Toon posts:

Nieuwe PC reboot telkens vlak na opstarten!

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Vandaag zijn een paar onderdelen bezorgd en ik ben nu mn nieuwe systeem aan het bouwen. Heb dat nog nooit eerder gedaan, dus het was te verwachten dat het niet helemaal ging lukken.
Ik heb een Asus P4C800, 1024Mb Corsair TwinX, 80GB Maxtor, Sapphire Radeon 9700 (maar op het moment heb ik er een Daytona GFMX400 o.i.d. inhangen!), P4 2.4Ghz.
Die 80 Gb Maxtor heb ik even uit een andere pc getrokken en daar staat dus al WinXP op geinstalleerd. Deze schijf staat uiteraard ingesteld als master.
Als ik opstart krijg ik zo'n A.I. logo van Asus. Als ik den op 'DEL' druk, kom ik in het BIOS. Daar ziet alles er prima uit volgens mij. CPU is trouwens 40graden, is dat niet wat veel voor als ie nog niks heeft gedaan?
Enniewees. Als ik dan uit het Bios ben en verder wil met opstarten (of als ik de bios niet eens inga), dan krijg ik een errormelding: No drive attached to Fasttrak controller, the bios is not installed. Vervolgens klapt ie eruit en begint ie weer aan te geven welke videokaart ik heb en doet ie weer een geheugentest. Zo gaat dat gewoon door. In het Bios heb ik ondertussen Fasttrak gebeuren uit kunnen zetten, dus die melding komt niet meer. Hij blijft echt zodra die Windows wil opstarten, spontaan rebooten. Wat heb ik fout gedaan???

Geheugen zit overigens in bank 1 en 3, beiden zwart.

Verwijderd

Je moet XP opnieuw installeren als je een geheel nieuw systeem aanmaakt..
Die computer waar je die 80 gig hebt uitgerukt, zat die aan aan RAID controller?
Waarschijnlijk wel want anders zou windows daar niet achtervragen, toch?

Formatteren en herinstallen lijkt me de meest logische oplossing..

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 19:28:
Je moet XP opnieuw installeren als je een geheel nieuw systeem aanmaakt..
Die computer waar je die 80 gig hebt uitgerukt, zat die aan aan RAID controller?
Waarschijnlijk wel want anders zou windows daar niet achtervragen, toch?

Formatteren en herinstallen lijkt me de meest logische oplossing..
Ben ik het niet mee eens, je bent niet verplicht opnieuw XP te installeren, die vind zijn weg wel qua andere settings, Ik denk dat dit systeem op wil starten vanaf de RAID controller en dat de topicstarten dit even moet uitschakelen in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. Dat heb ik al uitgezet in de bios. Daarom krijg ik die foutmelding ook niet meer.
Schijf heeft trouwens niet in RAID opstelling gestaan en inderdaad, opnieuw installeren zou toch zeker niet nodig hoeven zijn.
:'(

Verwijderd

Gem1e schreef op 27 mei 2003 @ 19:30:
[...]

Ben ik het niet mee eens, je bent niet verplicht opnieuw XP te installeren, die vind zijn weg wel qua andere settings, Ik denk dat dit systeem op wil starten vanaf de RAID controller en dat de topicstarten dit even moet uitschakelen in de bios.
Toch, toen ik van een Intel mobo naar een andere mobo ging (AMD) moest ik formatteren en dit ook bij andere mensen..

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
No drive attached to Fasttrak controller, the bios is not installed.
Dit is dan toch evengoed de grote foutmelding,
Beter is misschien via de jumper op je moederbord, een biosreset te doen, en dan nogmaals de RAId controller uit te schakelen?

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Dit herstarten van WinXP gebeurd ook als je HDD uit een totaal andere configuratie in een andere PC bouwt. Maar vaak is het verschil dat de HDD uit een RAID-config of van een externe HDD-controller komt. Dat is ook bij mijn MB van toepassing :)

Was weer te traag met antwoorden :)

[ Voor 8% gewijzigd door steven2 op 27-05-2003 19:39 . Reden: UPDATE ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Misschien HT aan? Dan heb je IDD een andere HAL nodig ==> Windows re-install. Zowiezo, ik weet niet wat voor een bak je die HD uit trok, maar een re-install is écht zo gek nog niet. Via KT400 naar Nforce 2 schijf overbouwen was voor mij ook een reinstall.

KT266 naar KT400 overigens niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 19:39 . Reden: toevoeging om discussie te voorkomen ]

Verwijderd

Topicstarter
Reinstall, daar heb ik toch echt geen zin an. Staat nog veel info op die ik nodig heb, dus waar laat ik dat. Moet ik m zeker eerst weer in mn oude pc zetten? Ooooh, the horror!
Overigens, doordat hij natuurlijk niet goed afsluit, moet ik kiezen of ik windows normaal of veilig wil opstarten. Op het moment dat ik op enter druk hoor je m een fractie van een seconde ratelen, om vervolgens te booten. Het is dus echt direct!

HT heb ik net uitgezet in de BIOS, maar dat levert geen verschil.

Wellicht handig om erbij te vermelden, ik heb er geen floppydrive inhangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 19:45 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is geen hardware probleem. Je probeert met een compleet andere XP install nieuwe hardware te starten. Wel, dat gaat niet zomaar lukken, daarvoor verschilt de nieuwe configuratie teveel van de oude.
Gewoon XP opnieuw installeren, da's de enige normale optie. Je kunt met veel kunst en vliegwerk het zaakje vast wel draaiend krijgen maar dan heb je imo een houtje-touwtje install. Hoe dan ook, dit hoort niet in PMG thuis :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.