Toon posts:

Beeldscherm trilt bij HDD activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ef een vraag:

heb net een nieuw systeem: Celeron 1.8 + ASRock PE Pro HT (voor de upgrade naar hyperthreat straks :) met standaard ddr geheugen... in een asus kast (300w). en heb het volgende probleem:

m'n beelscherm gaat van links naar rechts....
lijkt erop alsof als ik iets op de HD doe dit op het scherm te zien is (trilling)...

beelscherm = ok... da's getest... stroom zowel op geaard als non-geaard gehad...

al meerdere grafische kaarten (pci & agp) geprobeerd... maar probleem blijft (vanaf 1024x768 echt duidelijk irritant aanwezig...)...

Heb geen idee waar het aan kan liggen (niet ov.cl.)... iemand enig idee?

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 12:13
Wat voor beeldscherm is het?
Heb je die wel goed ingesteld?
Is het geen moire? :?

• snooze
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

heb jer boxen ofzo langs staan

weet iemand nog een leuke signature?

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
idd kan tenmaken hebben met degauss...moet je is doen, is optie op monitor, let op, je monitor moet in geaard stopcontact zitten, probeer anders is de faq op de site van je moederbordfabrikant.....
doet de monitor hetzelfde op een andere pc, terwijl de monitor op dezelfde plek staat

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Of doet een andere monitor op dezelfde plek aangesloten op je huidige PC ook het zelfde?

I think, therefor I am.....I think.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laatste drivers voor je videokaart al geprobeerd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Jep... geen van alle bovenstaande oplossingen kan het zijn:

- ander scherm doet hetzelfde
- geen boxen in de buurt (laptop ernaast geeft op zelfde monitor uitstekend beeld)
en pc is al paar keer verplaatst
- onder elk os (win98, linux) zelfde resultaat dus drivers = nope... daarnaast meerdere vid's geprobeerd (1 van de drie leek ok... maar kon resolutie op die kaart niet verder instellen)... overigens gaf de PCI kaart direct onder het agpslot een even trillend beeld, maar als je hem onderin kast monteerd minder... (nog vreemder)....

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Hmmm, kan duiden op interferentie van de electrische circuits. Welke kaarten heb je in je mobo en in welke volgorde? (Dus eerst AGP, type, slot 1, slot 2 enz...)

I think, therefor I am.....I think.

• Swop1200
  • Laatst online: 15-08 12:13
Heb je er een geluidskaart naast staan misschien? Die moet je namelijk zo ver mogelijk van je grafische kaart plaatsen i.v.m. bepaalde frequenties die ze gebruiken (heb ik ooit eens gehoord).

Probeer anders je standaard settings van je bios eens terug te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem nu barebone liggen (altans.. bijna :) niet erin dus.)....
ook op 800x600 overigens.... maar minder...

kan het de voeding zijn die niet ok is oid? anders moet ik gewoon even terug ermee...
(het beeld staat overigens volledig stil als je niets doet... dus alleen als de hd iets aan het doen is gaat het heen en weer... hd is al verder ervan gezet).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 19:05 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Beeldscherm problemen horen in V&B :) Daarnaast heb ik je topictitle aangepast want "Vreemd gedoe : )" zegt nou niet echt veel, wees eens wat creatiever (nu moet ik dat dus voor jou zijn).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
abbadon.... leek me meer een mbrd probleem dan videoplank :)
vandaar...

Verwijderd

Topicstarter
even nog voor de meelezers:

h-moire voert niets uit... (van max naar min gehad)
en ligt uit elke weg van iets anders electronisch nu..... op een eigen stop zelfs.
Pagina: 1