hallo hierbij mijn eerste topic, ik heb het al zeer veel doorgelezen en heb diverse dingen al geprobeerd. Ik sleutel regematig wat systemen in elkaar nooit problemen behalve die van mij. ik heb mijn systeem zo goed als het kan omschreven en daaronder de probleemen.
alvast bedankt voor de moeite
Systeem
Moederbord: MSI K7T Turbo met een KT133A chipset
Processor: Atlon1Gigahertz
Geheugen: 1x256mb en 1x128mb
Hardeschijf: 40GB 7200 UDMA 100 + 17GB 5400 UDMA 33
CD Rom: Standaard 52x
CDRW: Hp 9100 10x4x32
Geluidskaart: Soundblaster creative 128pci
Videokaart: G-forse 2mx 64MB
Ethernet kaart: Standaard 10/100 UTP
Modem: Modemblaster creative 54000 kbs
Miditower : 350watt voeding ATX voor amd en pentuim
diskdrive: Standaard
IDE kabels: 1x 80 polig 1x40 polig
de 80 polige IDE kabel wordt voor de harddisks gebruikt de 40gb is de master de 17gb de slave
de 40 ploige IDE kabel wordt voor de cd-roms gebruikt de brander is master cd-rom is slave
Probleem!
De computer loopt regematig bij het opstarten vast, dit gebeurd helaas niet altijd op het zelfde moment
soms vindt hij de hardeschijf van 17gb niet of loopt hij vast bij het laden van win 98se, of gelijk al na het checken van het interne geheugen. Ik hoor ook regematig de schijven ratelen
De volgende pogingen heb ik al geprobeerd:
Geheugen in een ander systeem getest, ander geheugen in mijn systeem geplaatst (geen resultaat)
De hd's op kabelselect gezet, de 40gb op master en de 17 op kabelselect en andersom, alleen de 40gb gebruikt en de 17 afgekoppeld, decdroms afgekoppeld....
De hardeschijiven zijn al enkele keren geformateerd, nieuwe bootrecords gemaakt, niets schijnt te helpen
Wat zie ik nu nog over het hoofd
Zit ondertussen al met extra geheugen, Was zelf van mening dat de voeding te zwak was (voorheen 250watt) nu 350watt.
alvast bedankt voor de moeite
Systeem
Moederbord: MSI K7T Turbo met een KT133A chipset
Processor: Atlon1Gigahertz
Geheugen: 1x256mb en 1x128mb
Hardeschijf: 40GB 7200 UDMA 100 + 17GB 5400 UDMA 33
CD Rom: Standaard 52x
CDRW: Hp 9100 10x4x32
Geluidskaart: Soundblaster creative 128pci
Videokaart: G-forse 2mx 64MB
Ethernet kaart: Standaard 10/100 UTP
Modem: Modemblaster creative 54000 kbs
Miditower : 350watt voeding ATX voor amd en pentuim
diskdrive: Standaard
IDE kabels: 1x 80 polig 1x40 polig
de 80 polige IDE kabel wordt voor de harddisks gebruikt de 40gb is de master de 17gb de slave
de 40 ploige IDE kabel wordt voor de cd-roms gebruikt de brander is master cd-rom is slave
Probleem!
De computer loopt regematig bij het opstarten vast, dit gebeurd helaas niet altijd op het zelfde moment
soms vindt hij de hardeschijf van 17gb niet of loopt hij vast bij het laden van win 98se, of gelijk al na het checken van het interne geheugen. Ik hoor ook regematig de schijven ratelen
De volgende pogingen heb ik al geprobeerd:
Geheugen in een ander systeem getest, ander geheugen in mijn systeem geplaatst (geen resultaat)
De hd's op kabelselect gezet, de 40gb op master en de 17 op kabelselect en andersom, alleen de 40gb gebruikt en de 17 afgekoppeld, decdroms afgekoppeld....
De hardeschijiven zijn al enkele keren geformateerd, nieuwe bootrecords gemaakt, niets schijnt te helpen
Wat zie ik nu nog over het hoofd
Zit ondertussen al met extra geheugen, Was zelf van mening dat de voeding te zwak was (voorheen 250watt) nu 350watt.