Het volgende is het geval. Als ik de computer afsluit, dan gaat die automatisch na een kwartier ofzo weer aan
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen ?
Gaat hij echt helemaal uit of start hij niet heel langzaam opnieuw op( heeeeeeeel langzaam)?
Nog progjes geinstalleerd de laatste tijd? Wake On Lan aanstaan in het bios?
OS?
Specs?
Nog progjes geinstalleerd de laatste tijd? Wake On Lan aanstaan in het bios?
OS?
Specs?
Verwijderd
Mijn eerste gedachte was: da's handig...

Ok, ik heb een staande halogeenlamp naast mijn pc. als ik die pc heb uitgezet en zet daarna de schakelaar van mijn lamp om, springt mijn pc weer aan. Blijkbaar een piekspanningkje dat de soft-on triggert. Misschien bij jou ook zoiets?
Ok, ik heb een staande halogeenlamp naast mijn pc. als ik die pc heb uitgezet en zet daarna de schakelaar van mijn lamp om, springt mijn pc weer aan. Blijkbaar een piekspanningkje dat de soft-on triggert. Misschien bij jou ook zoiets?
boot from bios?
kan bij mij wel dat ie gewoon aanspringt als het een bepaalde tijd is...
verder weet ik het niet als het dat niet is, of geen WOL is..
kan bij mij wel dat ie gewoon aanspringt als het een bepaalde tijd is...
Er is toevallig net wel kabel geinstalleerd, het zou dus dat Wake on LAN wel eens kunnen zijn. Dit kan ik dus gewoon in de BIOS vinden ?
Specs zijn niet echt nodig in dit geval, lijkt me, mocht het probleem zich bijven voor doen, meldt ik me wel weer
Specs zijn niet echt nodig in dit geval, lijkt me, mocht het probleem zich bijven voor doen, meldt ik me wel weer
Verwijderd
Bij mij is het ook het geval, maar als de koelkast aanspringt (en ze zitten niet eens op dezelfde groep). Maar een spanningspiek kan dus ook echt het geval zijn.
Verwijderd
ja je PC kan aangaan als er een spanningspiek op het lichtnet voorkomt, k heb het thuis ook gemeten en alle PC's waar geen storings filter voor de voeding zat gingen allemaal aan bij een piek... een simpele stekkerdoos met filter erin doet wonderen
als er een wol (wake on lan) kabeltje van je netwerkkaart naar je mb loppt zou die eens even lostrekken
En als het nu onboard lan is?fish schreef op 28 mei 2003 @ 09:47:
als er een wol (wake on lan) kabeltje van je netwerkkaart naar je mb loppt zou die eens even lostrekken
Dan zet je hem uit in de bios.
wel specs nodig dus
[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 28-05-2003 10:49 ]
Pagina: 1