Toon posts:

Nvidia??Ati??? n00b's Dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik sinds hele lange tijd weer een PCtje in elkaar aan het flansen, en heb mijn keuze vasgelegd qua MB, RAM, CPU en HD.

Nu komt mijn dilemma; Nu ben ik aan het twijfelen tussen Nvidia en Ati, natuurlijk zonder naar de prijs te kijken.

Het kemphaangedrag tussen die twee helpt mij beslist niet met mijn keuze.

Het gaat mij dus puur om DX9.x bordjes en buiten dat ik aan het kwijlen ben naar de Radion 9800 en de FX5900 moet ik nog even in mijn portomonaille kijken wat er kan komen

dus puur aan de hand van de specs en de support op de bordjes zou ik een klein beetje advies kunnen gebruiken.

Ik draai op XP en ik speel Q3A en UT, maar de eigelijke reden van mijn upgrade (lees vervanging van bijna alles) is HL2.

Mijn vraag is daarom ook, kunnen/willen jullie mij advies geven en daarbij jou mening onderbouwen, want ik weet het niet meer.. 8)7

edit
typo
/edit

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

HL2= Radeon support
Lijkt me vrij duidelijk. Doom3 = vooral Nvidia

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57
Als je het perfect voor elkaar wil hebben w8 je tot vlak voor de HL2 release en koop je de snelste kaart op dat moment :)

Hoewel ik denk dat van Ati vanaf de 9500 wel genoeg moet zijn om HL2 redelijk te draaien.

Verwijderd

Of je gaat nog eventjes door met je huidige kaartje en wacht tot HL2 echt uit is en kijkt dan wat het best gesupport wordt of wat de beste framerates geeft door ervaringen van andere gebruikers.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Madrox schreef op 27 mei 2003 @ 16:00:
HL2= Radeon support
Lijkt me vrij duidelijk. Doom3 = vooral Nvidia
En waar haal je die wijsheid vandaan :?

Misschien is het wat slimmer als Xavyer toch even z'n budget vermeldt, want als je alles het nieuwst wilt hebben wordt je gewoon aangeraden om een Radeon 9800 Pro te kopen.
Als je een goede kaart wilt voor niet al te veel geld zou ik voor de Radeon 9500 (Pro)/9700 gaan, kost tussen de 200-300 euro meestal en zijn op dit moment toch wel één van de snelste kaarten, ook zeker wel snel genoeg voor Half-Life 2 :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Mhm klopt want de demo van HL2 is via/op/van een 9700Pro opgenomen, maar ik zit dan idd aan de andere kant weer aan Doom 3 te denken waar je dan weer performance verliest. en weer andersom.

als ik nu niet zo aan het kijken was naar HL had ik ook minder getwijfelt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 16:03:
Of je gaat nog eventjes door met je huidige kaartje en wacht tot HL2 echt uit is en kijkt dan wat het best gesupport wordt of wat de beste framerates geeft door ervaringen van andere gebruikers.
hu,, diamond 3D ??? (oud,, heeeeel oud)

Maare buget is rekbaar tot op zekere hoogte,, ik ga niet meer als 500 euri uitgeven aan een vidioplank O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 16:09 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Veel meer kan je er ook niet aan uitgeven, dat is zo ongeveer het duurste :P

Maar goed, ik denk dat een Radeon 9700 Pro wel aan je wensen voldoet, dan heb je nog geld over. Het nieuwste is altijd schrikbarend duur in verhouding tot de winst op het vorige model (of je moet permanent swappen en doorverkopen, dan is het wel betaalbaar ja) :)

[ Voor 69% gewijzigd door G33rt op 27-05-2003 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd aan het twijfelen tussen de 9700P en de 5800ultra (scheelt niet al te veel qua prijs) maar welke weegt zwaarder??

Verwijderd

Wat zijn de andere specificaties van je neiuwe computer dan?

Verwijderd

Topicstarter
A7N8X dlx
twinx pc3200
AMD Athlon XP 3000+ 512L2
WD 8MB SATA

De echte specs moeten nog komen want ik heb er nog niet echt met mijn vingers aan kunnen zitten })

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 16:15:
Ik ben idd aan het twijfelen tussen de 9700P en de 5800ultra (scheelt niet al te veel qua prijs) maar welke weegt zwaarder??
dat lijkt mij een makkelijkere keus nl de 9700P want die maakt geen kabaal. drivers van ATI worden steeds beter en die van nvidia zijn al goed. dus meer performancewinst zit nog in de ati drivers. Ati stijgt niet op als hij aan staat.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Zie de miljoenen reviews op het net :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.