[netwerk] geen verbinding met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11

King

War. War never changes.

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een netwerk met zijn buurman twee huizen verderop en heeft de volgende configuratie:

Internet PC Buurman
Windows XP Prof
IP: 192.168.1.1
Subnetmask: 255.255.255.0

PC Kennis
Windows XP Prof
Mobo: ECS k7som+
Lankaart: sis 900pci fast ethernet adapter onboard
IP: 192.168.1.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1
edit: Firewall uit

Eerst was PC 1 een windows 98 pc, maar de kennis heeft nu dus een nieuwe pc. Hij heeft alle instellingen overgenomen.
- Zelfde TCP/IP instellingen
- Werkgroep en username/password
- Filesharing enz.

Windows XP heeft zelf het netwerk gedetecteerd, maar bij het opstarten ontstaan de volgende problemen:
- Netwerk wordt heel traag gedetecteerd (XP geeft om de seconde aan dat de kabel wel en niet goed aangesloten is en na ongeveer een minuut blijft de kabel goed aangesloten)
- De computer van de buurman is niet te zien en er is ook geen internet.

De volgende acties hebben we al geprobeerd:
- pingen op 127.0.0.1 (geeft 100% resultaat)
- pingen op 192.168.1.1 of computernaam buurman (0% resultaat)
- instellingen gedubbelchecked
- De kabel gecontroleerd (Die doet het want als we hem op de oude pc aansluiten dan werkt het netwerk nog gewoon)

Weet iemand wat hier nu aan de hand is?

Verwijderd

Dat je niet naar je buurman kan pingen, kan komen doordat XP een ingebouwde firewall heeft die, naar mijn weten, standaard aan staat...
Heb zelf geen XP dus kan je zo even niet zeggen hoe je die precies aan/uit kunt zetten, maar ik geloof via netwerkinstellingen...

Dit zal alleen niet het probleem met de 'haperende' netwerkverbinding oplossen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 22:28 . Reden: Wat is nu eigenlijk PC1, is dat die van de buurman of die van de kennis?! ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Start > Netwerkinstellingen > Eigenschappen van verbinding (via rechtermuisknop) > 3e tabblad :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• King

King

War. War never changes.

Topicstarter
Firewall staat uit op PC Kennis en ook op die van de buurman, want anders deed ie het naar mijn mening ook niet op de 98 machine

Verwijderd

Wat was de snelheid van het netwerk voor de upgrade!? Ik neem aan dat het nu 100Mbit is (fast ethernet)?!

Mocht het voor de upgrade 10Mbit zijn, probeer beide NIC's dan eens geforceerd op 10Mbit te laten draaien, mogelijk is er te veel storing (mogelijk door slechte kabel) voor 100Mbit waardoor hij steeds de verbinding verliest.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 22:41 ]

• King

King

War. War never changes.

Topicstarter
Hoe kan ik de nic dan geforceerd op 10mbit laten draaien?

Maar uiteindelijk is er dus wel verbinding, maar kan de andere pc niet gepingd worden....

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
King> Staat bij Eigenschappen (Properties) van je NIC.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

Je netwerkkaart staat dus op Autodetect was in veel gevallen voor problemen kan zorgen.

Properties Nic . zie je rechtsboven aan een Properties tab. Die indrukken. Dan naar Advanced. dan Media Type hier kun je snelheid kiezen.
Pagina: 1