Toon posts:

kabelinternet via router hier snel, kamergenoot sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 pc's, beide via een router verbonden aan het Internet. Mijn internet gaat snel, die van m'n kamergenoot gaat traag, althans, het duurt een aantal seconden langer dat de website te voorschijn komt en het verschijnen zelf is ook iets trager, behoorlijk irritant.....
wanneer zij de router er tussenuit haalt, worden de pagina's wel sneller geladen..

Enig idee waar dit door kan komen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
Wat voor router?
Wat voor nics?
Staan allebij de nics op full duplex?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
sitecom
link type staat op autosense

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
vaste ip's of dhcp ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
vaste IP's..

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
Probeer 's een andere DNS server in te stellen, dat wil nog wel 's helpen. Check ook ff op z'n netwerkkaart op full duplex staat, indien ja: op half duplex zetten.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Probeer eens het volgende:
Zet de slome NIC vast op 100MBps, probeer eens een andere UTP-kabel, check je routerlogs op packetloss op de interface van de trage verbinding, laat de langzame een ALLEEN internetten via de router, terwijl jij dus off-line blijft!! Probeer ook eens even een andere poort op de router. Wat ook nooit kwaad kan is ff sniffen met een Linux-bakje (NIC moet namelijk in promiscuous mode draaien).

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Hoe snel zijn de computers? Misschien heeft het iets te maken met snelheid van pagina-opbouw. Probeer eens een groot bestand te downloaden met allebei de pc's en dan vergelijken.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heeft nix met de snelheid van de computers te maken. Bovendien meldde hij al dat wanneer de router ertussenuit is, de opbouw wél snel is.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09

Zym0tiC

^_^

Nikkezz schreef op 28 May 2003 @ 07:44:
Probeer 's een andere DNS server in te stellen, dat wil nog wel 's helpen. Check ook ff op z'n netwerkkaart op full duplex staat, indien ja: op half duplex zetten.
normaal gesproken als je nic op een router is aangesloten zet je hem op full-duplex. Is je nic rechtstreeks op het internet aangesloten dan zet je hem op half duplex

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
que?

Misschien handig om het type nummer erbij te zetten, of op zijn minst of het om 10 of 100MBit kaartjes gaat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle reacties voor nu. helaas ben ik momenteel in m'n ouderlijke huis en kan ik niets testen. Echter, die half duplex / full duplex kan ik toch alleen op de router zelf instellen, centrale instelling? Dat wordt nu dus automatisch bekeken.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Is hij niet toevallig aan het downloaden dan?

Verwijderd

Topicstarter
dan zou die lage snelheid toch ook voor mij moeten gelden....

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35

tozzke

aka tozzert

bij mij moest ik mijn nic's op half duplex zetten wil het een beetje snel gaan
op de een of andere manier paktie full duplex niet, ofjah... dan issie retetraag

PS: ik heb ook een Sitecom (DC-202)

[ Voor 13% gewijzigd door tozzke op 03-06-2003 06:59 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 23:51:
Thanks voor alle reacties voor nu. helaas ben ik momenteel in m'n ouderlijke huis en kan ik niets testen. Echter, die half duplex / full duplex kan ik toch alleen op de router zelf instellen, centrale instelling? Dat wordt nu dus automatisch bekeken.
nee die moet je instellen bij de instellingen van je netwerkkaart. Apparaatbeheer -> en dan de eigenschappen van dat ding opvragen

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
ah......... bij de instellingen van m'n router (192.168.0.1) kan ik 't namelijk ook wijzigen (?)... k'ga straks als ik @ home ben meteen ff checken hoe de huidige instellingen zijn.
Pagina: 1