Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb het idee dat transcode erg traag is...
Ik heb dus met dvgrab raw dv-data van de videocamera naar de hd geript. Nu wil ik er met transcode vob's van maken. Daarvoor heb ik ff de examples op de transcode site bekeken en zelf een passende command line samengesteld:
transcode exampes:
- http://www.theorie.physik...~ostreich/transcode/html/
mijn command line:
- transcode -i test00x.dv -x dv -I 3 -u 10,2 -V -y mpeg -F d -E 44100 -b 224 -o test003
- en dan nog ff alle losse m2v en mpa (heb allemaal .dv input files van 1 GB) naar een twee grote m2v en mpa files samenvoegen (neem aan dat dat met een "cat" wel gaat lukken)
- dan van de m2v en mpa files een vob maken (ook geen probleem met "tcmplex")
Transcode zelf lijkt dus het probleem. Prosessorgebruik is steeds net boven de 50% (hoewel ik met "-u 10,2" 2 threads heb aangegeven) en ik haal maar een framerate van rond de 3 fps
, en dat is wel erg weinig... Met dvd::rip haal ik bij het DVD backuppen rond de 50~75 fps
(naar xvid of divx). MPEG2 encoding is toch niet zo traag, dat kan bijna niet lijkt mij. En niet zeggen dat mijn systeem taag is... check anders mijn specs maar eens...
Dus, wat doe ik fout ...?
Ik heb dus met dvgrab raw dv-data van de videocamera naar de hd geript. Nu wil ik er met transcode vob's van maken. Daarvoor heb ik ff de examples op de transcode site bekeken en zelf een passende command line samengesteld:
transcode exampes:
- http://www.theorie.physik...~ostreich/transcode/html/
mijn command line:
- transcode -i test00x.dv -x dv -I 3 -u 10,2 -V -y mpeg -F d -E 44100 -b 224 -o test003
- en dan nog ff alle losse m2v en mpa (heb allemaal .dv input files van 1 GB) naar een twee grote m2v en mpa files samenvoegen (neem aan dat dat met een "cat" wel gaat lukken)
- dan van de m2v en mpa files een vob maken (ook geen probleem met "tcmplex")
Transcode zelf lijkt dus het probleem. Prosessorgebruik is steeds net boven de 50% (hoewel ik met "-u 10,2" 2 threads heb aangegeven) en ik haal maar een framerate van rond de 3 fps
Dus, wat doe ik fout ...?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?