Toon posts:

[HD] >32 Gb als slave met EZ-BIOS op master?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na 3 dagen flink lopen kl*t*n heb ik het niet meer...
Het is mogelijk, daar heb ik om de een of andere rede geen twijfel over, maar ik heb een Windows 2000 bak (AMD K5 233) en daar wil ik op de Sec IDE en Master Channel een 80 Gb Maxtor schijf gooien...
Nu is er reeds een 8 Gb (op de Prim IDE en Master Channel) ...

Het probleem van >32 Gb harde schijven i.c.m. een P1-bios is bij mij bekend en wil dan ook EZ-BIOS of DDO installeren, maar dat lijkt enkel te kunnen wanneer je je schijf waarvan je boot formatteert...

Heeft iemand enig idee hoe dit te regelen valt zonder dat heel de meuk geformatteerd moet worden ???

b.v.Thx Arjen ...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Ik kan je post nauwelijks volgen...

Maar goed, je boot dus al van een schijf (proberen te booten van een schijf met EZ-bios die niet door je gewone bios gedetecteerd word is niet aan te raden : is mij nooit gelukt). Dan hang je die 80GB gewoon ernaast/op je andere IDE controller, en zet je met behulp van de maxtor tooltjes (zie faq) EZ bios op die schijf (met de maxtor tooltjes kun je dan ook meteen je nieuwe schijf formatteren).

Klaar.

Je schijf waarvan je boot, wat dus een aparte 8GB is voor zover ik begrijp, daar hoef je helemaal niks mee te doen. Ik zou niet weten waarom. Sterker nog, heel EZ-bios kun je installeren op je schijf zonder te formatteren.

Als je je probleem iets duidelijk kunt omschrijven en eerst gaat uitproberen en dan zegt wat er niet lukt/wat er dreigt te gebeuren wat je niet wil dan kunnen we je veel beter helpen :)

Wat je allemaal met master/slave wil is me namelijk ook niet duidelijk. Je nieuwe HD is als ie in z'n eentje op een kabel zit gewoon master, en als er al een master aan de kabel zit word ie slave. Sim-pel.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 27-05-2003 20:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.