Tvkaart omgekeerd laten werken

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hoi, ik ben hier nieuw.
Ik kan dit niet vinden in de search dus maak ik er een topic van.

Ik heb een Terratec Cinergy 400TV tvkaart.
Ik heb een geforce 2 met tv out, maar ik heb alleen maar Coax aansluiting op mijn tv dus dat wil niet.

Is het mogelijk, om de tv kaart zo in te stellen dat hij signaal geeft op de coax aansluiting, zodat ik deze op de tv aan kan sluiten??

Of dat ik de tv out naar de tv kaart laat gaan en dan een tv op men tvkaart aansluit?

Vast niet, maar je kunt het altijd vragen :)

Verwijderd

Heb je geen scard aansluiting op je tv???

Verwijderd

nee da kan niet maar je kan wel gewoon een rf modulator gebruiken vuia de tv out van je videokaart

Verwijderd

<offtopic>
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 15:34:
Heb je geen scard aansluiting op je tv???
Welk stuk van ," maar ik heb alleen maar Coax aansluiting op mijn tv dus dat wil niet." begrijp je niet?
</offtopic>

<ontopic>
Nee dat gaat niet werken, om tv signaal te generen heb je iets anders nodig als een ontvanger. Dan zou je tv kaart een volledige zender moeten bevatten.
Er zijn volgens mij wel kastjes in de handel die vanuit een composiet signaal een rf signaal kunnen maken. Maar ik twijfel zwaar aan de beeldkwaliteit van zulke oplossingen.

Ik kan me nog wel herineren dat mijn oude supernes met rf er ook behoorlijk beroerd uit zag en met composiet nog wel te doen was
</ontopic>

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 15:37:
Nee dat gaat niet werken, om tv signaal te generen heb je iets anders nodig als een ontvanger. Dan zou je tv kaart een volledige zender moeten bevatten.
Er zijn volgens mij wel kastjes in de handel die vanuit een composiet signaal een rf signaal kunnen maken. Maar ik twijfel zwaar aan de beeldkwaliteit van zulke oplossingen.

Ik kan me nog wel herineren dat mijn oude supernes met rf er ook behoorlijk beroerd uit zag en met composiet nog wel te doen was
</ontopic>
Heb je gelijk in, maar in hoeverre is beeldkwaliteit belangrijk op een tvtje met alleen een coaxiale aansluiting?? :*)

SysSpec

Verwijderd

als je 640x480 wilt doen is de beeldkwaliteit nog wel acceptabel, maar ik vermoed toch redelijk was ruis en scanline noise in het beeld. Echte re-samplers die het keurig vertalen kosten ongeveer net zoveel als een nieuwe kleine noname tv met scart bij de locale elektroboer.

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 20:26
Wat een oplossing zou kunnen zijn is een apparaat zoals bv: de palmbutler
http://www.palmbutler.com/pagesUK/description.asp
Deze zet je signalen van je pc naar audio en video kanalen op je coax kabel zodat je op je tv of radio kan tunen naar mp3's of video's

Verwijderd

En hoeverre is dan een investering van zo'n RF modulator gewenst voor die TV?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Basic vraag kan niet, tv kaart = tv in, geen out.

[ Voor 3% gewijzigd door LopeZ op 27-05-2003 16:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.