hallo,
Ik ben zelf, op het gebied van programmeren, een beginner.
Ik heb wat ervaring met vb en js, maar nu vond onze ict leraar het een leuk idee om maar eens aan delphi te beginnen.
We hebben de nodige lesbrieven gekregen en hier moeten we het volgens hem mee kunnen doen.Ik heb deze brieven goed bestudeert maar zit toch volledig met de handen in het haar.
Ik heb de opdracht "schrikkeljaar" toegewezen gekregen en kom er dus totaal niet uit. Het is de bedoeling een programma te schrijven die bepaalt of een jaartal een schrikkeljaar is of niet.
Ik heb zelf de volgende code gefabriceert:
Ik zal er wel compleet naast zitten ( dat verneem ik uit de talloze foutmeldingen
).
Zou iemand mij een zetje in de goeie richting kunnen geven?
en asjb geen site met tuts, want ik heb er al behoorlijk wat doorgespit.
Ik ben zelf, op het gebied van programmeren, een beginner.
Ik heb wat ervaring met vb en js, maar nu vond onze ict leraar het een leuk idee om maar eens aan delphi te beginnen.
We hebben de nodige lesbrieven gekregen en hier moeten we het volgens hem mee kunnen doen.Ik heb deze brieven goed bestudeert maar zit toch volledig met de handen in het haar.
Ik heb de opdracht "schrikkeljaar" toegewezen gekregen en kom er dus totaal niet uit. Het is de bedoeling een programma te schrijven die bepaalt of een jaartal een schrikkeljaar is of niet.
Ik heb zelf de volgende code gefabriceert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin x1:=jaartal.text if x1 mod 4 > 0 then uitvoer.Text = 'geen schrikkeljaar' end else begin if x1 mod 100 > 0 then uitvoer.text = 'geen schrikkeljaar' end else begin if x1 mod 400 > 0 uitvoert.text = 'geen schrikkeljaar' end else uitvoer.text = 'een schrikkeljaar' end; end. |
Ik zal er wel compleet naast zitten ( dat verneem ik uit de talloze foutmeldingen
Zou iemand mij een zetje in de goeie richting kunnen geven?
en asjb geen site met tuts, want ik heb er al behoorlijk wat doorgespit.