Probleem met items in Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 15:55

PaulX

The Master of Masters

Topicstarter
Een heel raar probleem vind ik zelf!
Heb geen oplossing kunnen vinden op het net...dus vandaar dat ik hier even deze vraag post...

Wanneer ik een nieuwe email krijg in Outlook 2000 via een Exchange 2000 server
krijg ik soms in het voorbeeldvenster een grijs vak te zien met de melding:
ITEMS MET EEN INGESLOTEN SCRIPT KUNNEN NIET WORDEN WEERGEGEVEN IN HET DEELVENSTER VOORBEELD. U KUNT DE INHOUD VAN HET ITEM LEZEN DOOR HET TE OPENEN!
Dus wat doe ik dan? Ik open het en dan krijg ik de melding: KAN HET ITEM NIET OPENEN :?

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen of waar het probleem vandaan komt?

Ik laat overal sporen van vernieuwing achter

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wat jij bedoeld is dat je het niet kan lezen in het "voobeeld weergave vakje"...

Zeer logisch dus.

Als daar een gevaarlijk script in zit dat zichzelf executeert bij het bekijken ervan hoef je je mail niet eens te openen, alleen maar aan te klikken en te bekijken via voorbeeldweergave.. vandaar..

Is gewoon een "feature". Handig voor n00bs die veel zooi binnen krijgen en die weergave nooit uitschakelen wat vaak aan staat.

[ Voor 20% gewijzigd door DeMoN op 27-05-2003 16:35 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• PaulX

PaulX

The Master of Masters

Topicstarter
Nou, dat is bij mij niet het geval want wanneer ik VOORBEELDWEERGAVE uitzet en daarna het mailtje dubbelklik om 'm te bekijken krijg ik dus de melding: KAN HET ITEM NIET OPENEN
En in dat mailtje zit dan ook niet eens een bijlage
Heel vreemd heh?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

PaulX schreef op 27 May 2003 @ 16:40:
Nou, dat is bij mij niet het geval want wanneer ik VOORBEELDWEERGAVE uitzet en daarna het mailtje dubbelklik om 'm te bekijken krijg ik dus de melding: KAN HET ITEM NIET OPENEN
En in dat mailtje zit dan ook niet eens een bijlage
Heel vreemd heh?
Ok, dan had ik het niet helemaal goed begrepen..

Is het een bekend mailtje? Misschien zit er dus echt wel een virii scriptje in ofzo.. Outlook ziet dat het gevaarlijk kan zijn en wil hem misschien niet openen?

Wat gebeurt er al open je die mail en je kiest voor "Opslaan als".. en dan voor .rtf ofzo..
Als je dan die .rtf bekijkt? Wat dan :?

Als het gewoon een crap mail is zonder afzender ofzo zou ik er geen verdere aandacht aan besteden en em gewoon weg flikkerstralen :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• PaulX

PaulX

The Master of Masters

Topicstarter
Het zal al heel wat zijn als ik het op kan slaan maar als ik op de rechtermuisknop druk komen er geen features tevoorschijn!
Kan het ook niet meer verplaatsen of kopieren. Alleen verwijderen lukt nog
Het komt gewoon van een bekende en er staat alleen tekst in volgens de afzender zelf!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

PaulX schreef op 27 May 2003 @ 16:52:
Het zal al heel wat zijn als ik het op kan slaan maar als ik op de rechtermuisknop druk komen er geen features tevoorschijn!
Kan het ook niet meer verplaatsen of kopieren. Alleen verwijderen lukt nog
Het komt gewoon van een bekende en er staat alleen tekst in volgens de afzender zelf!
Lekker vaag.
Al een reinstall van Outlook geprobeerd?

• PaulX

PaulX

The Master of Masters

Topicstarter
Nopes, maar meerdere mensen op kantoor hebben het nu ook ineens!
Zal toch geen virus kunnen zijn? We gebruiken de nieuwste virus definitie update...
Ik ben er net achter dat het alleen voorkomt als het intern (binnen het bedrijf) verstuurd is!
Dan zal het wel aan de mailserver liggen die we hier draaien...dat wordt diep graven in de settings maar daar komen we wel uit denk ik......
bedankt voor de moeite! :)

• PaulX

PaulX

The Master of Masters

Topicstarter
Of weet iemand dan misschien direct waar het aan ligt als het alleen intern voorkomt!??

Verwijderd

ligt ook aan de mail server ..
zelfde probleem hier: "unable to expand folders .. blabla .. "
heeft te maken met time-outs tussen de user en server .. gebeurd laatste tijd bij ons ook vrij vaak .. heel irri, maar lost zichzelf op .. meestal al na een reboot van outlook.

Verwijderd

op ons bedrijf hebben we dit nu ook. Een reboot helpt tot nu toe niks. Nog andere sugesties??????
Pagina: 1