[OpenGL] installer glsetup

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik zit met het volgens probleem. Ik heb een programma gemaakt, dat gebruik maakt van OpenGL. Nu vraag ik me dus af of iedereen dit ook zomaar kan draaien. Mijn doel OS'en zijn: Win 98, 2000, XP en NT. Omdat ik een installer voor de applicatie maak, kan dit misschien dus gedetecteerd worden.

Nou haal ik dit van de OpenGL site af:
code:
1
2
3
4
OpenGL v1.1 software runtime is included as part of operating system
for WinXP, Windows 2000, Windows 98, Windows 95 (OSR2) and Windows NT.
So you only need to download this if you think your copy is somehow
missing.

Tot zover geen probleem denk ik, echter hiernaast lees ik over een programmaatje GLsetup, als ik het goed begrijp heb je dit alleen nodig als je een hardware acceleratie kaart gebruikt. Klopt dit, moet ik dit ook laten runnen tijdens de installatie van mijn programma? Of is dit nodig? Of zie ik het fout. Heeft iemand een duidelijke uitleg of link?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
glSetup is een driver installer. Windows heeft de opengl32.dll in zich die zorgt voor de binding tussen een DC en een rendercontext. (behalve windows95, maar goed, wie draait dat nog).

XP heeft het probleem dat de default drivers geen OpenGL ondersteunen, dus de nVidia driver voor de gforce die daar bij zit ondersteunt wel Dx acceleratie maar geen opengl acceleratie. Echter, ook dit is voor weinigen nog een probleem, ik dacht dat bij SP1 geupdate drivers zaten.

De software renderer van MS (die zt in opengl32.dll) is niet zo bar snel in veel gevallen (zeker bij texturing en wat al niet meer). Als je applicatie dat gaat gebruiken vrees ik het ergste voor de performance.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
EfBe schreef op 28 May 2003 @ 09:42:
glSetup is een driver installer. Windows heeft de opengl32.dll in zich die zorgt voor de binding tussen een DC en een rendercontext. (behalve windows95, maar goed, wie draait dat nog).
dus uitgaande van mijn target Os's hoef ik niks met GLSetup te doen...ok duidelijk
XP heeft het probleem dat de default drivers geen OpenGL ondersteunen, dus de nVidia driver voor de gforce die daar bij zit ondersteunt wel Dx acceleratie maar geen opengl acceleratie. Echter, ook dit is voor weinigen nog een probleem, ik dacht dat bij SP1 geupdate drivers zaten.
Dus tegen mijn gebruikers moet ik zeggen dat ze altijd de meest up-to-date drivers gebruiken voor hun videokaart van de fabrikant zelf?
De software renderer van MS (die zit in opengl32.dll) is niet zo bar snel in veel gevallen (zeker bij texturing en wat al niet meer). Als je applicatie dat gaat gebruiken vrees ik het ergste voor de performance.
Ik neem aan de MS opengl 1.1. in zich heeft, dus ook hier zou ik weinig aan kunnen doen en aangezien ik geen textures gebruik, zou dit ook geen probleem mogen zijn?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Krooswijk.com schreef op 28 May 2003 @ 10:47:
[...]
Dus tegen mijn gebruikers moet ik zeggen dat ze altijd de meest up-to-date drivers gebruiken voor hun videokaart van de fabrikant zelf?
Correct. Veelal zijn deze drivers al geinstalleerd via windows update, maar je weet nooit. Het is tegenwoordig safe te adviseren de laatste drivers te installeren.
[...]
Ik neem aan de MS opengl 1.1. in zich heeft, dus ook hier zou ik weinig aan kunnen doen en aangezien ik geen textures gebruik, zou dit ook geen probleem mogen zijn?
de opengl32.dll is opengl 1.1 ja, ik weet echter niet in hoeverre de software renderer het implementeert. 1.1 heb je nodig bij textures, 1.0 is anders toereikend. Ga je 1.2 features gebruiken dan zul je altijd via de driver moeten, MS heeft nooit de 1.2 versie van OpenGL gereleased ookal hebben ze de code van SGI al 2 jaar in huis

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com