Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
d'r zijn volgens mij ook 80 gb en 8 mb cache. WD doet hetzelfde. Als je een schijf bij een winkel koopt moeten ze volgens mij trouwens 3 jaar garantie geven.(europese wet geloof ik) maar maxtor is amerikaans dus die hoeft zich er niet aan te houden. Probleem van de winkel dus.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
kheb hier een 80GB 8MB van maxtor bij informatique gehaald en daar heb je ook gewoon 3 jaar garantie op, zoals je hier kan zien...
de 2MB variant heeft dan weer maar 1 jaar garantie, en is 17 euro goedkoper...
keuze lijkt me dan snel gemaakt..
Mooi dan snap ik nu het tekstje (examen begrijpend lezen)
Alle 8 mb varianten en schijven van 120Gb of hoger hebben 3 jaar garantie.
Die 3 jaar is geen europese regel hoor kevinp, dat is 2 jaar en dat weet ik niet eens zeker.
Alle 8 mb varianten en schijven van 120Gb of hoger hebben 3 jaar garantie.
Die 3 jaar is geen europese regel hoor kevinp, dat is 2 jaar en dat weet ik niet eens zeker.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Dat is niet waar hoor, de 80 GB versie met 8 mb cache van Maxtor heeft geen 3 jaar garantie !!! Als je die serienr op de maxtor site checkt, zal je zien dat je maar 1 jaar garantie hebt.NewbieNeo schreef op 27 May 2003 @ 15:28:
kheb hier een 80GB 8MB van maxtor bij informatique gehaald en daar heb je ook gewoon 3 jaar garantie op, zoals je hier kan zien...
je hebt toch nix met de fabrikant te maken, maar met de winkelier??psychodweep schreef op 28 mei 2003 @ 14:13:
[...]
Dat is niet waar hoor, de 80 GB versie met 8 mb cache van Maxtor heeft geen 3 jaar garantie !!! Als je die serienr op de maxtor site checkt, zal je zien dat je maar 1 jaar garantie hebt.
kheb net ook ff voor de zekerheid de bon bekeken, en daar staat toch duidelijk 36 maanden op dus...
misschien dat de winkelier een defecte 80GB 8MB, die tussen de 1 en 3 jaar oud is, niet meer vergoed krijgt van de fabrikant, maar de klant kan wel degelijk rekenen op garantie...
Dat is idd de fout die de meeste mensen maken. Die fabrikant kan mn kont likken, ik heb nix met die gasten te maken, alleen maar met de winkelier.NewbieNeo schreef op 28 May 2003 @ 16:17:
[...]
je hebt toch nix met de fabrikant te maken, maar met de winkelier??
kheb net ook ff voor de zekerheid de bon bekeken, en daar staat toch duidelijk 36 maanden op dus...
misschien dat de winkelier een defecte 80GB 8MB, die tussen de 1 en 3 jaar oud is, niet meer vergoed krijgt van de fabrikant, maar de klant kan wel degelijk rekenen op garantie...
Daarom laat ik me ook niet meer afschepen
Moet je wel een leverancier treffen die niet ieder jaar op de fles gaat, anders heb je telkens nog maar 1 jaar garantie.
Wanbeleid is ook beleid.
Dus de Maxtor 160 GB met 8MB cache heeft 3 jaar garantie? Ja?
Ik wordt niet echt wijs van die pdf...
Ik wordt niet echt wijs van die pdf...
ok, oud topic maar is toch nog niet duidelijk
ik heb net een mailtje gestuurd naar perfectsystems over garantie en zij zeggen dat alleen wd 3 jaar garantie heeft. maxtor allemaal 1 jaar. bij informatique staat er wel dat vanaf de 120GB 8MB er 3 jaar garantie is.
Ik wil zelf eigenlijk de 120GB 2MB kopen maar als die maar 1 jaar garantie heeft en de 8MB 3 jaar dan is de keus natuurlijk snel gemaakt.
iemand die gewoon zijn serie nr kan invoeren op de site van maxtor en meer duidelijkheid kan krijgen ?
ik wil een raid array gaan bouwen van zo'n 8 schijven en ben bang dat er best iets mis kan gaan in de eerste 3 jaar.
ik heb net een mailtje gestuurd naar perfectsystems over garantie en zij zeggen dat alleen wd 3 jaar garantie heeft. maxtor allemaal 1 jaar. bij informatique staat er wel dat vanaf de 120GB 8MB er 3 jaar garantie is.
Ik wil zelf eigenlijk de 120GB 2MB kopen maar als die maar 1 jaar garantie heeft en de 8MB 3 jaar dan is de keus natuurlijk snel gemaakt.
iemand die gewoon zijn serie nr kan invoeren op de site van maxtor en meer duidelijkheid kan krijgen ?
ik wil een raid array gaan bouwen van zo'n 8 schijven en ben bang dat er best iets mis kan gaan in de eerste 3 jaar.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
volgens mij zit het zo:
alles van maxtor van 120 gig en hoger met 8mb heeft 3 jaar.
alles van wd met 8mb cache heeft 3 jaar.
ik zou voor de maxtor van 120 gig met 8mb cache gaan aangezien ik met maxtor persoonlijk betere ervaringen heb dan met wd.
alles van maxtor van 120 gig en hoger met 8mb heeft 3 jaar.
alles van wd met 8mb cache heeft 3 jaar.
ik zou voor de maxtor van 120 gig met 8mb cache gaan aangezien ik met maxtor persoonlijk betere ervaringen heb dan met wd.
staat gewoon op de site bij 'warranty at a glance'Maxtor DiamondMax Plus ATA drives that have an 8MB cache buffer AND capacities of 120GB or greater will carry a Standard Warranty Period of 3 years. All other DiamondMax Plus drives will carry a Standard Warranty Period of 1 year.
hmm, heb (dacht ik) goed gezocht bij maxtor maar kon het niet vinden. Ik ga dan maar voor de 8mb versie
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
als maxtor 3 jaar garantie geeft, en de winkelier maar 1 jaar, kan je na dat jaar NIET meer bij de winkelier aankloppen (bij sommige shops alleen maar als je de verzendkosten naar maxtor en de verzendkosten terug naar jou betaald), na 1 jaar mag je de schijf dus retourneren direct naar maxtor.
Geeft maxtor 1 jaar, en de winkel ook 1 jaar, dan heb je na dat jaar dus dikke pech, want dan krijg je echt geen nieuwe of vervangende schijf. (2 jaar is onzin, ti's 9 maanden)
Geeft maxtor 1 jaar, en de winkelier 2 jaar, dan heeft de winkelier pech, want dan mag die voor de kosten opdraaien (domme regel trouwens), daardoor krijg je dit soort taferelen:
Geeft maxtor 1 jaar, en de winkel ook 1 jaar, dan heb je na dat jaar dus dikke pech, want dan krijg je echt geen nieuwe of vervangende schijf. (2 jaar is onzin, ti's 9 maanden)
Geeft maxtor 1 jaar, en de winkelier 2 jaar, dan heeft de winkelier pech, want dan mag die voor de kosten opdraaien (domme regel trouwens), daardoor krijg je dit soort taferelen:
Vind je et gek dat er zoveel winkels faillier gaan door dit soort gedachten? Nee? Ik ook niet...Moet je wel een leverancier treffen die niet ieder jaar op de fles gaat, anders heb je telkens nog maar 1 jaar garantie.
Juridisch gezien totale onzin (zie profile, ga dit niet WEER uitleggen).OverSoft schreef op 03 July 2003 @ 00:16:
als maxtor 3 jaar garantie geeft, en de winkelier maar 1 jaar, kan je na dat jaar NIET meer bij de winkelier aankloppen
Pagina: 1