Toon posts:

asp.NET [welke servers ondersteunen deze taal]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het uitzoeken welke servers of besturingsystemen asp.NET kunnen gaan draaien. Windows 2003 server met IIS 6 kan dit dacht ik, maar ik hoorde ook dat ze bezig zijn om iets te maken voor FreeBSD, maar wie weet voor welke systemen nog meer en of er een integratie komt voor apaceh? bvd

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Voorlopig draait het enkel op Windows systemen.
Vanaf Windows 2000 met IIS 5.1 kan je ASP.NET draaien.

Momenteel is er idd ook een initiatief lopende om het .NET framework op *nix OS'en te laten draaien, maar hoever men daarmee staat weet ik niet.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
oke...maar in de toekomst zal dit dus wel mogelijk worden, maar asp.NET op freeBSD dan. IK meen dat ik daar wat op gelezen had of zit ik dan mis?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij staat er op het moment een berichtje op de frontpage over mono 1.0. De bedoeling is dat deze nog dit jaar gereleased word.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
oke..dan fkes lezen

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op 27 May 2003 @ 15:50:
Voorlopig draait het enkel op Windows systemen.
Vanaf Windows 2000 met IIS 5.1 kan je ASP.NET draaien.

Momenteel is er idd ook een initiatief lopende om het .NET framework op *nix OS'en te laten draaien, maar hoever men daarmee staat weet ik niet.
IIS 5.1 voor Windows 2000 bestaat niet.. :+ (Deze zit bij XP; op Windows 2000 draait alleen IIS 5)

ASP.Net is te gebruiken met IIS 5.x en 6.x icm het .Net Framework 1.0 of .Net Framework 1.1

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
Mono draait op allerlei platforms is versie 1.0 is net uit

woei!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

PaszWerken schreef op 28 May 2003 @ 17:10:
Mono draait op allerlei platforms is versie 1.0 is net uit
Volgens mij zitten ze nog maar aan 0.24 en kan het zijn dat ze dit jaar nog 1.0 bereiken maar is dat AFAIK nog niet.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1