[FreeSCO] Router's netwerkaarten niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Ik ben bezig een routertje te bouwen met een IBM (:r) 486'er. Daarin heb ik danook 3 dezelfde 3com 3c905b-TPO ethernetkaarten geplaatst. Als ik FreeSCO start worden deze ISA kaarten niet automatisch gedetecteerd. Na even zoeken op de site van FreeSCO kom ik erachter dat ik PNP uit moet schakelen. Met het tooltje 'pnpdsabl.bat' op de 3com driverdisk heb ik op alle 3 de kaarten PNP uitgeschakeld (één voor één). Daarna heb ik weer FreeSCO gestart maar nog steeds moet ik handmatig een HEX adres en een IRQ invullen. Toen heb ik met wél alle drie de kaarten erin 3c9x5cfg.exe, ook weer van de driverdisk, gedraaid. Die gaf aan dat het adres 300H was, en de IRQ 10. Maar dat was bij alle kaarten hetzelfde 8)7. Als ik nu in FreeSCO 300H als adres en IRQ 10 opgeef werkt het dus nog net zo min. FreeSCO heeft wel ingebouwde drivers voor deze kaart. Wat doe ik fout, en vooral; hoe krijg ik het wél werkend? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Z-Dragon op 27-05-2003 18:31 . Reden: Adresje toevoegen + Naam van tool veranderen ]

^ Wat hij zegt.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Geef ze alledrie andere adressen en IRQ, schrijf ze op en voer ze in in FreeSCO.

• Z-Dragon
Hoe moet ik ze andere adressen geven? Met de 3c5x9cfg tool kun je het volgensmij alleen maar bekijken.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Z-Dragon schreef op 27 mei 2003 @ 18:30:
Met de 3c5x9cfg tool kun je het volgensmij alleen maar bekijken.
Daarmee kun je IRQ/IO echt wel zetten.
Meer dan 1 ISA NIC is vragen om problemen. Je maakt het jezelf makkelijker met PCI NICs (vast ander mobo nodig)

• Z-Dragon
Met PCI nic's zou ik over moeten gaan van 486 naar PII, dat vind ik een beetje zonde voor een router. Maar ik zou dus met die tool per NIC een ander hex adres en een ander irq op moeten kunnen geven. Ik heb daar totaal geen verstand van. Waar moet ik voor kiezen?

^ Wat hij zegt.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Part

Helemaal niets.....

Bij ISA kun je alle IRQ’s maar 1 maal gebruiken.
Je moet dus voor elke kaart een IRQ gebruiken die nog vrij is.
Voor het adres gaat het zelfde op.
Met 3c5x9cfg kun je deze waardes gewoon veranderen en heel belangrijk ook testen.
Als je er 1 gekozen hebt die al in gebruik was dan geeft 3c5x9cfg dat wel aan en probeer je gewoon een ander adres of IRQ.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 18:36:
Meer dan 1 ISA NIC is vragen om problemen.
:?
met isa kaarten vind ik het juist makkelijker, freesco heeft bij mij nogal problemen gegeven met pci ;)
maargoed, met die tool kan je dat prima instellen, ik heb op dit moment ook een freesco bak met precies dat soort kaarten ;)
even irq en i/o instellen en het werkt :)
Z-Dragon schreef op 27 May 2003 @ 18:41:
Met PCI nic's zou ik over moeten gaan van 486 naar PII, dat vind ik een beetje zonde voor een router.
hoeft niet, er zijn ook vrij veel (de wat latere) 486 die ook PCI hebben ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Erkens op 27-05-2003 19:56 . Reden: rml fix0red ]

• Z-Dragon
Ok, ik zal morgen eens aan de slag gaan. :)

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1