Toon posts:

TV wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de FAQ gelezen....Ja ik heb de SEARCH gebruikt....maar ik kom er nogsteeds niet uit.

Ook al weet ik dat ik nu waarschijnlijk zo'n 30 posts krijg over hoe stom mijn vraag niet is, en een paar mailtjes van moderators....ik vraag het toch! :*)

Mijn TV is succesvol aangesloten op mijn RADEON 9700PRO. Via die S-VIDEO out naar een Tulip Video In plug in de tv. Maar als ik een film afspeel op mijn computer, dan krijg ik op mijn TV in het vak waar de video moet komen, niks anders dan een zwart vak.

En als ik dit probleem opgelost heb (wat waarschijnlijk weer heel makkelijk is) wil ik een kabel gaan kopen die geluid en video allebei doet, dit is toch mogelijk met een S-VIDEO>SCART kabel?

Het is trouwens een Philips MatchLine tv.

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 18:39 . Reden: typo ]

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:14

Goku33

Ownage!

Was bij mij ook eerst zo, maar toen ik TV-Tool ging gebruiken werkte alles meteen perfect... alleen is het volgens mij zo dat TV-Tool alleen met nVidia kaarten werkt... maar dat kan je zelf natuurlijk ff uitproberen.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

had ik eerst ook. Bleek buggy drivertje te zijn of iets dergelijks. Catalyst opnieuw geinstalleerd en toen deed hij het weer perfect. Je kunt ook even proberen om een andere instelling te proberen in de driver.
Ook al weet ik dat ik nu waarschijnlijk zo'n 30 posts krijg over hoe stom mijn vraag niet is, en een paar mailtjes van moderators....ik vraag het toch!
Is ook een beetje provoceren op die manier he? |:(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Komt omdat je videokaart niet tegelijk 2 beelden kan versturen. Naar je TV en monitor. Het is de 1 of de ander. Alleen met film kijken of spellen spelen. Verder niet.
(is vast wel te vinden in de search hoor ;) )
En wat die kabel betreft. Voor het geluid kun je gewoon 2 tulp-kabels gebruiken.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

megaleo schreef op 28 May 2003 @ 10:02:
Komt omdat je videokaart niet tegelijk 2 beelden kan versturen. Naar je TV en monitor. Het is de 1 of de ander. Alleen met film kijken of spellen spelen. Verder niet.
(is vast wel te vinden in de search hoor ;) )
En wat die kabel betreft. Voor het geluid kun je gewoon 2 tulp-kabels gebruiken.
Daar heb ik anders nog nooit iets van gemerkt.. Ik kan op de ene monitor gamen en op de andere tegelijk een videoclip kijken. Het moet dus op precies dezelfde manier kunnen met een tv en een monitor. Het ligt gewoon aan de instellingen in de geavanceerde opties. Als je daar wat dingetjes veranderd dan reset hij de driver even en dan werkt het (zo ging dat bij mij tenminste)

• megaleo

megaleo

Special member

Cornholio2001 schreef op 28 May 2003 @ 10:23:
[...]

Daar heb ik anders nog nooit iets van gemerkt.. Ik kan op de ene monitor gamen en op de andere tegelijk een videoclip kijken. Het moet dus op precies dezelfde manier kunnen met een tv en een monitor. Het ligt gewoon aan de instellingen in de geavanceerde opties. Als je daar wat dingetjes veranderd dan reset hij de driver even en dan werkt het (zo ging dat bij mij tenminste)
Heb ik tenminste wel. :) Maarja, ik heb dan wel een andere videokaart. En het ligt er ook aan of ik de ondertiteling aanzet of niet. Beetje raar soms. 8)7

Verwijderd

Met mijn Radeon9000 Pro precies hetzelfde, (v.a. Catalyst 3.0, daarvoor kon het wel) kan alleen op mijn hoofdmonitor films afspelen. Dus wanneer je je TV als hoofdmonitor zet kan ik gewoon films afspelen, of ik moet Theater Mode aanzetten maar dan krijg je problemen met subtitles bij DIVX. Met m'n originele Club3D drivers (Catalyst 2.nogwat) krijg ik wel gewoon zoals het hoort op allebei de schermen film-beeld. (Dit heeft alleen met video die gebruik maken van "overlay", dus spellen e.d. werken gewoon prima gekloond).

Een S-Video - Audio stekkertje ---> Scart heb ik thuis en werkt prima! Alleen is het beeld net iets minder als S-Video->S-Video.

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 10:32:

Een S-Video - Audio stekkertje ---> Scart heb ik thuis en werkt prima! Alleen is het beeld net iets minder als S-Video->S-Video.
Precies. Je ziet soms nog niet eens het verschil. Ligt er ook aan wat voor TV en video-kaart je gebruikt of wat voor combi van beiden. :)
Pagina: 1