-1: informatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik zag net iets vaags met de moderatie van een message dat ik op tweakers.net gepost had. (http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=777131)

namelijk:
Beoordelingen: +1, +1: Inzichtvol, +1: Interessant, -1: Informatief, Totaal: 2 / 4x

Ik neem aan dat het een bugje is (waarde verkeerd gelabeled) of dat ik het niet helemaal begrijp, maar ik dacht dat informatief altijd wel positief was :? :?

iig wist ik ff niet waar ik het moest posten, dus doe ik het hier maar :)

(b.t.w. Niet dat het mij uiteindelijk uitmaakt hoor.. vond het alleen zo vaag..)

thnx duracell.. het is dus stiekum toch een bugje

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 27-05-2003 15:03 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:26

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als ik het goed begrijp werkt het systeem zo: persoon laadt de pagina, post staat op +1, persoon zet het dropdownboxje op +1 informatief (en wil dus dat de post in de richting van score +2 komt) maar na het op submit duwen merkt de server dat de post ondertussen op +3 staat (door 2 andere +1 moderaties die al doorgevoerd zijn) en geeft de post een zet in de richting van de "bedoelde score" +2

Als ik het fout heb, verbeteringen zijn altijd welkom.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De uitleg van Duracel klopt, maar het is geen bug hoor Standeman :).

Stel je voor dat een post op 1 staat en drie mensen tegelijk beginnen te modden. Alledrie vinden dat die post op 2 moet staan en geven dus +1. Zonder beveiliging zou die post dan op 1 +1 +1 +1 = 4 uitkomen, terwijl de moderators dat helemaal niet wilden; ze hebben allemaal gekozen om van 1 naar 2 te gaan. Daarom kom je dus dingen tegen als 0: Inzichtvol en -1 Informatief :+.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Toch zit daar een minpuntje aan... Stel je wilt een post die op 1 staat, naar 3 hebben... door 3 moderaties tegelijk (waaronder misschien wel jouw -1) staat de post uiteindelijk maar op 2.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Da's geen probleem, want het is helemaal de bedoeling niet dat jij hem van 1 naar 3 zou moeten kunnen helpen. Je hebt enkel de keuze: meer, minder of gelijk aan de huidige score?
Op die manier wordt de score bepaald, niet door wat mensen direct willen dat het staat.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

bobsnl schreef op 27 May 2003 @ 18:09:
Toch zit daar een minpuntje aan... Stel je wilt een post die op 1 staat, naar 3 hebben... door 3 moderaties tegelijk (waaronder misschien wel jouw -1) staat de post uiteindelijk maar op 2.
Dat is inderdaad het nadeel. Als je een voorzet geeft omdat je hoopt dat een post nog hoger of nog lager uitkomt dan jij op dat moment kan kiezen, maar tijdens het modden verschuift die post al flink, dan kan het er inderdaad op neerkomen dat je hem een andere kant op schopt dan je wil.

In de praktijk zal dit niet echt vaak een probleem zijn, omdat het toch afhankelijk is van gemiddeldes en het soort extreme verschuivingen dat nodig is om het nadeel-effect op te laten treden dus alleen helemaal in het begin gebeuren. Het voordeel van dit systeem is imo dus groter is dan het nadeel. Maar +1 Flaimbait komt wel eens voor :).

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter Tinus op 28-05-2003 00:02 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet die post ook gemod worden? (het staat op TMF).. ik vind +3 voor zo'n ervaring (dat behoorlijk subjectief is, er worden dagelijks duizenden mensen in de opensource wereld geholpen op vrijwillige basis, bovendien is het DIY.. als je professionele support wilt dok je ervoor..)

ik vind 'm niet meer dan +2 waard. Niet meer waard dan de originele post van Beaves waar op gereageerd wordt.
Pagina: 1