Instabiel systeem --> BSOD's

Pagina: 1
Acties:

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:49
Heuj :)

Ik heb sinds een paar weken een nieuw systeem na een giga crash in februari (oorzaak: kortsluiting in voeding). Alles was d00d, behalve m'n Proc en geheugen..
Vorige week dus alles weer inelkaar geschroefd, na een paar dagen kreeg ik last van spontane reboots en veel driver not less or equal errors. Direct geheugen getest en met ander geheugen in m'n PC draaide alles soepel. Geheugen dus terug gebracht en een nieuw reepje gekregen. Alles opgelost daarna, afgelopen weekend ge-LAN't (x-life 6) en geen enkele keer een reboot..

..Helaas, sinds gister is het weer terug. In windows draait alles stabiel. Ga ik echter m'n sys stressen, dus 3DMark, games etc. dan gaat het fout. Ik krijg de ene BSOD na de andere om m'n oren, het vervelende is echter dat het steeds verschillende zijn :? Ook reboot 'ie soms spontaan zonder BSOD terwijl ik dat uit heb staan in windows.

0x0000001D (met én zonder vermelding van driver irql not less or equal) --> Officieel een driver probleem, vaak is ook brak geheugen de oorzaak.
0x00000050 (met én zonder vermelding van page fault in nonpaged area) --> geheugen probleem?
0x000000EA --> driver probleem?
0x0000008E (met én zonder vermelding van nv4_disp.dll) --> Driver? Geheugen?

Ik snap 't niet meer :/

Systeem:

AMD Athlon XP1700+
Asus A7V333
MSI GF4 Ti42000 128MB
256MB PC2700 DDR333 Mhz
300W voeding
Liteon fikker
Liteon DVD
SB Live! 5.1
Realtek NIC

Proc wordt niet extreem warm, 60 graden stressed. Kast open ook al geprobeerd, 't wordt allemaal koeler maar niet stabieler.

Ik hoop dat dit qua openingspost voldoende is? M'n 1e hulproep post hier zo ongeveer denk ik :P

[edit]

Niets in de hele PC is overgeclocked! Geheugen draait op cas2.5 volgens de bios, ik kan er verder niets aan instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 27-05-2003 23:09 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Hmm, het lijkt haast op een proc of videokaart probleem. Kun je toevallig testen met een andere videokaart?

Profile

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Test je geheugen eens.. met Memtest heet dat geloof ik..

Twitter | Linkedin

• The Legend
Godjira schreef op 27 mei 2003 @ 23:11:
Hmm, het lijkt haast op een proc of videokaart probleem. Kun je toevallig testen met een andere videokaart?
Videokaart is net nieuw, nog geen 2 weken oud :/ En afgelopen weekend heeft hij bijna continue stressed gedraait zonder problemen.
Ik zou opzich morgen ff de comp van beneden ff kunnen slopen, daar zit een oude GF3 in geloof ik.
Evil M@V schreef op 27 mei 2003 @ 23:12:
Test je geheugen eens.. met Memtest heet dat geloof ik..
Mem is dus ook net nieuw, maar ik zet vannacht memtest ff aan..

Ik heb trouwens ook meerdere drivers geprobeerd voor m'n vidkaart, 44.03 en ook enkele oudere.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Haal alles er eens uit wat niet noodzakelijk is. Dus je CD-ROM spelers, branders, LAN, SB Live etc. Stel dan de langzaamste timings in in je BIOS. Kijk dan of je nog steeds een onstabiel systeem hebt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• The Legend
silentsnow schreef op 27 mei 2003 @ 23:15:
Haal alles er eens uit wat niet noodzakelijk is. Dus je CD-ROM spelers, branders, LAN, SB Live etc. Stel dan de langzaamste timings in in je BIOS. Kijk dan of je nog steeds een onstabiel systeem hebt.
Je doelt op een te zwakke of brakke voeding?

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

The Legend schreef op 27 May 2003 @ 23:16:
[...]

Je doelt op een te zwakke of brakke voeding?
Niet direct. Je overige componenten kunnen namelijk voor onstabiliteit zorgen. Als je zoveel mogelijk onnodige componenten weglaat, dan weet in elk geval of die componenten voor onstabiliteit zorgen of niet.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1