• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-02 13:01
Vriendjes,

Zit met een vraagstuk. Ik ga vandaag een foto schieten onder water (in het zwembad). Ik heb speciaal hiervoor een analoge onderwatercamera (een vrij goede) gehuurd. Er was ook een digitale voorhanden maar met die had slechts een resolutie van 1,3 MP.

Uiteindelijk moet de foto de een A4 cover worden (210 x 297 mm) op 300 DPI. Ik vraag me af wat ik het beste kan doen met het rolletje straks. Laten vergroten en inscannen of op CD-ROM (volgens mij kan ik ze dan niet genoeg uittrekken?).

Of zijn er andere opties...

graag jullie replies

DIT IS MIJN WEBSITE

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Standaard foto CD's hebben een veel te lage resolutie, vaak minder dan 2 megapixel. Ik zou de negatieven laten ontwikkelen bij een fotograaf en ze met een negatiefscanner op hoge resolutie laten inscannen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-02 13:01
Aan die optie had ik nog niet gedacht... goede. Enig idee waar ik éénmalig kan negatief-scannen? Ken niemand die er eentje heeft...

[edit] drukker gebeld. Hij adviseerde op dia laten zetten en dan dia bij hem laten inscannen.... iemand een mening daarover?

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 27-05-2003 16:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
De meeste fotografen beschikken zelf ook de mogelijkheid om negatieven in te scannen. Je zou gewoon eens bij een fotograaf in de buurt langs kunnen gaan en naar de mogelijkheden vragen?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

havana schreef op 27 mei 2003 @ 16:18:
Aan die optie had ik nog niet gedacht... goede. Enig idee waar ik éénmalig kan negatief-scannen? Ken niemand die er eentje heeft...

[edit] drukker gebeld. Hij adviseerde op dia laten zetten en dan dia bij hem laten inscannen.... iemand een mening daarover?
ja, is beter. Negatieven inscannen worden nooit zo mooi als het inscannen van dia's. En als de drukker dat ook nog eens voor je kan doen, zou ik daar helemaal voor gaan

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 17:47:
[...]

ja, is beter. Negatieven inscannen worden nooit zo mooi als het inscannen van dia's. En als de drukker dat ook nog eens voor je kan doen, zou ik daar helemaal voor gaan
Ook niet met zo'n dure (350 euro) dedicated negatief Scanner?

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 27-05-2003 20:50 . Reden: Negatief ipv Dia ]

Pagina: 1