Toon posts:

[XP] eigen ip per account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb de beschikking over een notebook met Windows XP Pro.
Nu gebruik ik deze zowel als op mijn thuis netwerk als op mijn werk.

Nu heb ik in XP voor thuis een account aangemaakt met daarin me prive programma`s en bestanden, en een werk account met daarin de programma`s die ik voor me werk gebruik.

Nu hebben beide locatie`s ook andere netwerkinstellingen. Als ik deze instel in het ene account, zet windows deze ook door naar de ander. Ik krijg dus niet voor elkaar om op de prive account een 10.0.0.x range in te stellen en voor me werk een 192.x.x..x range. en dat zelfde geldt voor de rest van de netwerkinstellingen.

Is dit uberhaupt mogelijk? Zou wel zo makkelijk zijn als is `s ochtends niet eerst me netwerkintellingen moet wijzigen voordat ik aan de slag kan.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je kunt dat geloof ik met hardwareprofielen doen ? anders dhcp op beide locaties

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Een leuke optie in WinXP is de 'Alternate Configuration' (voor de Engelstalige gebruikers 8)) waarmee maar op 1 van beide netwerken hoeft te beschikken over DHCP.

Ik gebruik dit zelf ook op deze manier. Thuis gebruik ik de 192.168 range terwijl ik op m'n werk in de 172 range terecht moet komen. Aangezien we op mijn werk niet over een DHCP server beschikken (gaat gelukkig wel komen), heb ik er thuis snel eentje ingericht (Winroute, of standaard in W2k / NT server edities). Voor mij is deze manier van werken een uitkomst.

Let wel: In het netwerk waar geen DHCP in is, zal het iets (halve minuut) langer duren voordat de laptop de handmatige instellingen gebruikt. Voor mij was dit geen probleem aangezien de insteek is dit je nix hoeft aan te passen.

Veel suc6...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe stel je dit in dan?

Als je het wilt vertellen zoals het bij de engelse versie moet dan lukt het me wel om dit in de NL versie toe te passen