Toon posts:

Alcatel + server + poorten mappen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ok hier de volgende situatie:
Er is hier een adsl fast xs4all verbinding.
De modem is getweaked van home naar pro.
achter de modem zit een winnt systeem die de internet verbinding deelt (sygate + blackice).
Aan deze server zitten 5 andere pc's waarvan 1 linux bak. hierop draait een webserver (maakt gebruik van poort 80).

Nu het probleem:
We willen de webserver op de linuxbak(met ip 10.10.10.166) van buitenaf kunnen benaderen, dit lukt echter niet.

Wat we gedaan hebben:
De poort 80 hebben we open gezet via telnet "create protocol=tcp inside_addr=10.10.10.166:80 outside_addr=0.0.0.0:80"

We gebruiken de standaard instellingen (PPTP) op de modem, hier hebben we verder niks aan veranderd , via de webinterface.

Graag hulp bij ons probleem!
THanx.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

achter de modem zit een winnt systeem die de internet verbinding deelt (sygate + blackice)
Je zult daarop ook die poort moeten forwarden, je route 2x nl.

Is ook al wel vaker langs geweest ;)
Toch even zoeken dus.

Verwijderd

Vae Victis schreef op 27 May 2003 @ 18:23:
[...]

Je zult daarop ook die poort moeten forwarden, je route 2x nl.

Is ook al wel vaker langs geweest ;)
Toch even zoeken dus.
idd waarom 2 routers??? Je getweakte alcatelmodem = een router, en sygate is ook een router :/

Dat is hetzelfde als 2 stoplichten op een kruispunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is inderdaad niet echt handig :)

Dus:
ik moet bij sygate de poorten forwarden, en bij de adsl modem.

als ik dus ipv sygate een hub neerzet dan hoef ik alleen bij de adsl modem door te mappen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de huidig situatie zou wil houden:
moet ik dan in de adsl modem de poort forwarden naar de netwerkaart van de server (sygate)?
en in sygate de poorten forwarden van de netwerkkaart (LAN) naar de uiteindelijke computer 10.10.10.166 ?

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 21:23:
Als ik de huidig situatie zou wil houden:
moet ik dan in de adsl modem de poort forwarden naar de netwerkaart van de server (sygate)?
en in sygate de poorten forwarden van de netwerkkaart (LAN) naar de uiteindelijke computer 10.10.10.166 ?
Ja, of je geeft een default server aan in de config van alcatel router.
of je untweaked hem weer, dan hoef je alleen op je server te routen.

Zou je in vervolg je post willen editen ipv er direct onder te posten? :)

Verder zou ik je willen wijzen op andere topics die hier over gaan en je vragen meer dan volledig beantwoorden.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik denk dat je in de huidige situatie vanuit de modem naar de server moet mappen, en in Sygate weer door naar de linux PC waar de webserver zich daadwerkelijk op bevind :)

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Modem gebruiken voor DHCP- of SIP-Spoof. En lekker routeren op je winNT+Sysgate bak. Werkt perfect hiero (met Winroute, maar dat is het zelfde als Sygate)

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
>Ja, of je geeft een default server aan in de config van alcatel router.
>of je untweaked hem weer, dan hoef je alleen op je server te routen.
Wordt er standaard al een default server aangegeven in de alcatel modem? als dat niet zo zou zijn zou dat betekenen dat ik een hele hoop voor niks heb gedaan.

>Zou je in vervolg je post willen editen ipv er direct onder te posten?
Ok
>Verder zou ik je willen wijzen op andere topics die hier over gaan en je vragen meer dan >volledig beantwoorden.
Heb ik wel gedaan, maar ik zie iets over het hoofd maar weet niet wat dus zoek ik op deze manier hulp.

>Ik denk dat je in de huidige situatie vanuit de modem naar de server moet mappen, en in >Sygate weer door naar de linux PC waar de webserver zich daadwerkelijk op bevind
ik heb twee netwerkkaarten in die sygate server. welke moet ik dan als outside addr gebruiken, degene die aan de modem zit of die ander.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 21:58:
Wordt er standaard al een default server aangegeven in de alcatel modem? als dat niet zo zou zijn zou dat betekenen dat ik een hele hoop voor niks heb gedaan.
Nee, moet je instellen.
ik heb twee netwerkkaarten in die sygate server. welke moet ik dan als outside addr gebruiken, degene die aan de modem zit of die ander.
inside = naar je eigen netwerk toe.
outside = naar internet toe. (naar je modem dus)

Verwijderd

Topicstarter
Linux bak = 10.10.10.166 (waar de pakketjes dus uiteindelijk heen moeten)
Netwerkkaart in Server naar eigen netwerk = 10.10.10.10
Netwerkkaart in Server naar adsl modem = 10.0.0.150

Instellingen op het modem:
inside = 10.0.0.150:80
outside = 0.0.0.0:80

Instelilngen op server (sygate)
inside = 10.10.10.166:80
outside = 10.10.10.10 (not sure, of is het 10.0.0.150?)

Is dit akkoord?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij de getweakte alactel modem aangegeven dat de defserver=10.0.0.150 (de winnt sygate server dus).

Nu heb ik in sygate in de apprule.cfg het volgende aangegeven...

Arggg staan de INIT regels uitgecommend met een # !
hij herkende dus niet de doormapping regel van poort 80
(na het checken van de log file in sygate kwam ik hier achter).

Nu werkt hij dus ... Bedankt voor de hulp! we begonnen al wanhopig te worden ;-)

Groeten
Pagina: 1