Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm]MP3 speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kwam na het doornemen van de search op het idee om van een oude pc een mp3 speler te maken. Het volgende heb ik in mn hoofd:
  • Hij moet mbv een lcd displaytje de benodigde info weergeven. Daarvoor heb ik rondgekeken op [rml][ LCD] _Beta_software voor Gfx LCD's (t6963c)[/rml]/
  • Het liefs en van mp3 cd's én van zn eigen harddisk kunnen lezen. Dus als ik er een cd in prop moet ie automatisch de mp3 cd afspelen, zit er nix in moet ie de hd afspelen. (ik zit dus te denken aan een m3u bestand die hij leest, of van de hd of van de cd)
  • Je moet m op de een of andere manier kunnen aansturen, maar ik heb geen idee hoe dat kan. En ik versta onder aansturen dus naar de volgende nummer, springen naar nummer... pause play stop terugspeoelen in een nummer.
  • Ik moet m gewoon aan kunnen sluiten op de boxen van een stero, dat moet met van die dingen die ook op videoamera's zitten, die rood, geel, wit gekleurde stekkers. Maar ik heb nog nooit een geluidskaart met dat soort dingen gezien.
Ik heb voormezelf een lijstje gemaakt met benodigdheden.
[list]
• Een oude bak, met een geluidskaart(weet alleen niet hoe ik dat op de boxen/sterer moet aansluiten
• lcd schermpje http://gfxlcd.schijf.org/ , maar ik zou eigenlijk iets simpels gewoon dat er een tracknummer, de titel en de verlopen tijd kan weergeven. Dat is genoeg

en verder kwam ik niet, kan iemand me helpen met mijn vragen en mn lijstje. En ow jah, wat gaat het ongeveer kosten..?? excl de prijs voor een pc met geluidskaart.

En ja ik heb de seatch gebruikt, maar kwam er niet echt uit |:(
En dit is de aller eerste keer dat ik me met een CM of hoe jehet ook mag noemen ga bezig houden. Is het aan te raden om zoiets te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 16:31 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 22:17
het geluid is simpel, gewoon een verloopje nemen met mini-jack-->2x tulip

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Voor een LCD kun je nog ff op Laupro kijken.
En met winamp en wat plugins (welke weet ik niet) moet je ook wel een eind komen.

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik wil zon schermpje
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/634/CFA-634-TFB_front_bl_on.jpg
waar staan de specificaties die ik kan gebruiken om hem aan te sluiten en aan te sturen

[edit]
efffe rondgekeken
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/633/thumb_633YYBJPE_front.jpg
deze ziet er wel strak uit en heeft al knopje. maar hoe kan je instellen welk knopje wat doet

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 16:40 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
voor aansturen is pinnacle pctv pro misschien wel wat.. althans de zapper die je erbij kijgt, die kun je zo instellen dat hij met winamp bestuurbaar is.

die geluidskaartjes bestaan wel, kijk maar eens op www.terratec.net

57696520646974206c65657374206973206e657264

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 16:38:
Stel ik wil zon schermpje
[afbeelding]
waar staan de specificaties die ik kan gebruiken om hem aan te sluiten en aan te sturen

[edit]
efffe rondgekeken
[afbeelding]
deze ziet er wel strak uit en heeft al knopje. maar hoe kan je instellen welk knopje wat doet
Die staan bijvoorbeeld hier op de site van Crystalfontz. Koekie toch?! :P

Verwijderd

Topicstarter
hmm, en wat mag pinnacle pctv pro met zapper wel niet kosten? En als je een afstandsbediening(zapper :P ) krijgt, krijg je er ook iets bij die reageert op de afstandsbediening neem ik aan

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 27 mei 2003 @ 16:43:
[...]

Die staan bijvoorbeeld hier op de site van Crystalfontz. Koekie toch?! :P
het is een koekie voor jou maar ik heb dit nog nooit gedaan :| , maar eens moet de eerst keer zijn :+ . Maar heb jij nog msn ofzo, zodat je mij misshien kan helpen, want dat werkt iets makkelijker :)

• Sluuut
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 16:44:
hmm, en wat mag pinnacle pctv pro met zapper wel niet kosten? En als je een afstandsbediening(zapper :P ) krijgt, krijg je er ook iets bij die reageert op de afstandsbediening neem ik aan
koste 115 euro maar je hebt geen tv-kaart nodig uiteraard.. kun je beter ergens op een pc beurs een keertje een afstandsbediening los zien te scoren,...
en ja natuurlijk heb je er een programmatje bij om die aan te sturen.. per fuctie toets ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar nu weet ik nog steeds niet wat ik nog meer nodig heb. En hoe het in zn werk gaat. Welke software moet ik op de pc installeren, hoe moet ik het allemaal instellen. K wil echt alles weten, want k ben van plan om alle spullen te kopen zodat ik over een week of 4 5 kan beginnen, want dan heb ik vakantie

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 16:59 ]

• BJD
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Het is simpel:
1. een ir ontvanger: ff GoT en
2. die knopjes kan je d8 ik met smartie aansturen (ook direct voor de lcd)
3. die bak moet minimaal een P1 133 zijn (win95)
4. Dat ie automatich een cd doet moet je maar ff een plugin voor zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
kun je effe wat specifierer en preciezer zijn bij punt 2, want ben zoals k zei een n00b in CM 8)7

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 14:55
MewBie schreef op 27 mei 2003 @ 16:31:
het geluid is simpel, gewoon een verloopje nemen met mini-jack-->2x tulip
Ik gebruik zelf ook zo'n ding om het geluid van m'n computer via mijn stereo(boxen) te laten komen.

Dit is de kabel die je dan nodig hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.alfazet.nl/kabels/audio/ak2230.jpg

Die sluit je dan bijvoorbeeld aan op de AUX aansluiting van je stereo.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Je kunt ook een dos based player maken, dit moet niet zo heel moeilijk zijn.
Kijk maar eens rond op:

http://mpxplay.tripod.com/ -> een zeer goede freeware dos mp3 player

www.radioactivesoft.com/mpxf -> een freeware frontend (zodat je de info op een lcd kunt zien en je mpxplay zonder monitor kunt gebruiken)

Verder kun je de knopjes maken van een oud toetsenbord (of iig de zogenaamde key decoder chip gebruiken)

Ik heb er ook op deze manier een gemaakt en daar waren ze op school heel blij mee :D

edit:
Nog wat toevoegingen

Ik zou als ik jou was geen grafische lcd gebruiken maar gewoon een 2/4 regelig displaytje, hoeft niet eens duur te zijn. Support zit al in mpxplay ingebakken. En als je nog wat meer over de besturing moet weten moet je even zoeken naar IR of naar key decoder chip.
Zo hoef je alleen maar een lcdtje te kopen en thats all, hoeft dus niet veel te kosten in totaal

Nodig dus:

- pc (mobo - ram - proc - voeding - hd - cdrom drive, de rest kan weg :P)
- geluidskaart
- lcd
- oud toetsenbord, wat knopjes (bijvoorbeeld oude resetknopjes)

[ Voor 37% gewijzigd door r0nz0r op 27-05-2003 19:12 ]

Hymns of indigestible suppuration

Verwijderd

Topicstarter
www.radioactivesoft.com/mpxf --> U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken. :'(

en dan nog een vraagje, waarom dos based boven windows, k heb volgens mij nog ergens een P133 Mhz, is tog goed genoeg voor winamp.

edit
nu kan ik wel op de site 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 20:14 ]

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Waarom DOS? Nou ik heb daar voor gekozen omdat het sneller opstart en omdat alles voor mij dan gemakkelijk aan te sturen was. Daar komt nog bij dat ik nog een iets oudere pc gebruikte die daar niet goed genoeg voor was.

Maar ik zou zeggen probeer wat uit, winamp is een goeie player en met wat plugins zul je een heel eind komen maar met een DOS based player is het bijna knopje aan en spelen maar

Hymns of indigestible suppuration

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bij dos krijg je een 1337 menu op je LCD wat je met je knopjes (omgebouwd tobo) kan besturen, je kunt er complete playlists voor samen stellen, zo heb je geen tv of beeldscherm of iets dergelijks nodig :)

Je kunt er ook externe commando's in maken zodat je bijvoorbeeld een proggy kan starten wat mp3'tjes van de cd naar de hdd copieërd.
Of je kunt gewoon een dos IPX/SPX of TCP/IP link maken als je er een netwerkkaartje in hangt wat DOS drivers heeft (iig een 3com Etherlink III is overal wel te verkrijgen ISA dat wel!) kun je 'm op je pc aansluiten en 'm vanaf daar als drive benaderen :)

Ik ben nu trouwens bezig om MPXplayer op een CF kaartje te zetten en zo een systeem maak wat zonder hdd kan werken :)

Bijvoorbeeld met een removable harddrive rack kan ik dan mp3's opladen via mijn gewone pc, rekje terug in de player (hotswappable door DOS :) :D en hij kan verder, doordat 't flash is kan ik er bijvoorbeeld ook nog evt. grotere kaartjes in zetten waardan een deel van de muziek al opstaat :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Sluuut
Wat betreft die Mp3 cd's, je kunt ze natuurlijk ook voorzien van autorun...

Verwijderd

autorun? Neem MPXplay :)
start je systeem, druk de cd erin, en zorg dat MPXplay voorzien is van een aantal standaard plekken waar hij mp3's zoekt... :) KATJING!!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 00:24

Flappiewappie

Hier nog meer

ik wil ook zon ding maken :P, ik heb nog een amd-k6 200 ergens... ze moeten hier echt eens een FAQ over maken :)

Hier staat wat

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 16:44:
De remote+ir (com-poort) reciever kost maar 18 euro in de winkel.....die info vind je denk ik wel interessant...
Verder kun je voor winamp dan de "REPRODUCTION CONTROL" plug-in Downloaden..

De software-->CONFIG voor je remote kan ik je sturen, die heb ik zelf geschreven voor Winamp 2.80 i.c.m. Remote Control.

Laat maar weten als je interesse hebt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 29-05-2003 21:03 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BJD
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 17:06:
kun je effe wat specifierer en preciezer zijn bij punt 2, want ben zoals k zei een n00b in CM 8)7
Smartie is een programmatje met een nederlandse basis.
Hier in zit d8 ik ook support voor die lcd van jouw.
Crystafontz heefd d8 ik ook zelf een progje die dat lcd ondersteund.

En een remote kun je veel beter zelf maken voor 3 euro.
het zijn maar 4 onderdeeltjes.
Gewoon Winlirc gebruiken.......

[ Voor 15% gewijzigd door BJD op 29-05-2003 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
effe een upje, ok, ik heb nu mn zooi bij elkaar. Ik heb MXplayer ennuh, ik heb een oude bak(een 486, is toch genoeg??). Maar ipv knopjes samen met een lcd heb ik een ander id gekregen. Het is als het goed is mogelijk. Als ik nou de printplaat uit mn toetsenbord sloop en die ergens in mn kast stop en de snoertje gewoon aansluit, de toetsen met een soort kabeltje naar hun juiste plaatje breng en zo de player aanstuur. Zou dat kunnen??
En mn 2de(eik 3de :+ ) vraag, is er geen goeie nederlandse site/winkel waar ze dit verkopen. Want als ie helemaal uit weet ik veel waar komt dan, danuh :(...Hou ik niet zo van.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18

St@m

@ Your Service

Ik ben net zo'n n00b als jij, ik denk dat het wel zal gaan lukken, maar misschien is het makkelijker om eens een kijkje te nemen op www.velleman.be

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• DRAFTER86
  • Laatst online: 14:59
Ok ik heb zelf een mp3-bak gemaakt, werkt perfect maar dan wel met custom-made software. Het is mijn ervaring dat er geen software bestaat die precies doet wat ik wil. Ik zelf doe de aansturing dmv een gamepad. Ik heb er een 256x128 sed1330 lcd aangehangen en de boel draait al weken perfect op win98. Ook heb ik zo'n simpele ir-ontvanger gemaakt, werkt perfect. Maar goed bestaande software zou ik zo niet weten.

Edit:

Een 486 is eigenlijk NIET genoeg voor mp3, en met die toetsetnbord-controller... probeer het maar... het is mij niet gelukt. Als het wel lukt graag tekst en uitleg :)

[ Voor 19% gewijzigd door DRAFTER86 op 15-07-2003 21:49 ]

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 14:36
Weet er iemand waar je alleen de afstandsbediening kan kopen voor je pc. Kun je ook met een IR ontvanger en een oude TV afstandsbediening zoiets maken zonder dat je heel de zooi moet opensmijten???

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
DRAFTER86 schreef op 15 July 2003 @ 21:45:
Een 486 is eigenlijk NIET genoeg voor mp3, en met die toetsetnbord-controller... probeer het maar... het is mij niet gelukt. Als het wel lukt graag tekst en uitleg :)
Ook niet in een dos-player. Want k ben van plan om er dos op te zetten.

Verwijderd

Dan ook niet. Dacht dat je een P90 er voor nodig had. Maar das dan ook het minste.

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hangt van de 486 af. Als het er eentje op 66 MHz is kan je het vergeten. 80 MHz kan het meeste wel afspelen AFAIK. Als je een 100MHz hebt zou het gewoon moeten draaien (dit alles met een Dos-player, onder Windhoos ga je echt wel een Pentium nodig hebben.)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
owk, thnx allemaal. Dan moet ik maar eerst eens op zoek gaan naar zon bak. Iemand toevallig zo iets liggen(wel in de buurt van den bosch :+ )

• DRAFTER86
Maar ik neem an dat je wat meer wil dan alleen mp3, waarschijnlijk een ir-remote erop aansluiten, heb je eigenlijk al ong 133mhz voor nodig, ik kan met mijn player ook dvd + divx kijken (1.8 ghz) je kan beter een beetje hoger inschatten...

Verwijderd

Je tobo uit elkaar slopen en er een paar draadjes aan hangen met knopjes werkt(bij mij wel)
Mp3 op een 486 @100Mhz lukt net. (mpxplay)
Voor je lcd zou ik een karakter lcd nemen met een ic 44780 (alleen letters) meest gangbaar
verkrijgbaar in 1 regel en 8 letters tot 4regels en 40 letters

Als je voor winamp gaat kijk dan eens op deze link om het geheel te bedienen.
http://www.markuszehnder.ch/ Vindt ik zelf 1 van de betere.
en kijk dan ook op winamp voor resumer (zorgt ervoor dat je speler verder gaat waar ie gestopt is , na het opstarten)

Verwijderd

Topicstarter
neej, ir-remote enzo hoef ik allemaal niet, ik ben nog een n00b, en hou het dus simpel. En ik wil m wel alleen voor mp3. Het wordt niet zozeer functioneel, maar gewoon uit interesse en uit verveling. Tja schoolvakanties :). Maar ik geloof nu eigenlijk mezelf niet meer. Want ik had een een 66Mhz met win95 erop. En daarop draaide ik gewoon winamp. En die deed het niet alijd 100%, maar als gewoon alleen winamp aan stond deed ie het. Dus waarom zou het in dos op een 75Mhz ofzo niet werken. Anyway, ik ga maar op zoek op iets van 100-160Mhz.

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Ik heb hier een Pentium 75mhz staan met daarop MPXPlay en netwerk... Draait MP3 perfect... Zit nog te wachten op m'n (grafische) lcd en moet er ook nog knoppies en/of IR bij maken...

Heb echter nog geen enkele info over hoe die knoppies te maken... Heb al een tobo uit elkaar gesloopt maar het is zo'n braad Acer die alles erg lastig maakt...

Het is echt een idee om hier een uitgebreide faq over te maken... Kan op GoT alleen maar niet al te concrete informatie vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Koning Kerklaan schreef op 18 July 2003 @ 17:50:
Heb echter nog geen enkele info over hoe die knoppies te maken... Heb al een tobo uit elkaar gesloopt maar het is zo'n braad Acer die alles erg lastig maakt...

Het is echt een idee om hier een uitgebreide faq over te maken... Kan op GoT alleen maar niet al te concrete informatie vinden...
dat is dus ook mijn grootste probleem, geen idee hoe je zoiets kan aansturen

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Ik ben op dit moment ook bezig met een mp3 speler op dit idee gebaseerd, dus MPXplay, met netwerk, LCD en tobo mod.
Ik krijg alleen die software niet helemaal optimaal.

Is het misschien mogelijk, dat iemand die het helemaal goed draaiend heeft, de complete software met instellingen hier te posten. Diegene zou ik zeer dankbaar zijn. Na al dat gekloot is het mij nog steeds niet helemaal gelukt :(

• DRAFTER86
Zo'n tobo ombouwen is nog niet zo simpel, er zit een microcontroller in die de hele zooi over die paar draadjes van een din stekkertje kan pompen. Dus gewoon proberen een paar banen op de printplaat te volgen ofzo...
Pagina: 1