Toon posts:

Sapphire 9700 wil niet starten met Asus P4PC800

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet:

Asus P4PC800
Sapphire 9700
1024Mb Corsair TwinX
P4 2.4

Heb Windows helemaal geinstalleerd en alles werkte. Echter, dit was nog wel met een MX400 videokaart. Daarna heb ik de 9700 erin gestopt. Direct na het aanzetten van de pc gaat het ding piepen. Niet een paar, maar gewoon oneindig lang. Geen idee wat ik er aan moet doen!!! Met de oude videokaart werkt alles prima!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
xtra stroompje aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
daar staat helemaal niks over in de handleiding. er zit wel een stroomkabeltje bij, maar daar staat dus echt helemaal niks over!

• johnny.xxx
waar dacht je dat die connector op je vidkaart voor was? :P

Verwijderd

Topicstarter
:P had wel een vermoeden, maar er werd niks over gezegd. en ik sluit liever niet een of andere connector aan op een stroomkabel hahah.
maar echt passen doet het niet. heb het idee dat ik teveel moet forceren om m erop te krijgen...

Verwijderd

ADDITIONAL POWER CONNECTION REQUIREMENTS

The Radeon 9700Pro must be connected to the computer? power supply to meet its performance and high-speed memory requirements.
In order to supply the ATI Graphics Accelerator card with the necessary power, we have included the Power Extension Cable.
Use the Power Extension Cable to connect the Radeon 9700Pro to the computer? hard Drive power connector.

1. Remove the power cable from the hard drive.
2. Connect the 4-pin connector of the Power Extension Cable to the Radeon 9700Pro power connector.
3. Connect the Power Extension Cable to the power supply connector.
4. Connect the Power Extension Cable to the Hard Drive connector
En ik heb die handleiding niet eens....

Kijk hier maar eens: http://www.sapphiretech.com/vga/9700proatl.asp

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 00:14 ]

• johnny.xxx
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 00:13:
:P had wel een vermoeden, maar er werd niks over gezegd. en ik sluit liever niet een of andere connector aan op een stroomkabel hahah.
maar echt passen doet het niet. heb het idee dat ik teveel moet forceren om m erop te krijgen...
ja hij gaat wat strak ja, je kan ook een gewone floppy stroom pakken.
maar je had dit denk ik best wel kunnen vinden op de site van sapphire...

Verwijderd

Topicstarter
Denk ook wel dat ik dat uiteindelijk gevonden had. Alleen had ik de handleiding en daar stond het niet in. Had niet direct gedacht dat het dan wel op de website zou staan. Beetje stom ook van Sapphire vind ik, maar goed.
En dat ik het dan hier vroeg? Ach ja, was al vanaf 4 uur bezig met die pc om m werkende te krijgen, dus ik zat er redelijk doorheen.
Maar het werkt nu in elk geval! Bedankt!

• johnny.xxx
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 01:49:
Beetje stom ook van Sapphire vind ik, maar goed.
geef toe dat het ook van jouw een beetje stom was :)

mooi dat ie werkt, zonde om zo'n kaart weg te moeten gooien ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, omdat je zo aandringt. een klein beetje stom dan... ;)
heb mn 2.4 nu trouwens op 3.12 lopen. heb alleen de asus op +30% hoeven zetten. pfff, zo is er geen kunst aan natuurlijk :P

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Ok beetje dom dus :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.