Computers vinden elkaar niet in ME

Pagina: 1
Acties:

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:56
heb dus 2 computers met ME en kan wel netwerk games spelen maar kan geen files sharen ????

Zou iemand mij kunnen helpen ??

Verwijderd

waarscheinlijk moet je bij je netwerkinstellingen nog even aangeven dat je file/printersharing wilt activeren...

Verwijderd

en je moet waarschijnlijk je "personal network" (ofzo) instellen

lekker vaag in ME, je moet eerst aangeven welke omgeving je wilt gebruiken

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:56
En waar kan ik dit doen ???

Verwijderd

in ME

Verwijderd

Als je ze tegen over elkaar zet moeten ze mekaar kunnen zien !

Zonder gekheid, heb je een vast ip adres voor beide computers die oplopend is ? Krijg je bij het opstarten van ME een netwerk logon ? (dan dus niet Esc drukken)

Verwijderd

ik heb het zelfde "probleem"...
je kon in win9x gewoon netbeui aan tcp/ip koppelen, maar in ME zie je mooi niks hoor.

Heeft er iemand een share-netwerkje met WinME computers? Hoe kun je die andere computers "zichtbaar" maken.

Ik moet toegeven dat ik zelf nog niet echt heb gezocht, maar nu dit topic er toch is :)

wel kan ik de geshare-de(??) schijven aanroepen, via een omwegje, door een netwerkpad ofzo op te geven, maar dan moet je de precieze computernaam weten en da's niet handig.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 26 november 2000 19:07 schreef killer het volgende:
En waar kan ik dit doen ???
Begin eerst vanuit Control Panel/Network (of rechtermuisknop op My Network Places optie properties)
Op het menu wat je daar krijgt, moet je File and Printer sharing aanklikken. Hier kun je in opgeven, dat je files wilt sharen.
Rebooten en dan ben je halverwege.:)
Nog ff een folder of schijf met rechts aanklikken en je ziet de optie sharing staan.
De rest mag je zelf uitknobbelen, maar als er vragen zijn horen we het vanzelf wel weer!

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1