Toon posts:

meerdere email-adressen op dezelfde username

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chello accountje, hierbij is het mogelijk meerdere emailadressen aan te maken. (op dezelfde username en password, alleen emailadres is anders)
Ik heb dit dus gedaan, en mijn broertje ook.
Het probleem is nu dat als ik mijn mail ophaal, dat ik ook de mail van mijn broertje krijg.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik gebruik Outlook Express, als het met andere programma's mogelijk is dan graag die naam, dan schakel ik hier op over :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Kijk eens naar message rules in Outlook express, zet 'where to line contains' "emailadres broertje" op 'do not download from server.'
Klaar :)

edit: werkt niet voor mailinglists en andere mailtjes die mbv BCC zijn verzonden.

[ Voor 43% gewijzigd door The Bad Seed op 27-05-2003 18:48 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Helaas, meerdere emailadressen wil niet zeggen dat dit ook meerdere POP mailboxen behelst.

In bovenstaand probleem, heb je maar 1 mailbox en daaraan hangen meerdere emailadressen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28
Duracell schreef op 27 mei 2003 @ 18:46:
Kijk eens naar message rules in Outlook express, zet 'where to line contains' "emailadres broertje" op 'do not download from server.'
Klaar :)
als je dit doet, moet het werken.
Gillie schreef op 27 mei 2003 @ 18:46:
Helaas, meerdere emailadressen wil niet zeggen dat dit ook meerdere POP mailboxen behelst.

In bovenstaand probleem, heb je maar 1 mailbox en daaraan hangen meerdere emailadressen.
je hebt maar 1 pop box, maar als je bovenstaande in je outlook invuld, laat tie de email van je broertje staan en kan je die zelf downloaden

[ Voor 47% gewijzigd door mhr-zip op 27-05-2003 18:49 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bij mijn weten kan dat met geen enkel mailprogramma. :)
Je haalt namelijk gelijk 1 hele pop-box leeg, waar dus e-mail inzitten voor jullie allebei.

Je heb 2 opties:
1. Als chello de mogelijkheid heeft om een 2e popbox aan te maken, dan doe je dit en koppel je hiermee het e-mail adres van je broertje en hebben jullie je eigen e-mail gewoon.
2. Chello heeft deze mogelijkheid niet, dan moet je met rules gaan werken (ik weet niet of outlook express dat ondersteunt, maar gewone outlook iig wel). Je kan dan namelijk 2 mappen in je inbox aanmaken, 1 van je broertje en 1 van jou.

Je stelt dan een rule als volgende in:
Als een mail wordt gestuurt aan klaasjantje@chello.nl, move het mailtje dan naar die map.
Als een mail wordt gestuurt aan klaaspietje@chello.nl, move het mailtje dan naar die map.

Op die manier heb je dan geen last van elkaars mail, alleen is dit natuurlijk zeer onhandig als je meer dan 1 computer heb. Dan zou er nog de oplossing bestaan om met IMAP te gaan werken, maar ik weet bij voorbaat al bijna zeker dat Chello dit niet ondersteunt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Zoals hierboven te lezen is, is dit zeer gemakkelijk te doen met de zgn 'rules' in Outlook Express.

Deze functie kun je overigens ook gebruiken om bijvoorbeeld verschillende soorten mail (nieuwsbrieven bijv.) naar aparte inbox-mapjes te laten sturen. Scheelt weer heel wat uitzoek werk *D ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.