Zijn er hier mensen met een JVC XV-N33?

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60864

Topicstarter
Ik heb al gezocht, maar kan geen antwoord vinden.

Ik heb vandaag de JVC XV-N33 DVDspeler gekocht. Mooi apparaat, daar ligt het niet aan, maar toen ik even wat beter in de specificaties keek, zag ik dat hij alleen compatible is met DVD-R en niet met DVD+R. En laat mijn NEC 1100a DVD schrijver nou alleen DVD+R aankunnen.

Maargoed, ik de winkel gebeld, zegt die gozer dat hij dezelfde heeft en dat hij wel DVD+R af kan spelen...

Laat een ding duidelijk zijn: in de handleiding staat dat dit niet zou moeten werken.

Omdat ik even geen zin heb om een DVD+R op te offeren om er zelf achter te komen, dacht ik het eens hier te vragen. Want of je nou zo'n verkoper moet geloven...

Mijn vraag is dus: zijn er mensen met dit apparaat en kunnen zij DVD+R afspelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 60864 op 27-05-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Deze JVC speler kan inderdaad veel (95%) van de DVD+R schijven afspelen. JVC promoot dit alleen niet. Zij houden het op DVD-R/-RW. Verder een hele mooie speler hoor, laadt lekker snel en speelt veel schijven af.
Achja, en DVD+R 'opofferen'... Als je van die 2,5 euro failliet moet gaan doe je toch iets fout hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44
Ik heb de JVC-XVN33 en speel zonder problemen DVD+R af.. Dus veel plezier met de speler, ben er zelf erg blij mee, alleen jammer dat ie geen DVD MP3 afspeelt...
Ik had trouwens even een DVD'tje meegenomen naar de winkel voordat ik em kocht... Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60864

Topicstarter
OK, bedankt voor de reacties. Ik ga het in ieder geval toch maar proberen.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 15:28
ik heb de XVN30 is bijna identiek geloof ik. en ik was er idd eerst ook een beetje huiverig over maar ik heb hem gewoon gehaald en hij speelt perfect DVD+R af. het rare is ook dat er in de handleiding staat dat hij wel +RW speelt.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:36
De xv-n30 is alleen de zwarte uitvoering van de xv-n33.
Ik heb zelf de 33 en er werd wel overal bij vermeld dat deze + en - r(w) aan kon.

Bij jvc.nl staat het er gewoon bij. (Net even gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33568

Mijn ouders hebben de xv-n33 ook, en +r speelt ie perfect af (datawrite +r)

Persoonlijk vindt ik de speler er leuk uitzien, en is zeer snel met opendoen van lade etc. in tegenstelling tot mijn Cyberhome ch-dvd 505 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 19:27
ding speelt absoluut dvd+r'retjes

xou t gewoon proberen, maar het werkt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26985

Is dit nou dat apparaat van e149 bij MediaMarkt, ik heb het typenummer van MMarkt even niet onthouden. Hoe is het beeld, geluid enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ikzelf ben ook verkoper, over het algemeen is het zo dat de jvc gewoon alle dvd's afspeeld, alleen jvc garandeert het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En andersom? Ik zie bijvoorbeeld van Philips de 625 bij MediaMarkt voor E111,- Die zegt alleen DVD+R(W) aan te kunnen, maar kan ie dan stiekem ook DVD-R(W) aan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even nog doorgaand over de JVC N33.
In de specs staat:
DTS Analogue 2ch downmix out - not available
In de gebruiksaanwijzing staat (blz. 6):
Het geluid dat is opgenomen op een DTS-gecodeerde DVD VIDEO of DTS-gecodeerde audio-CD wordt niet via de analoge (AUDIO OUT LEFT/RIGHT) aansluitingen van het apparaat uitgestuurd.

Dus als ik een DTS dvd er in donder krijg ik geen geluid over bv m'n stereo (ik heb alleen maar een 2 kanaal versterker) of snap ik het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
probeer www.dvdrhelp.com eens, en zoek daar naar je speler. ZIe je vanzelf wat hij kan / niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31
Anoniem: 26985 schreef op 26 July 2003 @ 20:13:
Dus als ik een DTS dvd er in donder krijg ik geen geluid over bv m'n stereo (ik heb alleen maar een 2 kanaal versterker) of snap ik het niet goed?
Dat klopt... gelukkig hebben de meeste films met DTS op DVD ook een DD5.1 audiotrack en die kan wel gedownmixed worden naar 2-kanaals stereo.

Muziek DVD's hebben soms alleen stereo en DTS, dus dan zul je in het menu van de DVD voor de stereo-track moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 20:54
Ik heb de XV-E112 (dvd van qp112 homecin. set) Deze speelt zowat alle DVD+/-R perfect

edited:
behalve datawrite (van opus) gaan niet goed. Einde van de film begint er vanalles te haperen.

[ Voor 39% gewijzigd door Stalkert op 27-07-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks people.... mooie site en bedankt voor de uitleg over t geluid!
Pagina: 1