Ik dacht altijd dat dds media niet snel genoeg waren om divx vanaf te kunnen streamen en de tapedrive dus als 'videorecorder' te kunnen gebruiken. Maar ik ben nu net met backup divx files naar tape aan het schrijven en zie dat de totale schrijfduur aanzienlijk korter is dan de afspeelduur van alle films. Weet iemand of dit wel zou moeten kunnen? Als het wel werkt is het een zeer geinige manier om films op te slaan, lang houdbaar en goedkoop (iig voor mij, via de zaak)
is een CD niet veel goedkoper dan een DDS tape?
En tegen de tijd dat zo'n CD niet meer bruikbaar is, he bje die films allang ergens anders op staan.
En tegen de tijd dat zo'n CD niet meer bruikbaar is, he bje die films allang ergens anders op staan.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
ja, dat is op zich waar, maar ik gebruik dds tapes die uit de roulatie gaan en anders weggegooid worden (uitrol TSM/LTO). Is gratis. zoveel als ik maar wil. En verder passen op tape grotere files dan op cd, ik heb een paar films die groter zijn dan 800mb. Verder kan je het dan dus streamen, dus echt als video band gebruiken. Ik weet wel dat OnStream tapes daar wel voor gebruikt zijn, stond ooit zelfs in een of ander blad een artikel over. Ik ben alleen benieuwd of het kan met dds2, niet of een andere oplossing beter/makkelijker is.
Als je de tapestreamer 'mount' als removable disk-drive dan kan het. In het begin van de film is het ven kut, omdat de index helemaal achteraan de divx staat. Als het spoelen eenmaal gedaan is lukt het prima. Een kennis van me heeft het ooit voor elkaar gehad op een DLT tapedrive.
Sommige films presteren het om het geluid ergens anders in het bestand op te slaan als het beeld. In dat geval lukt het natuurlijk van geen kant op een tapedrive ;-)
Sommige films presteren het om het geluid ergens anders in het bestand op te slaan als het beeld. In dat geval lukt het natuurlijk van geen kant op een tapedrive ;-)
Siditamentis astuentis pactum.
lijkt me sterk dat die dds loopwerken te mounten zijn als benaderbaar volume via een driveletter. Een onstream kan dat wel geloof ik, maar daar hebben we het nu niet over.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Met bijv. iets als 'HP Direct Tape Access' kan dat zeker wel ja lange tijd gebruikt om mp3's vanaf een DDS (1) streamer te spelen en dat werkte altijd prima.
HP Direct Tape Access is alleen al een oud programma (96) en werkt alleen op Win 9x systemen.
HP Direct Tape Access is alleen al een oud programma (96) en werkt alleen op Win 9x systemen.
Varienaja, is het niet zo dat je zonder index ook kan afspelen, alleen dat je dan niet voor of achteruit kan spoelen (wat vanaf tape sowieso niet aan te raden is)? Wat betreft dat mounten, je kan toch alleen block devices mounten? Dus tape zou niet te mounten moeten zijn. Maar misschien dat het wel met een named pipe op te lossen is. Moet ik eens proberen.
Pagina: 1