Toon posts:

Verschil tussen hifi- en pc-speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het lezen van postings over speakers krijg ik de indruk dat pc-speakers en hifi-speakers niet uitwisselbaar zijn. Dus mijn B&O-boxen kunnen niet op de pc aangesloten worden en mijn 5.1 pc-boxen niet op de B&O-versterker (stel dat ik dat wil ;-) Klopt dat? Kan iemand daar uitleg over geven?

Verwijderd

hifi speakers zijn meestal passief en pc speakers actief ( er zit een versterkertje in)

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
Ik heb super veel verstand van geluid etc. Maar de gemiddelde speaker impendatie van hifi speakers al veel hoger ( 8ohm - soms 4 ) dan pc speakers. Als je dus bijv je B&O speakers er op aansluit kunnen ze daar van kappot gaan. En volgens mij klinkt dat ook niet lekker. Hifi speakers op een geluidskaartje. En hoe wil je dat dan doen met de aansluiting?
Moet je eerst 3,5 inch (dacht ik) plugjes aanmaken om het in je pc te proppen.

En het laaste. Volgens mij zijn PC speakers altijd actief. Dus dat er ingebouwd een kleine versterker zit. En als dat wel op een geluid kaart zit. Volgens mij kan dat nooit een B&O box aansturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijmen op 27-05-2003 20:48 ]

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Je B&O-boxen kunnen prima aan de computer alleen zijn ze vaak te log een groot om makkelijk bij je computer te plaatsen. Dat pc boxen bijna nooit als normale boxen worden gebruikt omdat ze vaak veel minder goed klinken en minder vermogen hebben. Ik zelf zit hier met 2 Philips FB 266 boxen en een 80 wat philips versterker aan de computer. Prima geluidje hoor :D

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
Volgens mij kan dat echt niet zomaar Tweak-freak .. :?
Verschillende boxen overal op aansluiten kan soms flinke problemen geven. maar ik wacht wel even op wat betere experts hiero. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Tijmen op 27-05-2003 20:50 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.