Toon posts:

Maxtor diamondmax 120 gb. doet niets.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb vandaag een nieuwe hd gekocht. Maxtor diamondmax 9plus 8mb 120 gig :9~ Omdat ik een backup wou maken van mijn oude pc om hem vervolgens weer fris te kunnen installeren.
situatie:

aldi pc p3, 450mhz , 256mb, nvidia
Twee hd's 15 en 18 gb master en slave
twee cd-rom spelers (die dus maar tijdelijk afgekoppeld)

Nieuwe hd als master/singel ingesteld

Maar nu vind mijn bios geen enkele hd meer ! :'(

Kijk ik net op de medion website staat daar dat er voor mijn andere pc (667 P3) ondersteuning is vor maximaal 80 gig, :? Heeft iemand die zelfde ervaring of is er een oplossing? (behalve dan een andere pc)

he alvast bedankt !
Ik hoop nog steeds dat ik morgen niet naar de winkel hoef voor een kleinere HD. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 18:07 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Heb je misschien iets meer informatie? Moederbord en chipset kunnen bijvoorbeeld wel erg handig zijn :z

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

hm, probeer eerst eens de nieuwe schijf alleen.
Als die wordt herkend zet daar je OS op.
Daarna kun je telkens 1 schijf aan de nieuwe hangen en je data overpompen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

De Faq al doorgenomen? Al een Bios update gedaan? :)

Verwijderd

Misschien bios updaten

Verwijderd

Topicstarter
SIS chipset. veder is er niet echt een leesbaar merk op te vinden. maar wel twee grote chips een SIS 5600 (metalic groen) en een zwarte SIS 5595.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik zou dat wel willen maar er staat niets meer op medion.de over de p3 450mhz

Verwijderd

Topicstarter
Spice schreef op 27 mei 2003 @ 18:08:
hm, probeer eerst eens de nieuwe schijf alleen.
Als die wordt herkend zet daar je OS op.
Daarna kun je telkens 1 schijf aan de nieuwe hangen en je data overpompen.
Tuurlijk heb ik dat geprobeerd maar tot nu toe blijft ie hangen bij het opstarten van de Bios

• Xander
gebruik voortaan ook het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje eens.

Kun je met AIDA32 meer informatie krijgen over je moederbord?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

SharkUSAF, als je dat allemaal geprobeerd hebt, zet het dan even in je startpost :) Probeer trouwens eens te editten ;)

Weet je trouwens welk mobo er in je PC zit?

Verwijderd

Topicstarter
de faq gelezen en daar staat:
BIOS van tussen januari 1998 en juni 1999
Dit treft alleen de systemen met een AWARD BIOS. Er zat een bug in de BIOS, waardoor de HDD's groter dan 32GB niet correct werden herkend.

En ik heb een Award van 4-16-1999 m.a.w. 16 april 1999 met bios flash nr: 4.51 :( is hier wat aan te doen? want dat staat dus niet in die faq.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een nieuwer bios opzoeken? Kun je wat met de link van XanderH? Daarmee moet je kunnen achterhalen welk mobo je hebt en welk bios je nodig hebt :)

• Xander
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 18:19:
de faq gelezen en daar staat:
BIOS van tussen januari 1998 en juni 1999
Dit treft alleen de systemen met een AWARD BIOS. Er zat een bug in de BIOS, waardoor de HDD's groter dan 32GB niet correct werden herkend.

En ik heb een Award van 4-16-1999 m.a.w. 16 april 1999 met bios flash nr: 4.51 :( is hier wat aan te doen? want dat staat dus niet in die faq.
Als je (bijv. met AIDA32) je mobo kunt achterhalen kun je het dus updaten ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en heb je hem op master gejumperd en niet op cable select :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
De mogelijke oplossing: bron www.maxtor.com support

Capacity of the hard drive is too large for the BIOS to support
On older systems (pre- November 1998) the BIOS may not support drives that are larger than 32 GB. If the ATA hard drive you are trying to install has a capacity larger than what the BIOS can support the drive may not be detected by the system.
To troubleshoot this problem follow these steps.
Enter the system BIOS. This is usually accomplished by pressing the F2, Delete, or F1 key when your system is powering on. When you first turn on your computer look for a on-screen message indicating which key to press to enter Setup.
Select User or User defined and enter:
Cylinders = 1024
Heads = 16
Sectors = 63
LBA Mode or IDE Translation Mode = Normal, Standard CHS, or disabled.
These parameters will tell the system that your drive's capacity is 502 MB or 528 MB, a capacity that most, if not all BIOS's can support.
Ignore the Write Pre Comp (WpCom) and Landing Zone (LZ) settings; they can be set to zero.
Save BIOS settings and exit.
Restart the system with MaxBlast. MaxBlast should detect the drive. MaxBlast will install a disk overlay that will allow the BIOS to support the full capacity of the drive.

Note: Windows XP and 2000 users: Please download MaxBlast version 1.30. Older versions of MaxBlast will not support Windows XP and 2000.
If MaxBlast doesn't detect the drive and you followed all the troubleshooting steps above you may need contact your motherboard manufacturer for a BIOS upgrade or purchase an Ultra ATA PCI adapter card. Maxtor's online store, www.MaxStore.com, offers a complete line of Ultra ATA PCI cards that provides support for large capacity drives.

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Als het niet een bios probleem ivm. de grootte van de disk is, dan is de schijf misschien gewoon stuk. Ik had een paar weken geleden ook een diamondmax plus 9 van 80gig gehaald. De bios detecteerde hem toen maar bij 1/2 van de pogingen na een koude start. Het werd steeds erger tot hij maar na +/- 20 pogingen werd getecteerd. Ik heb nu een nieuwe gekregen en die werkt gewoon normaal.

Probeer je disk is in een andere pc.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 18:19:
Dat staat er echt wel B)

Gewoon een stuk verder lezen :)

/faq
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.