Standalone Divx Speler prijsdoorbraak??

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

Topicstarter
Hier en daar wat aan het sneupen geweest naar DIVX DVD spelers,, maar nog niet echt een 1 te vinden rond 200 a 250 euro!!

Tot dat ik deze tegen kwam:

Lite-on LVD 2001

http://www.funcomputer.de...fd40de6671b15253d46d557e6

http://www.pro-markt.de/0...asp?area=2&cat=3&Prod=390

echter op duitse sites word de Lite-on LVD 2001 al aangeboden!! voor net boven de 200 euro..

Erg interessant ding!! mede door de digi-cam card reader aan de voorkant

dan effe zoeken naar NL dealers / shops maar nog niets kunnen vinden!! wie heeft deze speler al ?? en wil zijn ervaringen delen?? of weet een NL shop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 23:46
Afbeeldingslocatie: http://fun.dywa.de/08423_d.gif?nocache=20030527

http://www.liteonit.com/liteweb/lvd_2001.htm
Lite-On IT LVD-2001 is not just a standard progressive scan DVD Player. It has the capability to playback the latest streaming technology- MPEG-4 formatted videos. Besides supporting MPEG-4 playback, LVD-2001 also comes with other versatile features such as digital photo browser, which can playback digital photos on TV directly from your memory cards. Other advanced feature includes a powerful scalar to scale 480i signal up to 1080i for crystal clear video regeneration. With its stylish ultra-slim design, the LVD-2001 can be easily placed in any TV cabinet without any hassle.
verders :

Video:
· 10-bit/27MHz Video DAC
· Support DVD-Video/VCD/SVCD/CD/CD-R/CD-RW/DVD-R
· 480p Progressive Scan Video Output with 3-2 Pulldown Recovery
· 480i scalable to 480p & 1080i
· MEPG-4(DivX Ver4 & 5)/MPEG-2/VCD/MPG Playback Capability
· Digital Photo Browser (Photo VCD Compatible)
· Direct Memory Card Playback On TV
· Component Video Output
· NTSC/PAL TV System Compatible
Audio:
· Music CD/MP3/WMA Playback Capability
· 24-bit /192kHz Audio DAC
· DolbyR Digital (Dolby AC-3) and dtsR Digital Outputs
Convenience Features:
· PCMCIA Card Slot
· Support SD/MMC/SM/MS/CF Memory Card via Adapters
· Advanced GUI (Graphic User Interface)
· DVD Video/Picture Zoom In Function
· Still Image 4 way Rotation
· Digital Still/Step Play (Forward/Reverse, Field or Frame)
· Repeat Play (A-B , Chapter , Title)
· Multi-Language (English / Traditional Chinese / Simplify Chinese / German)
Output:
· Video:
· Component Video (Y, Cb/Pb, Cr,/Pr) Output x 1
· S-Video Output x 1
· Composite Video Output x 1
· Audio:
· Digital Coaxial Output x 1
· Digital Optical Output x 1
· Analog Output x 1
Accessoires:
· Remote Control
· Composite Cable
· AAA Battery x 2
· CF Memory Card Adapter (Optional)
· 4-in-1 Memory Card Adapter (Optional)
· S-Video Cable (Optional)
· Component Cable (Optional)
· Composite to Scart Cable (Europe Optional)
Warranty:
· 1 Year parts and Labor
Dimensions (mm):
· Width: 420mm
· Height: 58mm
· Depth: 270mm
Weight (kg): Top of Page
· 3.5 kg

Hij ondersteunt : DivX 3.11, 4.x, DivX 5.x (Pro), XviD and ISO MPEG-4.

leuk ding en een stuk cheaper dan de revoy/kiss spelers. Ik vind hem er ook beter uitzien, niet zo lomp groot

[ Voor 102% gewijzigd door KaMiKaZe op 27-05-2003 22:39 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39349

ik vraag mij af waarom al die spelers opeens divx 3.11 ondersteunen, ik dacht dat ze dat niet mochten met copyrights enzo?

Ohja: ondersteuning voor ondertitels zou cool zijn, ik geloof dat die kiss spelers dat al hebben in nieuwe firmware

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 39349 op 27-05-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
wat ik vooral een groot nadeel vind is dat op eerste zicht geen ondertiteling ondersteund wordt. Hiermee bedoel ik .srt en .sub bestanden op dezelfde cd.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jammer dat er geen netwerkaansluiting op zit zodat je audio en video kunt streamen vanaf je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Robbeke schreef op 27 mei 2003 @ 22:41:
wat ik vooral een groot nadeel vind is dat op eerste zicht geen ondertiteling ondersteund wordt. Hiermee bedoel ik .srt en .sub bestanden op dezelfde cd.
net alsof er nederlandse subs bij al die import dvd ripz zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik ben nu zelf bezig om een DivX/DVD/HDD digital Video recorder/Picture Shower te bouwen.
Maar ondertiteling op dezelfde CD, is inderdaad een functie dat ik graag zie op de DivX players.
Heeft iemand ondertiteling al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39349

nee, maar die komen wel uit na een poosje en kan je ze meebranden met de divx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hij heeft alleen geen nederlandstalige menu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 21:05
[b][message=17902675,noline]KaMiKaZe schreef op 27 May 2003 @ 22:34
Video:
· · MEPG-4(DivX Ver4 & 5)/MPEG-2/VCD/MPG Playback Capability

·**knip**

Hij ondersteunt : DivX 3.11, 4.x, DivX 5.x (Pro), XviD and ISO MPEG-4.

leuk ding en een stuk cheaper dan de revoy/kiss spelers. Ik vind hem er ook beter uitzien, niet zo lomp groot
Waar maak jij uit op dat ie divx 3.11 ondersteunt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 17:10
leuk apparaat! ik weet niet wat progressive scan precies doet, maar wel dat het meestal alleen op de duurdere dvd spelers zit. Ik wil hem ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 10:12
Volgens mij heeft die duitse site een foutje gemaakt als je gaat kijken naar de specs die Liteon zelf opgeeft dan kan hij dus geen DivX 3.11 afspelen:

MEPG-4(DivX Ver4 & 5)/MPEG-2/VCD/MPG Playback Capability

Dit komt uit je eigen overzicht KaMiKaZe die je eerder hebt gepost :P. En dit staat ook op de website van Liteon, ik neem aan dat ze hun eigen producten wel kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Tetsuo schreef op 28 May 2003 @ 11:35:
[...]

Volgens mij heeft die duitse site een foutje gemaakt als je gaat kijken naar de specs die Liteon zelf opgeeft dan kan hij dus geen DivX 3.11 afspelen:

MEPG-4(DivX Ver4 & 5)/MPEG-2/VCD/MPG Playback Capability

Dit komt uit je eigen overzicht KaMiKaZe die je eerder hebt gepost :P. En dit staat ook op de website van Liteon, ik neem aan dat ze hun eigen producten wel kennen ;)
Dan zou divxonline dus moeten liegen, officieel ondersteunt de lite-on geen 3.11 (mag ook niet) onofficieel wel. Ik heb het namelijk al op meerder sites gelezen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hmz... En dan gaan ze bijhouden wie allemaal zo'n ding koopt, kunnen ze direct alle illegale-film-verzamelaars tracen. Nee, serieus: wat heb je over anderhalf jaar aan dat ding? Kun je de ondersteunde codecs updaten? Vast niet. Moet je iedere zoveel maanden terug naar de winkel om dat ding te laten opsturen voor nieuwe firmware. Lijkt mij knap waardeloos (wel leuk voor nu btw, op zich blijft het natuurlijk een leuk apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59

Smarron

The bend

OlafvdSpek schreef op 27 mei 2003 @ 22:47:
Jammer dat er geen netwerkaansluiting op zit zodat je audio en video kunt streamen vanaf je PC.
Daar hebben we allang een simpele oplossing voor.

TV-Out :?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 11:24
<edited>

@smarron: het gaat hier dus over een stand-alone speler, volgens mij mis jij het point een beetje? je fikt dus je divx-en op cd en kan ze afspelen ZONDER computer.

Ondersteunt dus GEEN 3.11 DivX

als je dus kijkt naar het volgende artikel dan zie je dat ze de Sigma chip gebruiken en die heeft simpelweg geen ondersteuning voor divx 3.11. er is dus ook geen firmware-matige codec die kan worden ge-update. of heeft iemand dat ding thuis en weet het zeker van wel?

http://www.sigmadesigns.com/news/press_releases/021113.htm

[ Voor 95% gewijzigd door BuG2FiX op 28-05-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52

pietje63

RTFM

BuG2FiX schreef op 28 May 2003 @ 14:54:
<edited>

@smarron: het gaat hier dus over een stand-alone speler, volgens mij mis jij het point een beetje? je fikt dus je divx-en op cd en kan ze afspelen ZONDER computer.

als je dus kijkt naar het volgende artikel dan zie je dat ze de Sigma chip gebruiken en die heeft simpelweg geen ondersteuning voor divx 3.11. er is dus ook geen firmware-matige codec die kan worden ge-update. of heeft iemand dat ding thuis en weet het zeker van wel?

ja, dat updaten van firmware op die manier werkt goed (doet mij mp3-discman ook) ik denk alleen dat nieuwere codecs nog meer cpu kracht nodig hebben en dat er daardoor een limiet is qua opdate mogelijkheden

verder wordt de firmware meestal niet, of nauwelijks, meer geupdate als er een nieuwe versie is

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy78
  • Laatst online: 01-08-2004
neem gewoon een xbox ombouwen en klaar is kees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 13-06 11:24
http://www.slashcam.de/news/single/newsmeldung3791.html

hier staat overigens dat de firmware voor de Kiss player ook al bestaat voor DivX 3.11

er is op de site al een firmware te downloaden voor de Liteon speler! voor zowel de 1001 als de 2001 model. dat betekend dus dat deze player ook te updaten (lees: hacken) is voor divx 3.11 :) mooi!

http://www.liteonit.com/l...s/nrg/lvd-2001/V00218.nrg

[ Voor 50% gewijzigd door BuG2FiX op 28-05-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16379

Smarron schreef op 28 May 2003 @ 14:53:
[...]
Daar hebben we allang een simpele oplossing voor.

TV-Out :?
Maar een netwerkkabel is makkelijker dan een video+audio kabel en dan kan je het nog niet eens in de huiskamer besturen, zonder radiografische afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

BuG2FiX schreef op 28 mei 2003 @ 14:54:
<edited>

Ik snap wel dat het hier om die standalones gaat, maar ik vind die netwerkaansluiting een beetje nutteloos. Daarom zei ik dat je net zo makkelijk je TV-out kunt gebruiken.

Enne ... Zonder computer, wat heb je dan in godsnaam aan zo'n netwerkaansluiting ??
Anoniem: 16379 schreef op 28 mei 2003 @ 15:24:
Maar een netwerkkabel is makkelijker dan een video+audio kabel en dan kan je het nog niet eens in de huiskamer besturen, zonder radiografische afstandsbediening.
Daar heb je inderdaad gelijk in .. Excusez-moi.

[ Voor 16% gewijzigd door Smarron op 28-05-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Niet dus, nadelen TV-out:
PC moet in de buurt staan
Remote control is niet mogelijk
PC kan niet gelijktijdig gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
epoman schreef op 28 May 2003 @ 14:49:
Hmz... En dan gaan ze bijhouden wie allemaal zo'n ding koopt, kunnen ze direct alle illegale-film-verzamelaars tracen. Nee, serieus: wat heb je over anderhalf jaar aan dat ding? Kun je de ondersteunde codecs updaten? Vast niet. Moet je iedere zoveel maanden terug naar de winkel om dat ding te laten opsturen voor nieuwe firmware. Lijkt mij knap waardeloos (wel leuk voor nu btw, op zich blijft het natuurlijk een leuk apparaat).
Inderdaad, het apparaat zal niet oneindig lang meegaan. Maar ik denk dat je voor 200 euro toch echt niet kan sukkelen ?! Want je hebt er gelijk een dvd-speler bij (die normaal rond de 150 euro kosten).
Voordeel tov een divx-computer is dat dit ding volgens mij geen geluid maakt (koelers ?!) Nadeel zijn inderdaad de subs :( ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71562

Bij alternate.nl staat hij voor 249 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 15-06 21:27

PJKs

Young, Free and Single

OlafvdSpek schreef op 28 May 2003 @ 17:11:
[...]

Ik wil niet overdrijven, O-) maar...
Met mijn XCard en JovePlayer 2.0 heb ik nu (uit een PC):

- Hardware DivX (3.xx/4/5), MPEG-2, MPEG-1, MPEG-4
- Hardware MP3
- Hardware DVD-decoding
- Subtitles
- Picture slideshows
- Webbrowsing
+ Allemaal met de afstandsbediening te besturen op TV.

Waarbij ik over het netwerk controle heb over 440 GB aan op mijn server opgeslagen MPEG-2's (PVR TV-opnames), DivX-films, MP3-collectie (60GB) en dus kan surfen op TV.

Dat allemaal terwijl er op het computerscherm niets te zien is behalve een icoontje in de systray. En het meeste kost geen CPU-kracht. Met beeldkwaliteit die de gemiddelde TV-out ver overtreft.

En met 54G kun je dat allemaal wireless trekken. Ook 12 Mbps MPEG-2.

Voor mij dus geen standalone speler waar 1 schijfje in kan waarna je moet opstaan: met de afstandsbediening kan ik de boel aanzetten en door 260 uur DVD-kwaliteit video browsen + enkele weken aan MP3. Voor €139 (kosten XCard) en $20 voor JovePlayer.

:)

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:35
Voor mij dus geen standalone speler waar 1 schijfje in kan waarna je moet opstaan: met de afstandsbediening kan ik de boel aanzetten en door 260 uur DVD-kwaliteit video browsen + enkele weken aan MP3. Voor €139 (kosten XCard) en $20 voor JovePlayer.
Tja, dat is ook erg veel werk, een keer in de twee uur een schijfje verwisselen...

Ik denk dat dit best een uitkomst is voor mensen die veel DivXjes hebben en geen zin hebben om hun computer op hun TV aan te sluiten (zoals ikzelf).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
ik wacht ff de reviews af

LiteON hat auf der CeBIT einen auf dem Sigma Designs EM8500 Chip basierenden DVD-Player vorgestellt, den PhoMaster-DVD&PLUS-MPEG-4 LVD-2001, der MPEG-4 (DivX 4.x, DivX 5.x Pro, XviD und ISO MPEG-4) ebenso wie DivX 3.11 und natürlich MPEG-1/2 in Form von VCDs/SVCDs, MP3s und JPEG-CDs abspielt. Das Gerät soll ab April für 239 Euro erhältlich sein.

hij ondersteunt dus gewoon wel 3.11, voor een prijsje van 250 euro vind ik em wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 28 May 2003 @ 21:08:
Tja, dat is ook erg veel werk, een keer in de twee uur een schijfje verwisselen...

Ik denk dat dit best een uitkomst is voor mensen die veel DivXjes hebben en geen zin hebben om hun computer op hun TV aan te sluiten (zoals ikzelf).
Je moet het ook vergelijken met het kopen van een aparte computer.
Maar jij moet dus eerst je divx branden voor je kunt kijken. Als je ze toch wilt bewaren, ok, maar anders zonde van de tijd.
En zeker voor MP3 is het altijd beschikbaar zijn van de hele verzameling wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PJK schreef op 28 May 2003 @ 20:46:
Ik wil niet overdrijven, O-) maar...
Met mijn XCard en JovePlayer 2.0 heb ik nu (uit een PC):
+ Allemaal met de afstandsbediening te besturen op TV.
Xcard is toch iets anders dan alleen TV-out.
Maar hoe ver staat je computer van de TV? En hoe bestuur je die Xcard vanaf de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

BuG2FiX schreef op 28 mei 2003 @ 14:54:
<edited>

Kijk eens hier en als je een beetje rond kijkt op GoT zul je vinden dat de Kiss spelers ook al 3.11 ondersteunen.
M.a.w. deze zal het ook kunnen, en anders binnen niet al te lange tijd.
edit:

[quote]Support for DivX subtitles[/quote]

[ Voor 5% gewijzigd door Gutteguttegut op 29-05-2003 11:48 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 15-06 21:27

PJKs

Young, Free and Single

OlafvdSpek schreef op 29 May 2003 @ 11:31:
[...]

Xcard is toch iets anders dan alleen TV-out.
Maar hoe ver staat je computer van de TV? En hoe bestuur je die Xcard vanaf de TV?
Zeker is de XCard iets anders dan 'alleen' een TV-out. Iets heel anders wel. De computer staat naast de TV, en de infraroodsensor van de XCard staat dus ook in de buurt.

Hoewel ik met mijn Marmiteksetje ook in een andere kamer zou kunnen kijken en het infraroodsignaal van de afstandsbediening radiografisch terugsturen.

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 30-05 13:13

Dries Arnolds

*bling bling*

Gutteguttegut schreef op 29 May 2003 @ 11:46:
[...]
Kijk eens hier en als je een beetje rond kijkt op GoT zul je vinden dat de Kiss spelers ook al 3.11 ondersteunen.
M.a.w. deze zal het ook kunnen, en anders binnen niet al te lange tijd.
edit:

[quote]Support for DivX subtitles[/quote]
Ik heb het gister getest met de nieuwe firmware en DiVX 3.11 werkt prima op de Kiss DP-450. Ik heb slechts één DivX kunnen vinden die één keer in de vijf mijnuten een beetje haperde, maar die had dan ook een bitrate van meer dan 1,2 Mbit p/sec.

Subtitles werken ook prima, zolang je ze (afgezien van de extensie) exact dezelfde bestandsnaam geeft als de film. Soms echter vergist ie zich en probeert ie de subtitle af te spelen ipv de film. Maar dan is een druk op de 'menu'-knop genoeg om de film handmatig te starten (hij doet namelijk automatisch autorun na het inleggen van een cd/dvd).

Ook heb ik een stuk of zes DiVX'en op DVD(+RW) gebrand en dat werkt ook prima. Een DVD vol MP3's werkt ook perfect, maar het scrollen door de albums en nummers gaat een beetje traag.

ergo: ik hoop niet dat die Lite-On beter is, want ik heb die Kiss nog maar net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dat van die meerdere DivXen op 1 DVD is wel een mooie! Misschien dat ik zo'n ding toch maar aan moet schaffen voor beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik brand nu op een dvd standaard het volgende:
- De zes films (zeven past meestal niet)
- De bijbehorende soundtracks
- De DVD-covers
- De ondertitels

Dat past prima in 47000000000 bytes (want er past natuurlijk niet echt 4,7GB op een DVDR) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

[...]

Eeermz, heb jij nog een pc uit 1980 ofzo?

Pc hoeft niet persé in de buurt te staan (er bestaan wireless transmitters ook, en die kosten amper geld)
Fully Programmable Remote Control is zeker en vast beschikbaar... Tegenwoordig zelfs al via wifi...
Pc kan zeker en vast gelijktijdig gebruikt worden (zo speel ik vaak een game terwijl m'n vriendin een filmpje aan't kijken is op tv...
't is wel zo dat als ik aan't gamen ben de RC een ander profiel krijgt op pc, zodoende dat die alleen nog maar play, pause en stop kan doen. (kwestie van je shortcuts goed te gebruiken, of stel je voor dat m'n vriendin door op "pause" te drukken m'n wapen tegen de grond gooit tijdens een spelletje HL-DoD)

ow ja, grootste voordeel aan tv-out: Mega Cheap, zelfs met een wireless A/V transmitter (die kunnen tot 50 meter door de muren heen (15 meter ruisvrij alvast!) en kosten nog geen 60 euro, da's wel een pak goedkoper dan een extra pc, een xbox of een set-top divxplayer

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

ff over die wireless transmitters...stel je niet te veel bij voor...met een kabel heb een stuk betere kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bogy schreef op 29 May 2003 @ 14:48:
Pc hoeft niet persé in de buurt te staan (er bestaan wireless transmitters ook, en die kosten amper geld)
Hoeveel geld is dat?
Fully Programmable Remote Control is zeker en vast beschikbaar... Tegenwoordig zelfs al via wifi...
WiFi AP kost ook al snel 200+ euro volgens mij.
Pc kan zeker en vast gelijktijdig gebruikt worden (zo speel ik vaak een game terwijl m'n vriendin een filmpje aan't kijken is op tv...
Met welke videokaart dan? Gamen op een monitor en video afspelen op andere werkt meestal niet super.
ow ja, grootste voordeel aan tv-out: Mega Cheap, zelfs met een wireless A/V transmitter (die kunnen tot 50 meter door de muren heen (15 meter ruisvrij alvast!) en kosten nog geen 60 euro, da's wel een pak goedkoper dan een extra pc, een xbox of een set-top divxplayer
Heb je daar ervaring mee of komt dat zo uit een advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

idd, mijn ervaring met wireless transmitters is dat ze zonder muren een goed beeld geven, maar over een meter of acht met muren wordt het toch een stuk minder. Ik had zelf een Gigavideo van Marmitek, maar ik heb dus toch een Kiss DiVX-speler gekocht en de kwaliteit is een stuk beter iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32
[...]

Dan koop je een barebone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DeadMetal schreef op 30 May 2003 @ 12:24:
Dan koop je een barebone ;)
Natuurlijk. Maar dat is net even iets duurder dan alleen TV-out gebruiken en dat wilde ik alleen even aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 10:47
maar gebruik je dan de rgb out? want ik had juist begrepen dat at hetgene is waarmee kiss van alle tvout kaarten wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40572

kan iemand mij vertellen waar ik deze lite on kan kopen in nederland?

alternate doet ut hiet niet meer, en ik heb wel intresse in dit ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
alternate doet het wel, gewoon ff pagina refreshen...
hij staat onder "entertainment" -> "dvd spelers"

Maar ehh...mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd *awww* en ze willen al heel lang een DVD speler hebben (voor bij de breedbeeld TV), maar die moet dan ook divx kunnen afspelen, en liefst ook nog foto's kunnen laten zien die ze gemaakt hebben met hun Trust digicammetje.

Nou vraag ik me af of dit ding dit zonder al te veel poespas kan doen. Het moet dus wel voor de 'gewone man' begrijpelijk zjin hoe dit werkt enzo, want ik ga hun niet een cadeau geven en vervolgens zeggen dat ik eerst 3 setjes firmware moet installeren voor ze ermee kunnen doen wat ze willen doen...

P.S. wat is ongeveer de bezorgtijd van alternate voor dit ding, ervaringen? Op de site staat "afhankelijk van de leverancier omdat dit een nieuw product betreft", maar ik moet het dus wel binnen 2 weken hebben dan :/

[ Voor 23% gewijzigd door RealCato op 09-06-2003 15:09 ]

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RealCato schreef op 09 June 2003 @ 15:08:
P.S. wat is ongeveer de bezorgtijd van alternate voor dit ding, ervaringen? Op de site staat "afhankelijk van de leverancier omdat dit een nieuw product betreft", maar ik moet het dus wel binnen 2 weken hebben dan :/
Als je zekerheid over de levertijd wilt zou ik opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Laatst online: 11-06 23:00
De dvdspeler is dus inderdaad inmiddels ook in Nederland te verkrijgen (http://www.alternate.nl -> entertainment -> dvd-spelers ) Waarom staat die Lite-On Phomaster LVD-2001 trouwens nog niet in de Pricewatch?
Na enig speurwerk vond ik ook de product informatie e.d. op de Liteonit-site (http://www.liteonit.com/liteweb/lvd_2001.htm). Weet iemand al of de firmware update werkelijk die 3.11 divx formaten afspeelt? Wat die update namelijk inhoud wordt niet bekend gemaakt.
Ik heb ook nog geen reviews weten te vinden, iemand anders? En is er niemand in NL in het bezit van dit ding, want gezien de betaalbare prijs van 259,- heb ik wel interesse in deze speler gekregen en ik ben niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
chevy78 schreef op 28 May 2003 @ 15:10:
neem gewoon een xbox ombouwen en klaar is kees...
Is alleen wel ietsie duurder uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Maar dan kun je er ook nog mee gamen :)

en als je al een XBOX hebt is het natuurlijk helemaal handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
http://www.computerparts.be/c94.htm
Hier kan je hem nog iets goedkoper krijgen. Ik overweeg zelf ook deze speler te kopen.
Voordelen :
- Zeer stil (tov pc-divxbox)
- Makkelijk te installeren
- Ziet er leuk uit
- Niet zo enorm duur (kan je een pc voor dezelfde prijs hetzelfde laten doen ?)

Nadelen :
- Wat met hoge bitrates ?
- Wat met films en ac3 geluid ?
- Werken alle subs ?
- Hoe zit het met de surround van het apparaat ?

Voor de levensduur moet je het volgens mij niet laten .. wie speelt er binnen 5 jaar nog op z'n huidige pc films ? (daarom nog een offtopic vraagje : Branden jullie al je divxjes ? Of is het gewoon de moeite niet ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 18:23
johnnyv.nl schreef op 09 June 2003 @ 20:43:
[...]

Is alleen wel ietsie duurder uiteindelijk...
Ben ik niet met je eens. Als je de zelfde specs/preformance als de xbox wilt hebben met het gemak van een netwerkverbinding etc etc en daarbij ook nog een spelcomputer is een xbox niet duurder imho.

Zeker gezien het feit dat je aan je Xbox ook nog eens een optical in van je versterker kan hangen, hij 5.1 heeft en een hoge frame rate goed aan kan.

[ Voor 20% gewijzigd door The Druid op 24-08-2003 12:01 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Pagina: 1