Toon posts:

[Photoshop7]Quickmask probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem;

Als ik een selectie gemaakt heb met Quickmask en vervolgens naar Edit in Standard mode ga krijg ik geen normale selectie terug.

De selectie is er dus niet meer, geen omranding van selectie in standard mode NA quickmasking..ik kan wel weer terug naar de quickmask selectie..die verdwijnt niet.

Als ik de selectie uit Quickmask kopieer en paste is deze 50% opacity.
De quickmask staat op 100% maar als ik het gebruik zie ik nog steeds de achtergrond er 50% doorheen schijnen. De brush waarmee ik quickmask is 100% opacity. ;)
Als ik selecteer en kopieer in Standard mode is de selectie wel 100% opacity.

Erg irritant, en probleem is uit het niets gekomen zonder dat ik ook maar iets veranderd heb aan de settings.

Iemand enig idee waarom ie dit ineens doet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 20:50 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

1. Als je een selectie maakt in Quickmask is die altijd transparant rood. Daar heeft opacity helemaal geen invloed op.

2. Je weet ook dat je met quickmask juist je NIET te selecteren delen markeert?

Verwijderd

Topicstarter
/\ 1. Default wel ja, kun je veranderen..maar heeft niks met probleem te maken.
2. Is niet waar.

Maar ik heb 't al opgelost.
Colors moesten op black&white. Dus ik ramde een keer op 'd' en het probleem was weg.

Toch raar, want ik heb nog nooit voordat ik Quickmask ging gebruiken m'n foreground en background terug moeten zetten naar black&white.

Ben ik dan twee uur aan het vloeken terwijl het met 1 druk op een key was op te lossen.. hehe. ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Vreemd dat dat niet waar is.. als ik in PS 7 een bestand open, naar quickmask ga, wat kleur en weer terugga dan is alles wat ik niet gekleurd heb geselecteerd ;)

En dat zijn standaard instellingen ;)