Toon posts:

[WINXP] Local settings verwijderd. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had XP Pro op schijf staan, die op m'n MSI KT266 RAID controller lekker draaide. Ik had een snellere schijf over, dus ik dacht "die ga ik gebruiken". Met ghost netjes alles overgezet naar nieuwe schijf. Schijf aktief gemaakt. Booten van m'n nieuwe schijf. Werkte goed.
Dus de oud schijf leeg gehaald en weer gereboot, start XP niet door. What the f...k. Na effe snel nadenken, kut, de profielen verwijzen naar de c: schijf die niet meer bestaat. Alles geprobeerd om XP op te starten via Safe Mode e.d., maar XP stop net iets voor aanlogscherm

Ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Denk Denk

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:02
Wacht even, je verwijst naar c: zeg je?
Waarom wissel je de aansluitingen van de schijven dan niet gewoon om zodat je XP weer op je c krijg?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Ik denk dat je via dos de boot.ini van windows ff aan moet passen, je hebt een image gemaakt van je oude schijf, op je nieuwe gezet, die nieuwe schijf master gemaakt, opgestart, en de oude gewist.
Maar voor het moment dat je de oude ging wissen, had je dus heel even 2 besturingssytemen.
Dus is er een dual boot aangemaakt. Degene die werkte heb je dus weggegooid.

Nu moet je denk ik in het in het Boot.ini bestand (kan je in dos nog wel bij) even controleren of de opstart gegevens nog goed zijn.

Als het goed is moet er dit in je boot.ini komen te staan:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Als het goed is moet het dan weer werken.

Mocht iemand het niet met me eens zijn laat het me dan weten, want ik ken iemand met een soortgelijk probleem, en die komt er ook niet uit. Als dit werkt dan kan ik hem ook gelijk bellen ;)

/Edit:

Ik neem tenminste aan dat je die nieuwe schijf dus tot C: hebt benoemd anders krijg ik toch het vermoeden dat je je fijne XP cd weer kan gaan pakken :X

[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 27-05-2003 22:15 ]

• Banshee
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 20:43:
Had XP Pro op schijf staan, die op m'n MSI KT266 RAID controller lekker draaide. Ik had een snellere schijf over, dus ik dacht "die ga ik gebruiken". Met ghost netjes alles overgezet naar nieuwe schijf. Schijf aktief gemaakt. Booten van m'n nieuwe schijf. Werkte goed.
Dus de oud schijf leeg gehaald en weer gereboot, start XP niet door. What the f...k. Na effe snel nadenken, kut, de profielen verwijzen naar de c: schijf die niet meer bestaat. Alles geprobeerd om XP op te starten via Safe Mode e.d., maar XP stop net iets voor aanlogscherm

Ideeën?
Als je dan idd die nieuwe hd tot C: benoemd, moeten je verwijzingen imo weer goed zijn. Bij nader inzien zie ik dat DJLuc gelijk heeft volgens mij, mijn quote slaat weer ergens anders op (op helemaal niks eigenlijk :Y) )

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zou je alsjeblieft niet zo snel willen kicken. Alsjeblieft volgende keer 24 uur wachten, zoals je hier kunt lezen :).

Verwijderd

Topicstarter
Banshee79 schreef op 27 May 2003 @ 22:09:
[...]

Ik denk dat je via dos de boot.ini van windows ff aan moet passen, je hebt een image gemaakt van je oude schijf, op je nieuwe gezet, die nieuwe schijf master gemaakt, opgestart, en de oude gewist.
Maar voor het moment dat je de oude ging wissen, had je dus heel even 2 besturingssytemen.

Nu moet je denk ik in het in het Boot.ini bestand (kan je in dos nog wel bij) even controleren of de opstart gegevens nog goed zijn.

[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Mocht iemand het niet met me eens zijn laat het me dan weten, want ik ken iemand met een soortgelijk probleem, en die komt er ook niet uit. Als dit werkt dan kan ik hem ook gelijk bellen ;)

/Edit:

Ik neem tenminste aan dat je die nieuwe schijf dus tot C: hebt benoemd anders krijg ik toch het vermoeden dat je je fijne XP cd weer kan gaan pakken :X
Nee, dat weigerde XP. Daarna een beetje kortzichtig geweest, de partitie toch geforceerd verwijderd. Dus eigenlijk is de vraag, hoe ik de schijf waar de image neer werd gezet (om dat moment schijf H:) XP als een C: gaat zien.

• Banshee
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 23:36:
[...]

Nee, dat weigerde XP. Daarna een beetje kortzichtig geweest, de partitie toch geforceerd verwijderd. Dus eigenlijk is de vraag, hoe ik de schijf waar de image neer werd gezet (om dat moment schijf H:) XP als een C: gaat zien.
kan je ook niet tijdens het booten op f8 drukken om in de systeemherstel procedure te komen?

als je nou met een opstartdiskette je systeem boot (uiteraard wel met smartdrive erop)
en je doet net of je windows gaat installeren, dan krijg je de optie "toets F2 voor automatisch systeemherstel", misschien dat dat proggie het nog kan fixen.

Krijg je waarschijnlijk wel een gare xp als ie eenmaal loopt, maar ja, dan kan je iig alles op een cd wegfikken wat belangrijk is, en dan vervolgens een clean install doen op de schijf / partitie waar jij hem hebben wilt.

Anders zou ik het ook even niet meer weten.

/Offtopic:

Tsja, het wordt al laat he, ben moe, kan niet helemaal helder meer denken nu :O

/Ontopic

Suc6 iig.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Effe vraagje: smartdrive is??

Verwijderd

Als je op die schijf niet al te vage programma's hebt geinstalleerd kun je vrij eenvoudig 'handmatig' een backup maken onder XP aangezien de meeste onzin wordt bewaard in je profiel in het mapje documents & settings.

Maar je zou natuurlijk het hele zaakje gewoon weer terug kunnen ghosten (met originele hw configuratie) naar de oude schijf, zonder de illusie dat je het op die manier weer aan de gang krijgt, maar je kan het 'voor de grap' ffies proberen als ie terug geghost is.

Vervolgens kan je dan XP opnieuw installen op je nieuwe schijf en op je gemak alle user-data overzetten. Het is imho nooit verkeerd 'iedere' mogelijkheid aan te grijpen voor een schone install :p.

suc6 ermee

• Banshee
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 00:05:
Ok. Effe vraagje: smartdrive is??
Smartdrive is een drivecaching proggie voor NT based besturingsystemen.
Dit versnelt je xp installatie drastisch.
Als je hem niet gebruikt geeft de installatie meestal ook aan dat smartdrive niet gevonden is, je kan dan wel gewoon doorgaan, alleen dan duurt je install iets van 3 1/2 uur (bij mij dan) als je hem wel gebruikt ben je binnen 45 minuten weer in de lucht.

Heb het proggie ff op mijn homepage gezet voor je.
Dit bestandje (3x niks kwa grootte) moet je dan op je opstartdiskette zetten, en als je in de A prompt zit moet je hem laden door smrtdrv in te typen, dan schakelt hij je drive caching in, als je het nog een keer intypt kan je zien wat ie precies gedaan heeft.

Hier staat ie:

http://members.chello.nl/rmvankan/smartdrv.exe

Filetje is maar 50kb ofzo, maar het werkt subliem!

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 27 mei 2003 @ 22:22:
[...]
Zou je alsjeblieft niet zo snel willen kicken. Alsjeblieft volgende keer 24 uur wachten, zoals je hier kunt lezen :).
OK

Verwijderd

Topicstarter
Banshee79 schreef op 27 May 2003 @ 22:09:
[...]

[boot loader]
timeout=30
[operating systems]

/Edit:

Ik zit nu via de XP cd in herstel mode. Ik heb n u toegangntot de schijf. BOOT.INI zit eruit zoals boven beschreven.
Ergens moet er een file zijn die verwijst naar die Local Settings?

• Banshee
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 10:59:
[...]

Ik zit nu via de XP cd in herstel mode. Ik heb n u toegangntot de schijf. BOOT.INI zit eruit zoals boven beschreven.
Ergens moet er een file zijn die verwijst naar die Local Settings?
En als je nou via systeemherstel jouw account weggooid, het systeem opnieuw opstart, en voor het bootlogo van xp op F8 drukt, moet je ff kijken of je als administrator wel kan inloggen.
Werkt dat wel, dan kan je weer een nieuwe account aanmaken voor jezelf, en staan je instellingen weer goed. Met andere woorden : je gebruikersaccount was dus naar de bliksem.

Mocht dit ook niet werken dan kan ik je niet meer helpen ben ik bang.
Heb dit ook nog nooit meegemaakt.
Ik probeer alleen te bedenken waarom xp een bepaald gevolg op een actie geeft.
En daar kom ik ook niet echt uit :/
Maar als je het niet probeerd weet je het nooit.
De beste manier om iets te leren van besturingssytemen en foutmeldingen is deels kijken hoe anderen het oplossen, maar het beste werkt het als je vaak op je bek gaat ;) Dan weet je dus dat dat niet goed was.
Vallen en opstaan werkt goed in de computerwereld.

En.... Zoals mijn opa altijd zei: You don´t know till you try!

Verwijderd

Topicstarter
Lukte niet, dus heb maar opnieuw geinstalleerd. thx
Pagina: 1