig op een andere groep/aardlek dan je PC? Ik zou beginnen met het controleren van je televisie.

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
epias schreef op 28 May 2003 @ 10:15:
Ik neem aan dat je met "stoppen" een aardlekschakelaar bedoelt. Zit die televisie toevallig op een andere groep/aardlek dan je PC? Ik zou beginnen met het controleren van je televisie.
Een televisie is NOOIT geaard, de aarding van een televisie gebeurt ALTIJD via de CAI aansluiting.

Een televisie heeft anders ook last van aardlussen.

Kan je een schematische tekening maken van je installatie, en wat je nu precies bedoelt ???

[ Voor 4% gewijzigd door PrutsGoeroes op 28-05-2003 10:20 ]

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Is een enorme aardlus zo te horen. Aard je computer eens op goede manier, en verbind daarna eerst de buitenkant van het stekkertje op de tv met de buitenkant van de computer. Als de stoppen er daarna weer uitvliegen (waarschijnlijk de aardlek ipv de stop) dan ligt het probleem waarschijnlijk aan een enorme lekstroom ergens in de tv.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maakt niet uit, moet je er gewoon in stoppen als je pc uit staat, dan flikkeren de stoppen er niet uit.

Heb ik ook hier namelijk :|

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Reptile209

- gers -

Bartjuh schreef op 28 May 2003 @ 10:35:
Maakt niet uit, moet je er gewoon in stoppen als je pc uit staat, dan flikkeren de stoppen er niet uit.

Heb ik ook hier namelijk :|
En er komt een dag dat je dat in je haast vergeet (w00t! StartTrek 24 uur non stop op TV! :+ ) en dat de hele boel ècht boem doet, inclusief je nieuwe P6 @ 6,1 GHz... Beter nu even kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1