Toon posts:

Draadloos!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik weet dat deze vraag al een behoorlijk aantal keren is gesteld maar daar werd ik toch niet veel wijzer...

mijn vraag:

Ik wil dus binnenkort een draadloos netwerkje aanleggen tussen 1 desktop en 1 laptop (allebij met XP) ik wil hiermee: internet, bestanden en de printer kunnen delen. Ik heb adsl via een usb modem.
Ik heb al ontzettend veel verschillende dingen zien staan op het internet en ik heb eigenlijk geen idee meer wat ik het beste kan kopen. het hoefd van mij niet meer te zijn dan 11mbps.
Ik heb de Home network kit 2 van sitecom gezien waarmee je zonder accespoint of router vis de usb 2 pc's kan koppelen (is dit wat??) maar via een accespoint lijkt mij ook wel wat omdat ik mischien nog een 3de pc er bij krijg.
Ook het fijt dat ik een usb modem heb lijkt mij nogal lastig, vaak staat bij een accespoint beschreven dat je de modem moet aansluiten op het acces point ofzo maar dat gaat lastig met een usb modem. moet ik dan mijn pc waar het internet is aangesloten, via een netwerk kaartje en een utp crossed kabel aansluiten op zo'n accesspoint? en kan ik dan via mijn laptop nog bij de bestanden op mijn desktop pc komen? of moet er dan ook zon wireless pci kaartje in die pc?
Ik zou graaf willen dat iemand die hier meer verstand van heeft mij dit even snel en duidelijk uit kan leggen (zonder de opmerking "neem toch een bekabeld netwerk")
mijn dank is groot _/-\o_

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Om 2pc's aan elkaar te koppelen is zon network kitje voldoende.
Als je ook nog es bestanden uit wilt wisselen met de 3e pc erbij raad ik je sowieso aan om een accespoint te kopen en ook nog es een 54mbits variant hiervan.
11 Mbits is erg weinig om fatsoenlijk films of backups snel over te pompen... imho

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Je kunt ook routers kopen met een usb aansluiting, maar waarschijnlijk is het goedkoper om een gewone router+adsl modem aan te schaffen en dat usb ding te dumpen / verkopen

deze bijvoorbeeld: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb is niet draadloos, maar misschien als je even zelf verder zoekt dat je ook een wireless met usb kunt vinden

[ Voor 34% gewijzigd door hufkes op 27-05-2003 17:15 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik denk dat ik er wel uitkom dan.
mischien is het handig als iemand een FAQ over draadloze netwerken maakt? dan stelt niet iedereen steeds dezelfde vraag :D

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

USB is niet flex (zeker niet 1.1) omdat het niet full duplex is dus het is up of downstream.. beide is einde oefening en helaas is dat ook het geval met AsynchroonDSL maar goed 2 maal achter elkaar is IMHO niet mijn ideaale situatie.

als je 3 pc hebt zou ik zeker een Access-point halen

je kan een router of een pc als router bv ICS van MS

ik zou een PC --> PCMCIA converter voor de PC kopen omdat de wireless kaartjes voor PC een losse antenne hebben .. terwijl je PCMCIA dat niet heeft.

voordeel als je een PCMCIA converter PCI kaartje koopt dat als je de uitsteeksel van je PCMCIAkaart afbreekt (omdat je je laptop verkeert neerzet :( ) dan kan je die "lelijke" in de pc stoppen en zo weer met een "mooie" weer rond lopen ;)

Tja vanalles

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 11:27:
ok bedankt, ik denk dat ik er wel uitkom dan.
mischien is het handig als iemand een FAQ over draadloze netwerken maakt? dan stelt niet iedereen steeds dezelfde vraag :D
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20 :z :P

en het USB modem 'probleem' komt ook veel voor.
Daarom is er ook een search, waar je dingen mee kan opzoeken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.