Toon posts:

Powerdvd geen beeld op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb powerdvd 4.0 xp draaien op mijn pc alles werkt prima alleen wanneer ik heb op mijn tv aansluit krijg ik alles te zien (bureaublad, enz) behalve de film zelf het venster is dan gewoon zwart en op mijn pc scherm kan ik de film wel zien! :'(
Ik draai op windows XP pro en sp1 en nvidia detonator 44.03.
PC = P4 2,66 @ 3,02 786MB 333 Mhz, MSI GF4 ti 4800 VTD 128 mb, lite-on dvd player.

Wat kan dit zijn!? Heb al gezocht naar instellingen in powerdvd maar niks gevonden. :?

Verwijderd

Dan moet je even bij NView het vinkje 'maak dit het primaire beeldscherm' aanvinken

Verwijderd

aanvinken bij tv

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ik heb een ander vreemd probleempje (ook met tv-out). Gewoon het bureaublad ziet er normaal uit, maar zodra ik een filmpje aanzet (maakt niet uit of het divx of mpg oid is) krijg ik redelijk verminkt beeld. Als ik dezelfde film gewoon op de pc kijk, ziet hij er gewoon helemaal normaal uit.

Iemand enig idee hoe dat kan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 19:15:
Dan moet je even bij NView het vinkje 'maak dit het primaire beeldscherm' aanvinken
Idd dan moet het perfect werken :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Tuvow schreef op 27 mei 2003 @ 19:18:
Ik heb een ander vreemd probleempje (ook met tv-out). Gewoon het bureaublad ziet er normaal uit, maar zodra ik een filmpje aanzet (maakt niet uit of het divx of mpg oid is) krijg ik redelijk verminkt beeld. Als ik dezelfde film gewoon op de pc kijk, ziet hij er gewoon helemaal normaal uit.

Iemand enig idee hoe dat kan ?
Iets meer gegevens zou dan wel handig zijn...
Maar kun je niks met je instellingen doen van je videokaart-uitang?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt dit werkt inderdaad _/-\o_ maar dan klopt mijn beeld niet meer en dan zie ik niks meer op mijn pc scherm! Is het niet mogelijk om het op beide te zien! 8)
Heb zelf ook nog bs player voor divx en dat werkt wel maar niet zo goed met dvd's moet dat constant de file aanklikken.... :?

• Tuvow
kamstra schreef op 27 May 2003 @ 19:22:
[...]

Iets meer gegevens zou dan wel handig zijn...
Maar kun je niks met je instellingen doen van je videokaart-uitang?
Het betreft de volgende pc configuratie: P4 1,7 Ghz, gf4 ti4400 en een trust wireless audio/video verzender/ontvanger. Ik heb zowel met powerdvd als windows media player geprobeerd het af te spelen, maar in allebei de gevallen gaat het dus fout.

Ik zal proberen de verminking te beschrijven: aan de linkerkant zit een wazige verticale radiogolf achtige lijn, maar dit is nog niet het ergste: de deeltjes van de video zitten niet overal op de goede plek :)

Dit probleem is op een gegeven moment zomaar gaan optreden (met dezelfde film) en het ligt dus niet aan de verzender/ontvanger want het bureaublad laat hij wel normaal zien, het is echt alleen de film.

Verwijderd

Tuvow schreef op 27 May 2003 @ 19:25:
[...]

Het betreft de volgende pc configuratie: P4 1,7 Ghz, gf4 ti4400 en een trust wireless audio/video verzender/ontvanger. Ik heb zowel met powerdvd als windows media player geprobeerd het af te spelen, maar in allebei de gevallen gaat het dus fout.

Ik zal proberen de verminking te beschrijven: aan de linkerkant zit een wazige verticale radiogolf achtige lijn, maar dit is nog niet het ergste: de deeltjes van de video zitten niet overal op de goede plek :)

Dit probleem is op een gegeven moment zomaar gaan optreden (met dezelfde film) en het ligt dus niet aan de verzender/ontvanger want het bureaublad laat hij wel normaal zien, het is echt alleen de film.
Komt me bekend voor... heb ik ook sinds ik een ander moederbord heb (zelfde grafische kaart: GF 4 Ti4200). Ik gebruik zelf zoomplayer en de oplossing hiervoor is bij mij om het beeld gewoon net iets kleiner te zetten, dan werkt alles gewoon goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 19:25:
Ja klopt dit werkt inderdaad _/-\o_ maar dan klopt mijn beeld niet meer en dan zie ik niks meer op mijn pc scherm! Is het niet mogelijk om het op beide te zien! 8)
Heb zelf ook nog bs player voor divx en dat werkt wel maar niet zo goed met dvd's moet dat constant de file aanklikken.... :?
zucht ja search vraag, start een avi op in media player zet die op pause, start powerdvd op, voila over 2 schermen :)

• Tuvow
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 19:37:
[...]

Komt me bekend voor... heb ik ook sinds ik een ander moederbord heb (zelfde grafische kaart: GF 4 Ti4200). Ik gebruik zelf zoomplayer en de oplossing hiervoor is bij mij om het beeld gewoon net iets kleiner te zetten, dan werkt alles gewoon goed.
Zal ik eens proberen, maar eigenlijk is dat niet helemaal een correcte oplossing natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee zo bedoel ik dat niet! Ik heb twee beelden maar als ik dat primaire scherm verander naar die van de tv dan zie ik weer niks op mijn pc scherm!(het beeld van powerdvd is dan weer zwart) zie wel mijn bureaublad..
Heb het geprobeert wat je zei XenoDaSouljah maar dit werkt ook niet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:04:
Nee zo bedoel ik dat niet! Ik heb twee beelden maar als ik dat primaire scherm verander naar die van de tv dan zie ik weer niks op mijn pc scherm!(het beeld van powerdvd is dan weer zwart) zie wel mijn bureaublad..
ik heb hierzo 2 dvd's liggen die als ik ze afspeel op TV geen beeld geven, andere doen het wel...

al eens getest met andere dvd's??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:04:
je kan tog bij eigenschappen van je videokaart kiezen voor "kloon" dan zie je t op 2 schermen

Verwijderd

Zo los je dit op;
-Rechter muisknop op je bureaublad klikken
-Properties aanklikken
-Tab Settings aanklikken
-Op knop Advanced drukken
-Tab aanklikken met naam videokaart (bv GeForce4 ti 4600)
-NView kiezen uit lijstje
-Clone selecteren
-'Make this the primary display' aanvinken
-Kies overlay controls uit lijstje
-Kies bij 'Full screen device' de optie 'Second display'
-Ok
-Ok

Zo werkt dit bij mij goed. Op mijn computer normaal beeld, op de tv full screen films. Geen problemen met wat voor DVD/AVI dan ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 19:15:
Leuke avatar :{

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik snapte al niet dat je je eigen avatar aan het afkraken was maar nu zie ik pas dat jullie 2 personen met dezelfde avatar zijn :)

Succes met die discussie! ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1